انتخاب سفرای زن به نفع ایران است

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: وزارت امورخارجه باید با بکارگیری زنان در سفارتخانه‌های کشور نشان دهد که ایران زن ستیز نیست و تعداد زنان موفق ایرانی کم نیست.

بدری عیوضی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به فرارسیدن فصل جابجایی سفرای ایران در کشورهای خارجی توسط وزارت خارجه اظهار کرد: تابستان فصلی است که ماموریت اغلب کارشناسان سیاسی و دیپلماتیک ایران در کشورهای دیگر به پایان می رسد و فرصت تغییر یا جابجایی آنها برای وزارت خارجه به وجود می آید.

وی افزود: نقش حساس و سیاسی سفرا به عنوان نماینده تام الاختیار ملت ها در دیگر کشورها غیرقابل انکار است و بی شک یک سفیر می تواند نقش مهمی در توسعه روابط خارجی ایفا کند. در طول تاریخ ثابت شده که سفرا می توانند حتی بزرگترین خصومت ها میان دولت ها و ملت ها را حل و فصل کنند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطر نشان کرد: دولت تدبیر و امید همواره نشان داده که بیش از سایر دولت ها به مسئله حقوق زنان و قرارگیری آنها در جایگاه های سیاسی توجه می کند و اکنون که بر اساس اعلام وزارت خارجه قرار است چند ده تن از سفرای ایران در سراسر جهان تغییر کنند بهتر است به انتخاب زنان شایسته این جایگاه نیز توجه بیشتری شود.

عیوضی ادامه داد: بانوان نشان داده اند که می توانند در زمان تصدی شان در جایگاه‌های مهم سیاسی با کوتاه آمدن از سیاست ها و مواضع سختگیرانه، راهکارهای دیپلماتیک خوبی برای توسعه روابط پیدا کنند و دولت روحانی باید با مغتنم شمردن این فرصت استفاده حداکثری از حضور بانوان را در جایگاه دیپلماتیک داشته باشد.

وی اضافه کرد: دولت باید با استفاده از زنان وعده‌های خود درباره احقاق حقوق این قشر از جامعه را جامه عمل بپوشاند و با استفاده از ظرفیت آنها به کشورهای جهان نشان دهد که ایران کشور زن ستیزی نیست، بلکه دوست دارد از ظرفیت زنان در جایگاه‌های مهم سیاسی و دیپلماتیک استفاده کند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در پایان یادآور شد: این وظیفه بر دوش وزارت امورخارجه است و این وزارتخانه باید با بکارگیری زنان در سفارتخانه‌های کشور نشان دهد که جمهوری اسلامی ایران زن ستیز نیست و تعداد زنان موفق ایرانی کم نیست.

کد خبر 383037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.