کمک ۷۸ میلیارد تومانی شهرداری منطقه ۲ به مترو

مدیر منطقه دو شهرداری تهران با تاکید بر کمک این منطقه برای توسعه مترو به ویژه در خط ۷ از پرداخت ۷۸ میلیارد تومان از بدهی‌های مترو به بانک صنعت توسط این منطقه خبر داد.

به گزارش ایمنا، رسول کشت‌پور در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های شهرداری در منطقه ۲ تهران، اظهار کرد: امروز در اندازه‌گیری شاخص‌های محیط زیستی در کلانشهرها که شهردار تهران از آن به عنوان توسعه قلمروی عمومی یاد می‌کند، خوشبختانه در منطقه ۲ در حوزه توسعه فضای سبز اتفاقات بسیار خوبی افتاده است.

وی افزود: در پروژه‌های امروز پارک حشرات و خزندگان غول پیکر -پروژه‌ای مشارکتی واقع در میدان بهرود با هدف ایجاد فضای فراغتی و آشنایی بازدیدکنندگان با مهم‌ترین گونه‌های حشرات و عجایب آن‌ها- در زمینی به مساحت هشت هزار و ۶۰۰ مترمربع طراحی و احداث شده است که امروز با حضور حناچی، شهردار تهران به بهره‌برداری رسید.

مدیر منطقه دو شهرداری تهران با اشاره به افتتاح مرکز تخصصی بازیابی پسماند خشک (MRF)، افزود: این مرکز دارای خط پرداز و تفکیک پسماند خشک به صورت مکانیزه است که با قابلیت ۵۰ تن پسماند ورودی به صورت نیمه مکانیزه طی فرایند تخصصی پسماند خشک را جداسازی و بسته‌بندی می‌کنند؛ این مرکز در زمینی به مساحت دو هزار و ۵۰۰ متر و زیربنای دو هزار و ۲۰۰ متر احداث شده است.

کشت‌پور با اشاره به بهره‌برداری از دستگاه خوددریافت پسماند خشک (RVM) در فروشگاه شهروند شعبه بهرود خاطرنشان کرد: شهروندان از طریق این دستگاه می‌توانند با قراردادن بطری‌های پلاستیکی، شیشه‌ای و فلزی ضمن مشارکت در تفکیک پسماند، با دریافت فیش از دستگاه، از خدمات فروشگاه شهروند استفاده کنند.

وی تاکید کرد: در منطقه دو تلاش می‌کنیم در مقام شهردار تهران بخشی از مشکلاتی که بر دوش شهردار تهران است را برداریم؛ در همین راستا در حوزه توسعه خط ۷ مترو کمک کرده و خواهیم کرد که این پروژه هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری کامل برسد. در این راستا هفته گذشته ۷۸ میلیارد تومان از بدهی‌های مترو به بانک صنعت توسط شهرداری منطقه دو پرداخت شد.

مدیر منطقه دو شهرداری تهران بهره‌برداری از سیستم یکپارچه راهبردی و کنترل خدمات هوشمند در حوزه خدمات شهری و محیط زیست، تعویض و نوسازی چهار هزار و ۱۰۰ مخزن پسماند در سطح منطقه، راه‌اندازی فاز دوم ایستگاه‌های دوچرخه اشتراکی و پل عابر پیاده مکانیزه تقاطع بلوار فرحزادی با بزرگراه یادگار امام را از دیگر پروژه‌هایی برشمرد که امروز توسط شهردار تهران به افتتاح رسید.

کد خبر 383051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.