دریافت شهریه در مدارس یک امتیاز مثبت به شمار می‌آید

لنجان_رییس اداره آموزش و پرورش زرین‌شهر گفت: قانون آموزش و پروش تحصیل را برای دانش آموزان رایگان می‌دانند، اما دریافت شهریه در مدارس خاص یک امتیاز مثبت به شمار می‌آید، زیرا اینگونه مدارس می‌توانند سیاست‌های آموزشی را بهتر اجرا کنند. 

ایرج شاهمرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان تمرکززدایی و حفظ جمعیت دانش‌آموزی در شهرهای محل سکونت آن‌ها را از سیاست آموزش و پرورش این شهر دانست و اظهار کرد: بهترین مکان برای تحصیل دانش‌آموزان نزدیک‌ترین مدرسه به محل سکونت آنان است از این رو تمرکززدایی و کاهش هزینه خانواده‌‍‌ها با هدف ارتقاء کیفیت آموزشی در مدارس ضروری است.

وی عنوان کرد: مدارس تحت پوشش آموزش و پرورش مناطق زرین‌شهر از نظر سیستم گرمایش و سرمایش، استحکام، ایزوگام پشت بام‌ها و آسفالت حیاط مدرسه تجهیز شده تا دانش آموزان در مدارس شهر خود باقی بمانند.

رییس اداره آموزش و پرورش زرین‌شهر تصریح کرد: کمک‌های انجام شده به مدارس منطقه زرین‌شهر به صورت عادلانه بوده و رضایتمندی والدین و دانش آموزان را به همراه داشته است.

شاهمرادی ادامه داد: قطعاً هر مدرسه‌ای که عمر ساخت کمتری داشته باشد محیط بهتری دارد، اما والدین باید بدانند سرفصل های آموزشی در همه مدارس یکسان بوده و فرقی بین آن‌ها نیست.

وی تأکید کرد: همه مدارس به تعداد کافی معلم دارد، اما مردم علاقه دارند فرزندانشان در بعضی مدارس شهرستان مانند شاهد و نمونه دولتی تحصیل کنند.

رییس اداره آموزش و پرورش زرین‌شهر گفت: برتری مدارس شاهد و نمونه دولتی گزینشی بودن معلمان و تعداد کم جمعیت دانش‌آموزی است، معمولا جمعیت کلاس‌های مدارس بیش از ۳۷ نفر است، اما این تعداد در مدارس شاهد ۳۰ نفر است.

شاهمرادی تصریح کرد: قانون آموزش و پروش تحصیل را برای دانش آموزان رایگان می‌دانند، اما دریافت شهریه در مدارس خاص یک امتیاز مثبت به شمار می‌آید، زیرا اینگونه مدارس می‌توانند سیاست‌های آموزشی را بهتر اجرا کنند. 

وی تأکید کرد: دریافت هرگونه وجه و اخذ تعهد مالی هنگام ثبت‌نام در مدارس دولتی به‌جز وجوه مربوط به سنجش سلامت، بیمه، استعلام از ثبت احوال و کتب درسی و مجلات رشد، ممنوع است.

رییس اداره آموزش و پرورش زرین‌شهر گفت: اگر مردم مشارکت لازم را با مدارس منطقه نداشته باشند آموزش و پرورش از نظر مالی با مشکلات متعددی روبه‌رو می‌شود، البته باید توجه داشت کمک اولیا دانش آموزان به مدارس، اجباری نیست و به صورت داوطلبانه انجام می‌شود.

کد خبر 383036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.