درختان شهر  شبانه آبیاری می شود

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: امسال با توجه به محدودیت منابع آبی، میزان آبیاری در روز کاهش و حجم بیشتر آبیاری ها در شب انجام می‌شود.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: دمای طبیعی اطراف درختان ۲۲ تا ۲۴ درجه سانتی‌گراد است و در این هوای بسیار گرم نگهداری از آنها و جلوگیری از خزان زودرس بسیار دشوار است، از این رو امسال دستورالعمل سال گذشته را برای آبیاری و حفظ درختان اجرا کردیم.

وی با تاکید بر نظارت بیشتر در مصرف منابع آبی، تصریح کرد: از دو ماه گذشته به تمام پیمانکاران فضای سبز مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان اعلام شد که باید کارشناس متخصص آبیاری ویژه نظارت بر مصرف و انتقال آب همچنین شبکه آبیاری قطره‌ای در هر منطقه حضور داشته باشد که این اقدام صورت گرفته است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان افزود: در قراردادهای جدید با پیمانکاران فضای سبز استفاده از کارشناس متخصص آبیاری ویژه نظارت بر مصرف و انتقال آب همچنین شبکه آبیاری قطره‌ای به صورت الزام لحاظ خواهد شد.

وی با بیان اینکه تمام کارشناسان فضای سبز مناطق با کارشناسان ناظر آب سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان لینک هستند و با استفاده از تصاویر، گزارش‌دهی انجام می‌شود، گفت: به محض تماس شهروندان با این سازمان، پیام به اپراتوری که کارشناس ناظر عالی آب است، متصل می‌شود تا رسیدگی لازم به موقع و کارشناسانه انجام شود.

مرتضایی‌نژاد خاطرنشان کرد: تلفن گویای سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان به شماره ۳۲۶۷۴۰۰۰ به صورت شبانه‌روزی جوابگوی شهروندان است.

وی از شهروندانی که برای حفظ فضاهای سبز شهر اصفهان همکاری خوبی داشته‌اند تقدیر کرد و گفت: همین همکاری‌ها سال گذشته باعث شد علی‌رغم محدودیت منابع آبی، فضای سبز شهر حفظ شود و مشکل خاصی نداشته باشیم.

کد خبر 383005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.