جمع‌آوری پسماندهای خشک به صورت آنلاین

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد از اجرای طرح «سی‎مپ» از ابتدای خردادماه سال جاری در نواحی یک و دو منطقه ۹ خبر داد و گفت: با توجه به نتایج مثبت به دست آمده از پایلوت این طرح در منطقه ۹ به زودی سایر مناطق شهر نیز از این طرح بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش ایمنا، مهدی یعقوبی با اعلام این خبر، اظهار کرد: در این روش بدون نیاز به مراجعه شهروند در هر نقطه یا هر مکان، مواد بازیافتی آنها جمع‌آوری میشود و هزینه آن به قیمت خرید در ایستگاه بازیافت پرداخت میشود؛ همچنین شهروندان در این روش می‌توانند به جای دریافت پول، از خدمات دیگر از جمله شارژ "من کارت"، خرید بسته اینترنت، کمک به موسسات خیریه یا پرداخت بهاء عوارض حمل پسماند سالیانه خود از محل فروش مواد بازیافتی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه این نرمافزار از طریق پیامک حاوی لینک، سایت کافه بازار، سایت سازمان مپ، قابل دستیابی است، تصریح کرد: در طرح پایلوت چهار خودرو از خودروهای جمع‌آوری زباله تر در بخش سی‌مپ و جمعآوری هوشمند از درب منازل روزانه ۱۲ ساعت فعالیت دارند که تعداد هشت نیرو در بخش جمعآوری و حدود پنج نیرو در بخش پشتیبان نرمافزار سی‌مپ مشغول به کار هستند.

یعقوبی با اشاره به اینکه در این طرح تاکنون بیش از سه هزار شهروند ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: جمعیت هدف در این طرح ۵۸ هزار نفر است.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد با اشاره به اهداف این طرح، افزود: حفظ کیفیت فعلی خدمات شهری سطح منطقه، کاهش هزینه در بخش خدمات شهری، افزایش مشارکت مردمی در بخش بازیافت و به‌دنبال آن کاهش زباله گردها، هوشمندسازی جمعآوری زباله خشک منازل و اصناف و اخذ بهاء پسماند، تغییر فرآیندها در بخش رفت و روب سنتی و افزایش کارایی و کاهش هزینه‌ها است.

کد خبر 382992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.