ساماندهی بازار نیازمند همکاری کسبه است

معاون خدمات شهری شهردار همدان بر ضرورت همکاری کسبه و مغازه‌داران برای تامین ایمنی بازار همدان تاکید کرد.

به گزارش ایمنا، وحید علی‌ضمیر با اشاره به وضعیت ایمنی بازار همدان اظهار کرد: شبکه آبرسانی و جمع‌آوری فاضلاب، شبکه گازرسانی، توزیع و مصرف برق، شبکه مخابرات، دستگاه‌های حفاظت در برابر آتش‌سوزی، سامانه گرمایش، سرمایش و تهویه مطبوع و معابر و دسترسی‌ها از جمله مهمترین زیرساخت‌هایی هستند که به منظور ایمنی بازار باید مورد ارزیابی و ایمن‌سازی قرار گیرند.

وی با اشاره به حادثه آتش سوزی بازار تبریز ادامه داد: طی دهه‌های گذشته به ایمن‌سازی بازار کمتر توجه شده و در حال حاضر ارتقاء ایمنی آن با اهدافی چون کاهش سطح آسیب‌پذیری، خطرپذیری و افزایش قابلیت خدمات‌دهی در دستور کار شهرداری قرار دارد.

علی‌ضمیر افزود: آموزش‌های ایمنی و آتش‌نشانی به منظور افزایش سطح دانش، نگرش و مهارت شاغلان و کسبه بازار در کنترل آتش‌سوزی می‌تواند از اقدامات پیشگیرانه جهت تامین افزایش سطح ایمنی در شهرها باشد.

معاون خدمات شهری شهردار همدان ضمن انتقاد از برخی سد معبرها در بازار تصریح کرد: در این زمینه برخی کسبه همراهی مناسبی ندارند و کسانی هم که می‌خواهند موارد را رعایت کنند دچار مشکل می‌شوند؛ پس جلب مشارکت حداکثری اصناف و شهروندان موجب ایمنی بازار می‌شود.

وی گفت: سازمان آتش‌نشانی شهرداری در حد توان تذکرهای لازم را به منظور رفع نواقص ایمنی به کسبه داده و شهرداری نیز در داخل و خارج بازار نسبت به افزایش شیرهای هیدرانت اقدام می‌کند تا در مواقع اضطراری امکان تامین آب مورد نیاز برای مهار آتش در کمترین زمان وجود داشته باشد.

علی‌ضمیر با تاکید بر اینکه گاه وجود یک کپسول آتش‌نشانی از یک حریق جلوگیری می‌کند، اضافه کرد: تاریخ مصرف برخی از این کپسول‌ها در واحدهای صنفی گذشته است و یا اینکه کپسول‌ها هنگام حادثه در دسترس نیست که این نیازمند اصلاح بوده تا از خطرات احتمالی جلوگیری شود.

معاون خدمات شهری شهردار همدان خاطرنشان کرد: برای ساماندهی بازار همدان نیاز است با همکاری نهادها و دستگاه‌های ذی‌ربط و مشارکت کسبه‌ها برای رفع این مشکلات و موانع اقدام کنیم.

کد خبر 383059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.