دریافت رایگان کتاب های صوتی از کتابخانه تخصصی ادبیات

کتابخانۀ مرکز آفرینش های ادبی قلمستان با توجه به استقبال از کتاب کاغذی و صوتی، کتاب هایی که مجوز صوتی دارند را به صورت رایگان دراختیار مراجعان قرار می دهد.

لیلا اکبریان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا گفت: در کتابخانه تخصصی ادبیات و برای بهترشدن جریان کتابخوانی در میان عموم تمهیداتی قرار داده ایم که خود مخاطب در میان قفسه ها و مخزن کتابخانه وارد شده و خودش کتاب را انتخاب می کند، اینطور نیست که ما واسطه باشیم، اما اگر از ما راهنمایی بخواهند موضوع کتاب را به ما می گویند و ما آنها را راهنمایی می کنیم.

کتابدار کتابخانه تخصصی ادبیات اصفهان تصریح کرد: استفاده از کتاب های مکتوب و یا صوتی به روحیه افراد بستگی دارد برخی با لمس کردن کاغذ با موضوع کتاب نیز ارتباط برقرارا می کنند و برخی به دلیل فرصت اندک خود درحین انجام کارهای روزانه به کتاب صوتی گوش می کنند. تجربه ما نشان داده که استقبال از کتاب کاغذی و صوتی برابر بوده است و کاری که مرکز آفرینش های ادبی قلمستان سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان انجام می دهد این است که کتاب هایی که مجوز صوتی دارند را به صورت رایگان دراختیار مراجعان قرار می دهد.

وی با اشاره به برگزاری برنامه رمان محبوب من افزود: کتاب های ارایه شده در این برنامه پیشنهاد ما نیست بلکه رمان هایی هستند که مخاطب به ما معرفی می کند و ممکن است مخاطب جایی تحقیق کرده و به این نتیجه رسیده باشد که آن کتاب خوبی است که این انگیزه ای می شود که مراجعین برای خواندن کتاب تشویق شوند.

اکبریان ادامه داد: در این برنامه، سخنران خود مخاطبین هستند و جلسه حالت کارگاهی دارد یعنی هر فردی می تواند حرف و برداشت خود را راحت و آزاد ارایه کند که باز هم انگیزه ای مضاعف برای شرکت هرچه بیشتر در این جلسات ایجاد می کند.

کتابدار کتابخانه تخصصی ادبیات خاطرنشان کرد: برنامه "رمان محبوب من" چهارشنبه های آخر هر ماه از سوی مرکز آفرینش های ادبی قلمستان سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در حوضخانه الغدیر برگزار می شود که دهمین برنامه آن به بررسی رمان "جای خالی سلوچ" اختصاص داشت.

کد خبر 383045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.