فضا را با بگیر و ببند بر خلاف منافع ملی سوق ندهید

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در صفحه توییتر خود نوشت: نباید به گونه‌ای عمل شود که یک جریان سیاسی با محدودیت در ارائه کاندیدا به دلیل رد صلاحیت روبه‌رو شود.

به گزارش ایمنا، محمدرضا عارف در صفحه توییتر خود آورده است: در شرایط فعلی کشور متولیان برگزاری انتخابات باید در نظر داشته باشند که حضور حداکثری مردم در انتخابات پیشِ رو نظام را بیمه می‌کند. به همین دلیل نباید بگونه‌ای عمل شود که یک جریان سیاسی با محدودیت در ارائه کاندیدا به دلیل رد صلاحیت روبه‌رو شود.

دبیرکل حزب مردم سالاری و عضوفراکسیون امید مجلس شورای اسلامی نیز در صفحه توییتر خود نوشته است: اقتدارگرایان تنگ نظر بدانند از میدان بدر کردن اصلاح طلبان دلسوز، راه اقتدارگرایی آنان را هموار تر نمی کند؛ بلکه زمینه ساز عرض اندام برندازانی خواهد بود که مردم را از حضور در پای صندوق آرا مایوس می سازند، لذا توصیه می شود فضا را با بگیر و ببند بر خلاف منافع ملی سوق ندهند!

همچنین سیدمحمد خاتمی اخیرا در دیدار شورای مرکزی حزب پیشرو اصلاحات با تأکید بر اینکه «انتخابات نباید تحریم شود» از حاکمیت، روا داری بیشتر و فراهم کردن زمینه حضور مردم، و از گروه‌ها و جریان‌های اصلاح طلب، شفافیت با مردم، ارائه گزارش عملکرد و بیان دقیق برنامه‌های آینده و حدود توانمندی‌هایشان را خواستار شد. وی با تاکید بر اینکه باید همه عقلا و صلح‌طلبان عالم در مقابل خطر جنگ متحد شوند، یاد آورد شد: از اسفند ۸۸ به بعد دائما گفتم و می گویم که باید به آینده نگاه کنیم و در تلاش برای حل موضوع باشیم و خود را در گذشته حبس نکنیم.

رئیس دولت اصلاحات قهر کردن با صندوق رای را انحلال مردم تلقی کرد و خاطرنشان کرد: اصلاح طلبان نمی توانند به هر قیمتی وارد انتخابات شوند و انشاءالله فضا باز شود و صلاحیت‌ها تأیید شوند، مجلس و دولت باید درخصوص وعده‌هایی که داده شده و در عمل، خیلی از آن‌ها تحقق نیافته به مردم پاسخ شفاف بدهند. 

کد خبر 383039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.