۶ نفر قربانی تب لمپی‌اسکین/فاجعه‌ زیست‌محیطی در سراوان و انزلی

در بسته خبری امروز از مرمت بافت تاریخی ارومیه تا نبود زمین برای ساخت مسکن مددجویان بهزیستی خلخال و کشف جسد زنی میانسال در یکی از چاه های بجنورد را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای شمالی کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهمترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

بهار امسال ۲۳۰ نفر در تصادفات آذربایجان‌ شرقی جان‌باختند

آذربایجان‌ شرقی: آرتین کمالی، مدیرکل پزشکی قانونی استان آذربایجان‌ شرقی گفت: در بهار امسال ۲۳۰ نفر در تصادفات استان جان باخته‌اند.

تشکیل ۵ کمیته برای تبدیل مراغه به شهر سالم و ایمن

آذربایجان‌ شرقی: حمید شکری، فرماندار شهرستان ویژه مراغه از تشکیل پنج کمیته برای تبدیل مراغه به شهر سالم و ایمن خبر داد.

فوت ۶ نفر و تلفات بی‌سابقه دامی بر اثر شیوع بیماری تب خونریزی‌دهنده

آذربایجان‌ شرقی: یوسف داوودی، نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی  از مرگ شش انسان و تلفات بی‌سابقه دامی بر اثر شیوع بیماری تب خونریزی‌دهنده خبر داد و گفت: وزارت جهاد کشاورزی می‌توانست با تزریق یک واکسن کم هزینه از این فاجعه جلوگیری کند.

***************************************************************************************************************************

بافت تاریخی ارومیه مرمت و احیا می‌شود

آذربایجان‌غربی: داود فرازی، مسئول دفتر فنی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: بافت تاریخی ارومیه در محدوده خیابان امام خمینی(ره) منتهی به میدان ایالت در حال مرمت و احیا است.

انجام ۴۰۰ هزار هکتار عملیات آبخیزداری در آذربایجان‌غربی

آذربایجان‌غربی: میرصمد سیدموسوی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی گفت: در دو سال گذشته بالغ بر ۴۰۰ هزار هکتار عملیات آبخیزداری در آذربایجان‌غربی اجرا شده و انجام این طرح‌ها امسال در ۲۷ حوزه ادامه خواهد داشت.

۶۵ درصد واکسن‌های طیور مورد نیاز در کشور وارداتی است

آذربایجان‌غربی: علیرضا رفیعی‌پور، رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: ۶۵ درصد واکسن‌های طیور مورد نیاز در کشور وارداتی است و شرکت‌های داخلی تولید واکسن طیور نیز در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده و طبق برآوردها تا ۶ ماه آینده مشکلی از جهت تامین این واکسن‌ها وجود نخواهد داشت.

******************************************************************************************************************************

پیش‌بینی برداشت ۱۵۸ هزار تن جو در استان اردبیل

اردبیل: احمد شهریار، ​معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۵۸ هزار تن محصول جو دراستان اردبیل برداشت شود.

نبود زمین برای ساخت مسکن مددجویان بهزیستی خلخال

اردبیل: ابراهیم مسروری، رییس بهزیستی شهرستان خلخال اصلی‌ترین مشکل بهزیستی شهرستان خلخال را نبود زمین برای ساخت واحدهای مسکن مددجویی دانست و گفت: بهزیستی با در اختیار داشتن زمین می‌تواند اقدامات لازم برای خانه‌دار کردن مددجویان و معلولان انجام دهد.

راه‌اندازی بخش ال دی آر بیمارستان ارس پارس آباد

اردبیل: علی علایی، فرماندار شهرستان پارس آباد گفت: بخش ال دی آر بیمارستان ارس این شهرستان با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان راه‌اندازی شد.

****************************************************************************************************************************

افزایش تخصیص اعتبارات خراسان شمالی به ۱۱۰ درصد

خراسان شمالی: هادی قوامی، نائب رییس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس با اشاره به تخصیص اعتبار برای اتمام عملیات راه آهن جوین به اسفراین در سال ۹۹ گفت: سفر رییس جمهور به خراسان شمالی میزان تخصیص اعتبارات استان را به ۱۱۰ درصد رساند.

