طرح جدید شهرداری اصفهان برای کودکان کار

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: در چند ماه اخیر مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان در خصوص هدایت کودکان کار زیر ۱۸ سال به مراکز تحت پوشش بهزیستی ورود پیدا کرده که تاکنون نیز این طرح موفقیت‌آمیز عمل کرده است.

حسن محمدحسینی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: یکی از وظایف شهرداری در خصوص تخلفات و بررسی آسیب‌های اجتماعی که در سطح شهر مشاهده می‌شود، کودکان خیابانی یا کودکان کار است.

وی افزود: کودکان خیابانی آن دسته از کودکانی هستند که در سطح پارک‌ها و معابر به عناوین مختلف تردد کرده و مشکلاتی را برای شهر و شهروندان ایجاد میکنند که شهرداری بر اساس وظایف ذاتی خود به این موضوع ورود پیدا کرده و با هماهنگی بهزیستی به محض مشاهده به اورژانس اجتماعی جهت بررسی بعضی از مسایل هدایت میشوند.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: گروه دیگری به عنوان کودکان کار مبادرت به کار در نقاط مختلف شهر می‌کنند که بر اساس پیمان‌نامه حمایت از حقوق کودک، سازمان بهزیستی حمایت‌های مورد نظر را از آنها انجام میدهد، اما در خصوص نحوه برخورد نیروهای رفع تخلفات شهری با آسیب‌های اجتماعی، آموزش‌های مشترک با بهزیستی و سمن‌های فعال در این حوزه ویژه کارکنان برگزار شده است.

وی افزود: در چند ماه اخیر مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان در خصوص هدایت کودکان کار زیر ۱۸ سال به مراکز تحت پوشش بهزیستی ورود پیدا کرده که تاکنون نیز این طرح موفقیت‌آمیز بوده است.

محمدحسینی تاکید کرد: هم‌افزایی به وجود آمده بین مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان  و بهزیستی اصفهان باعث شده در این شهر فضای آرامی حاکم باشد.

وی با تاکید بر اینکه «پیشگیری» در اولویت برنامه‌ها قرار دارد، تصریح کرد: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کم هزینه‌تر و کاربردی‌تر است و میتواند تأثیر زیادی بر اعتمادسازی شهروندان داشته باشد.

کد خبر 383008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.