چهره ماندگار معماری ایران هویت شهرسازی اصفهان را بررسی می‌کند

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: هویت شهرسازی اصفهان با عنوان "شهر به مثابه سرزمین جهانی اصفهان" با حضور چهره ماندگار معماری ایران بررسی می‌شود.

سیداحمد حسینی‌نیا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سی و سومین نشست از سلسله نشست راهبردهای شهرسازی و معماری با عنوان "شهر به مثابه سرزمین جهانی اصفهان" با سخنرانی «پروفسور محمد منصور فلامکی» چهره ماندگار معماری ایران به همراه اعلان عمومی فرایند جایزه معماری و شهرسازی اصفهان در روز سه شنبه اول مرداد ماه از ساعت ۱۰ الی ۱۴ در محل کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار می­‌شود.

وی افزود: شهر تاریخی اصفهان، به­ عنوان شهر موزه‌­ای که دستاوردهای ارزشمند دوره­‌های مختلف تاریخی را به صورت عینی و ملموس به نمایش گذاشته و آیینه تمام نمای رویدادها و دگرگونی­‌های بافت­‌های شهری از گذشته تا به امروز است، از دیرباز، نمادی فرهنگی در سطح بین‌المللی و از مهمترین جاذبه­‌ها و مقاصد گردشگری بین­ المللی بوده است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با بیان اینکه شهر در مواجه با فرایند مدرنیزاسیون و رشد بی‌سابقه جمعیت، پیچیدگی گسترده‌­ای در ابعاد مختلف اقتصاد شهری، جامعه، حکمروایی، محیط زیست و مشکلات فضای شهری، ساختار فضایی و میراث فرهنگی تجربه کرده است، تصریح کرد: با توجه به این مسائل تحلیل و درک عمیق این پیچیدگی‌­ها برای توسعه آینده شهر، اجتناب ناپذیر است.

وی ادامه داد: در این راستا، تحلیل گذشته تاریخی- فرهنگی شهرسازی اصفهان و درک مؤلفه‌های اصلی آن از طریق تحلیل گفتمان‌­های هم ­پیوند اجتماعی و فضایی و جستجوی ارتباط مفاهیم فلسفی، نهضت­‌های هنری و معماری شهر و تحلیل معاصر اجتماعی- اقتصادی شهرسازی اصفهان و چالش‌های رویارو و مسیرهای آینده برنامه‌­ریزی و مدیریت آن می‌­تواند زمینه شناسایی و تعریف هویت شهرسازی متمایز برای اصفهان امروز را فراهم کند.

کد خبر 383031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.