"اون" دیگر رهبر نیست

یک پژوهشگر ارشد مسائل سیاسی شرق آسیا گفت: بر اساس قانون اساسی جدید کره شمالی که ۲۰ تیرماه منتشر شد، کیم جونگ اون دیگر رهبر کره شمالی نیست بلکه رییس جمهور این کشور است.

بابک مساح در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تغییرات جدید در قانون اساسی کره شمالی، اظهار کرد: به رغم همه تلاش های کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی برای ناموفق نشان دادن مذاکرات با ترامپ به نظر می رسد این کشور در حال مذاکرات داخلی برای ایجاد آمادگی برای صلح است.

وی افزود: بر اساس تغییرات جدیدی که در قانون اساسی کره شمالی به وجود آمده است، سمت کیم جونگ اون رهبر این کشور به ریاست دولت و فرمانده کل قوا تغییر پیدا کرده است و این نسل جدید از تغییرات در این کشور برای نشان دادن تمایل به صلح با جهان و بکارگیری دموکراسی محسوب می شود.

این پژوهشگر ارشد مسائل سیاسی شرق آسیا خاطر نشان کرد: کره شمالی سال هاست تلاش می کند با حفظ اقتدار ساختگی خود در منطقه به صلحی پایدار با کره جنوبی و ایالات متحده دست پیدا کند، اما گاهی زیاده خواهی های طرفین موجب می شود دیکتاتور این کشور تغییر رویه دهد.

مساح ادامه داد: تنش سیاسی و نظامی میان دو کره از زمان جنگ نظامی در سال های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ میلادی باقی مانده است و اکنون در قرن بیست و یکم به نظر می رسد کره شمالی می خواهد با ایجاد تغییراتی در ساختار سیاست های خود، تعامل بیشتری با جهان از جمله کره جنوبی و ایالات متحده برقرار کند.

وی اضافه کرد: در قانون اساسی جدید کره شمالی کیم جونگ اون رییس یک کمیسیون دولتی است که در سال ۲۰۱۶ شکل گرفت و به این معناست که "اون" نماینده عالی تمام مردم کره شمالی، رییس دولت و فرمانده کل قواست. این در حالی است که قانون اساسی پیشین کره شمالی، کیم جونگ اون را به عنوان رهبر عالی و فرمانده نیروهای نظامی معرفی می کرد.

این پژوهشگر ارشد مسائل سیاسی شرق آسیا با اشاره به موفقیت های اخیر "اون" در کسب محبوبیت میان مردم دو کره تصریح کرد: رویای اصلی کیم جونگ اون در عرصه سیاسی تبدیل شدن به رییس جمهور کره شمالی است و به نظر می رسد اکنون از هر زمان دیگری به این رویا نزدیک تر است.

مساح افزود: تمرکز اون بر مسئله معیشت مردم و وضعیت اقتصادی کشورش در سال گذشته و تداوم آن در سال جدید میلادی نشان داد که ابعاد اقتصادی تعامل با جهان برای وی بسیار حائز اهمیت است.

کد خبر 383040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.