اجرای مرحله دوم توزیع جعبه‌های ایمن در مراکز بهداشت

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از اجرای مرحله دوم توزیع جعبه‌های ایمن در مراکز بهداشت شهر خبر داد و گفت: مرحله نخست این طرح در مدارس سطح شهر اجرا و ۳۴۰ هزار جعبه ایمن در میان دانش آموزان توزیع شد.

علی دهنوی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با تداوم طرح توزیع جعبه‌های ایمن در بین شهروندان اصفهانی، فاز دوم این طرح با توزیع در مراکز بهداشت و در میان بیماران خاص اجرا شد.

وی ادامه داد: در این راستا مرکز بهداشت شماره یک اصفهان تعداد ۳۰ هزار جعبه ایمن دریافت و مراکز بهداشت شهید رضاییان و امام علی (ع) میزبان بیماران دیابتی جهت توزیع این جعبه‌ بود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان تصریح کرد: در این مرحله از توزیع، ۲۱ هزار جعبه نیز در مرکز بهداشت شماره دو اصفهان توزیع شده است.

وی با اشاره به روند توزیع جعبههای ایمن در مراکز بهداشت، گفت: در این طرح، مراکز بهداشت مناطق مختلف، مسئولیت توزیع جعبه‌های ایمن را در بین جامعه هدف که همگی بیماران دیابتی هستند، بر عهده گرفته و در هنگام مراجعه بیمار به مرکز بهداشت، جعبه ایمن به همراه بروشور آموزشی تحویل وی می‌شود.

دهنوی با اشاره به علت انتخاب جامعه بیماران دیابتی جهت توزیع جعبه‌های ایمن، اظهار کرد: بیماران دیابتی به دلیل دامنه گسترده و همچنین سروکار داشتن با پسماندهای ویژه مانند سر سرنگ و لانست قندخون مدنظر قرار گرفتند و به این ترتیب طرح توزیع جعبه‌های ایمن با هدف پوشش‌دهی جامعه بیماران دیابتی کلید خورده و هم اکنون در مراکز بهداشت سطح شهر در حال اجرا است.

وی خاطرنشان کرد: مرحله نخست این طرح با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان و در مدارس سطح شهر اجرایی و ۳۴۰ هزار جعبه ایمن در میان دانش آموزان توزیع شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان خواستار مشارکت تمام شهروندان اصفهان در اجرای این طرح و کمک به موفقیت آن شد.

وی ادامه داد: جعبه‌های ایمن برای ذخیره‌سازی اجزای ویژه پسماندهای خانگی مانند سر سرنگ، تیغ، لانست، ژیلت و باتری در نظر گرفته شده و جداسازی این دسته از پسماندها، علاوه بر کمک به افزایش کیفیت کمپوست مصرفی در فضای سبز شهری و جلوگیری از انتقال عوامل میکروبی و باکترایی می‌تواند از آلودگیهای خطرناک در شیرابه نیز بکاهد.

کد خبر 383006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.