معجزه سلامت با مصرف لیموترش!

لیموترش، یکی از محبوب‌ترین میوه‌ها و چاشنی‌ها است که خواص معجزه‌آسایی برای سلامت بدن دارد.

به گزارش سرویس علمی ایمنا، این میوه‌ دوست‌داشتنی از خانواده مرکبات است و نقش مهمی در رفع تشنگی و عطش دارد؛ لیموترش طعم بی‌نظیری به غذاها می‌دهد و از محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها به شمار می‌آید. از آنجا که این میوه از اعضای اصلی خانواده مرکبات است، سرشار از ویتامین C بوده و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک زیادی می‌کند.

لیموترش سرشار از ترکیبات ضدسرطان، خواص آنتی‌اکسیدانی، خواص ضدالتهابی، خواص اسیدی و خواص ضدانعقادی است. علاوه بر این عناصری مانند کلسیم، پتاسیم، منیزیم، فولات، فسفر، فیبر، چربی، کربوهیدرات، پروتئین، قند، آهن، ویتامین‌های گروه B و درصد بسیار پایینی از ویتامین در این میوه جادویی یافت می‌شود.

برخورداری از تمامی این عناصر و ویژگی‌ها، باعث تقویت سیستم ایمنی، دفع سموم و مواد زائد بدن، سرکوب کردن ویروس‌ها و باکتری‌ها، مبارزه با رادیکال‌های آزاد و تسکین التهاب، شده و لیموترش را به عنصری قوی برای مقابله با بسیاری از بیماری‌ها تبدیل کرده است. همچنین مصرف این میوه در دوران سرماخوردگی و آنفلوانزا، موجب تسکین مخاط دهان و گلو، رفع سرفه، کاهش درد گلو و درمان آبریزش بینی می‌شود.

 لیموترش سرشار از خواص ضدقارچی و ضدباکتریایی است. این میوه جادویی در پیشگیری از تشکیل سنگ کلیه، رفع یبوست، درمان ورم معده، کاهش علائم آرتروز، حفظ سلامت قلب، رفع سوءهاضمه، درمان آسم، رفع بوی بد دهان و بدن، درمان ادما، تقویت استخوان‌ها، نابودی کرم روده، کاهش خونریزی داخلی، متوقف‌کردن درد روماتیسم و درمان گرمازدگی نیز بسیار مؤثر است.

از دیگر خواص لیمو ترش می‌توان به حفظ سلامت دهان و دندان اشاره کرد؛ توصیه می‌شود افراد برای تسکین دندان درد، چند قطره آب لیمو ترش را در ناحیه مورد نظر بریزند. انجام این کار خونریزی لثه را متوقف می‌کند و بوی بد دهان ناشی از بیماری‌های لثه را از بین می‌برد. رایحه لیمو ترش برای کاهش استرس و بهبود خلق و خوی افراد موثر است و باعث تسکین سردرد می‌شود. همچنین مالیدن آن روی پوست، به روشن شدن و کاهش لکه‌های تیره پوست کمک می‌کند. 

کد خبر 383017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.