پرداخت ۶۵ میلیارد ریال به خسارت‌دیدگان از سیل کاشان

کاشان_رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کاشان گفت: مالکان واحدهای خسارت‌دیده از سیل و تگرگ سال گذشته ۶۵ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند.

بهروز ستاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان با بیان اینکه بر اثر وقوع حوادث پیش‌بینی نشده سال گذشته ۳۷۲ پرونده تعمیری در این اداره تشکیل و ارزیابی مربوط به آن‌ها انجام شد، اظهار کرد: ۲۶ واحد احداثی  از این تعداد تخریب کامل شده بود که با همکاری هفت بانک عامل ۶۵ میلیارد ریال تسهیلات به مالکان آن‌ها پرداخت شد.

وی با اشاره به خسارت سیل و تگرگ فروردین امسال، عنوان کرد: ۱۱۷ مرحله بازرسی در رابطه با پرونده‌های این خسارات انجام و پرونده ۹ واحد از ۱۵ واحد کاملا تخریب شده به بانک عامل معرفی شد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کاشان از تهیه و تدوین طرح‌های هادی ۶۰ روستای با جمعیت بیش از ۲۰ خانوار این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال ۹۷ با اختصاص اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال بیش از ۷۰ هزار مترمربع از معابر و کوچه‌های روستاهای شهرستان از محل سهمیه قیر رایگان با مشارکت دهیاری و مردم آسفالت شد.

ستاری از صدور ۱۰ هزار جلد سند مالکیت اراضی و واحدهای مسکونی روستاها و شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: در سال گذشته ۷۰۰ پرونده در سه حوزه کاشان، قمصر و جوشقان قالی تشکیل و در نهایت ۳۳۸ جلد سند صادر شد.

وی با بیان اینکه در سه ماهه نخست امسال از یکصد پرونده تقاضای اسناد مالکیت، سند ۵۸ واحد صادر شده است، یادآور شد: این طرح محدودیت ندارد و برای همه شهرهای کمتر از هزار نفر اجرا می شود.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کاشان با بیان اینکه میزان تسهیلات بهسازی هر واحد مسکونی روستایی در سال جاری ۴۰۰ میلیون است، اظهار کرد: سال گذشته به ۴۰ متقاضی دریافت این تسهیلات، مبلغ ۱۰ میلیارد ریال پرداخت شد.

ستاری از پایان مراحل ساخت ساختمان اداری بنیاد مسکن این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: قرار است ساختمان جدید در سه طبقه و با زیربنای یک‌هزار و ۲۸۰ مترمربع به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 383072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.