نباید از اصلاح طلبان انتظار معجزه داشت

یک فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه مشکلات اساسی بر سر راه اصلاح طلبان وجود دارد گفت: اصلاح طلبان تنها به بیان وعده‌های اقتصادی و اجتماعی اکتفا نکنند، موانع فعالیت خودشان را برای مردم تشریح کنند تا مردم انتظار معجزه از آنها نداشته باشند.

فائزه روحانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به موضوع انتخاب سه عضو حقوقدان شورای نگهبان با رای مجلس و پس از معرفی رییس قوه قضائیه اظهار کرد: شورای نگهبان همواره نهادی غیر جناحی و تقریبا بی طرف بوده است و در بسیاری از موارد کسانی در راس آن قرار داشته اند که دارای تعلق سیاسی خاصی به جناحی نبوده اند.

وی افزود: بر اساس سوابق موجود، افرادی که اخیرا از سوی حجت الاسلام ابراهیم رییسی برای انتصاب به عنوان اعضای حقوقدان این شورا پیشنهاد و منتخب شدند، دارای تعلق سیاسی به جناح اصولگرایی می باشند.

این کارشناس سیاسی خاطر نشان کرد: البته مردم ما به سطح قابل قبولی از آگاهی سیاسی رسیده اند و بی شک سعی می کنند تا با واکنش های صحیح در برابر اقدامات احتمالی جناحی شورای نگهبان ایستادگی کنند. افرادی همچون آیت الله جنتی و عباسعلی کدخدایی نیز که تجربه بیشتری از سایرین دارند، با درک شرایط کنونی از دخالت جناح ها در روند فعالیت شورای نگهبان جلوگیری می کنند.

روحانی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه امسال، ادامه داد: نباید از اصلاح طلبان در انتخابات آینده و بعد از آن انتظار معجزه داشته باشیم، اما این دلیل خوبی برای حمایت نکردن از آنها نیست. در حقیقت اصلاح طلبان می کوشند تا با اتحاد حزبی نقشی در توسعه کشور داشته باشند.

وی اضافه کرد: اگر مهره‌های اصلی اصلاح طلبان از سد محکم شورای نگهبان عبور کنند، شاهد اتفاقات خوبی در مجلس یازدهم خواهیم بود، اما در صورتی که شورای نگهبان با رد صلاحیت آنها اصلاح طلبان را متضرر کند، جبهه اصلاحات دوباره از نقشه قدیمی و جایگزین کردن افراد استفاده می کند.اگر مهره‌های اصلی اصلاح طلبان از سد محکم شورای نگهبان عبور کنند، شاهد اتفاقات خوبی در مجلس یازدهم خواهیم بود، اما در صورتی که شورای نگهبان با رد صلاحیت آنها اصلاح طلبان را متضرر کند، جبهه اصلاحات دوباره از نقشه قدیمی و جایگزین کردن افراد استفاده می کند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: تحولات عظیم در مجلس زمانی اتفاق می افتد که شورای نگهبان صلاحیت برخی از مهره های اصلی که سال های پیش رد صلاحیت شده اند را تایید کند و قدرت انتخاب را به مردم بدهد. البته در شرایط کنونی کشور، راضی نگاه داشتن مردم اصلا آسان نیست، اما جبهه اصلاحات می کوشد تا بهتر از رقبای خود با مردم ارتباط برقرار کند.

روحانی با بیان اینکه مشکلات اساسی بر سر راه اصلاح طلبان وجود دارد ادامه داد: اصلاح طلبان تنها به بیان وعده های اقتصادی و اجتماعی اکتفا نکنند، موانع فعالیت خودشان را برای مردم تشریح کنند تا مردم انتظار معجزه از آنها نداشته باشند. جبهه اصلاحات صادقانه به مردم بگوید که چه عواملی موجب ایجاد وقفه در فعالیت های این جبهه می شود.

وی اضافه کرد: فضای سیاسی کشور هنوز انتخاباتی نشده، ولی باید در نظر داشت که با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی کنونی، هنوز مردم آمادگی شرکت در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی را ندارند و ممکن است میزان مشارکت در انتخابات مجلس یازدهم بر اساس شرایط کشور، کمتر از میزان مشارکت مردم در انتخابات دوره قبل باشد، اما مردم نشان داده اند که در دقیقه ۹۰ تصمیم خود را برای شرکت در انتخابات می گیرند.

کد خبر 383041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.