اجرای طرح پایش و مراقبت بیماری KHV در خراسان شمالی

خراسان شمالی: فرزین حسینی، رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور استان، گفت: طرح پایش و مراقبت فعال در خصوص کوی هرپس ویروس (KHV) با همکاری مشترک ادارات کل دامپزشکی و حفاظت محیط‌زیست خراسان شمالی در آبگیرها و سدهای این استان به اجرا درآمد.

جسد زنی میانسال در یکی از چاه های بجنورد کشف شد

خراسان شمالی: حسین بدری، جانشین فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: جسد خانمی میان‌سال بامداد امروز در یکی از چاه‌های حوالی بجنورد کشف شد.

*****************************************************************************************************************************

موزه ملی زیتون در رودبار راه‌اندازی می‌شود

گیلان: شهروز امیر انتخابی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان با اشاره به ساخت موزه ملی زیتون در رودبار گفت: بر اساس آخرین تصمیمات موزه ملی زیتون ایران در محل ساختمان تاریخی میراث فرهنگی رودبار در دهه فجر امسال راه‌اندازی می‌شود.

سراوان و تالاب انزلی ابرفاجعه‌ زیست‌محیطی شمال کشور

گیلان: سید علی‌اکبر طاهایی، مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در چهل و هشتمین نشست ماهانه توسعه گیلان انباشت زباله در سراوان و اجرای طرح بایوجمی در تالاب انزلی را ابر فاجعه زیست‌محیطی در شمال کشور برشمرد.

درآمد ۵۶ هزار دلاری گیلان از گل گاوزبان در سال جاری

گیلان: علی درجانی​، رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از درآمد ۵۶ هزار دلاری گل گاوزبان گیلان در سال جاری خبر داد.

*****************************************************************************************************************************

نخستین خوشه‌های طلایی برنج در شمال کشور به بار نشست

مازندران: عزیزالله شهیدی‌فر، رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، از انجام نخستین برداشت مکانیزه برنج کشور در شالیزارهای مازندران خبر داد. 

کاهش قیمت آهن‌آلات و افزایش قیمت مرغ در شهرستان نور

مازندران: رضا نائیج‌نوری، معاون عمرانی فرماندار نور با تاکید بر نظارت بیشتر بر بازار گفت: کاسبان منصف تشویق و با متخلفان برخورد قاطع و جدی صورت گیرد.

بازسازی و بازگشایی ۸۷۰ سردهنه و رودخانه‌های مازندران پس از سیل

مازندران: محمدابراهیم یخکشی، ​مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: بازسازی ۷۵۰ سردهنه و بازگشایی بیش از ۱۲۰ کیلومتر از رودخانه‌ها در سیلاب اخیر در مدت زمان کوتاهی انجام شد که این اقدام سبب شد کشاورزان برای تأمین آب مشکلی نداشته باشند.

******************************************************************************************************************************

کشف ۳۹ کیلوگرم مواد مخدر در گنبدکاووس

گلستان: محمود علیفر، فرمانده انتظامی شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اجرای ۳۸ طرح پاکسازی در این شهرستان، گفت: در این مدت حدود ۳۹ کیلوگرم انواع مواد مخدر در شهرستان گنبدکاووس کشف و ضبط شده است.

دیواره رودخانه نوکنده گلستان در معرض ریزش

گلستان: بر اثر وقع سیل در استان گلستان و به تبع آن در شهر نوکنده شاهد تخریب قسمتی از دیواره رودخانه نوکنده هستیم و در صورت رسیدگی نکردن به دیواره این رودخانه شاهد ریزش و خسارات جبران‌ناپذیری در این منطقه خواهیم بود.

اختصاص تسهیلات اشتغالزایی ۱۰۰ میلیاردی به استان‎های سیل‎زده

گلستان: عیسی منصوری، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع صنعتگران استان گلستان، گفت: از سال ۱۳۹۲ تا سال ۱۳۹۶ سهم اشتغال روستایی از مجموع اشتغال کشور تقریباً صفر بود اما این مهم در سال گذشته به حدود ۲۵ درصد افزایش یافته است.

کد خبر 383007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.