واکسیناسیون ۱۰ هزار راس دام علیه بیماری لمپی‌اسکین در مبارکه

مبارکه_رییس شبکه دامپزشکی مبارکه گفت: بیش از ۱۰ هزار راس گاو در دامداری‌های این شهرستان علیه بیماری لمپی‌اسکین واکسینه می‌شوند.

 محمد سلیمانی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان مبارکه اظهار کرد: به دنبال گزارش بیماری لمپی‌اسکین در یکی از دامداری‌های این شهرستان، کارشناسان واحد بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی این شبکه، برای پایش و مراقبت به محل اعزام شدند.

وی عنوان کرد: بر اساس دستورالعمل سازمان دامپزشکی کشور واکسیناسیون دام‌ها در شعاع سه کیلومتری کانون در دستور کار این شبکه قرار گرفت و پیش‌بینی می‌شود ۱۰ هزار راس دام سنگین علیه این بیماری واکسینه شوند.

 رییس شبکه دامپزشکی مبارکه با بیان اینکه تاکنون ۵۸۰ راس دام و ۲۸ هزار و ۲۰۰ مترمربع از جایگاه‌های نگهداری دام علیه این بیماری سم‌پاشی شده است، اضافه کرد: پس از واکسیناسیون دام‌های در معرض خطر آموزش‌های لازم درباره تاریخچه بیماری، علائم، نحوه انتقال و پیشگیری از آن به دامداران ارایه می‌شود.

سلیمانی‌پور یادآور شد: بیماری لمپی‌اسکین یک بیماری ویروسی با واگیر بالا در گاو و با علائمی مانند بروز تب، برجستگی‌ها و ضایعات پوستی، آبریزش بینی و چشم و کاهش شیردهی که توسط پشه‌های گزنده و مگس‌های خونخوار منتقل می‌شود.

کد خبر 383044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.