اختصاص میلیاردی تسهیلات بانکی برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده

نایب رییس شورای اسلامی شهر مشهد از اختصاص ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده خبر داد.

به گزارش ایمنا، حمیدرضا موحدی‌زاده با بیان اینکه در آخرین شب ویژه‌برنامه شب فیروزه‌ای که با حضور هنرمندان به‌نام کشوری در محل بوستان کوهسنگی برگزار شد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مشهد پایتخت معنوی کشور و بر اساس اعلام icco پایتخت فرهنگی جهان اسلام نیز است، برنامه‌های فرهنگی و گردشگری متعددی را طلب می‌کند. مشهد یک شهر ملی و حتی فراملی است.

وی با اشاره به شهر توس، افزود: جدا از حرم مطهر رضوی، آرامگاه ابوالقاسم فردوسی نیز در این شهر است که به عنوان یک چهره فرهنگی و شاعر نامی و پرآوازه در جهان شناخته شده است؛ ما نیز در شهرداری احیای مجموعه فرهنگی توس را به اجرا در آوردیم تا در به توسعه ظرفیت‌های گردشگری شهر کمک کرده باشیم.

موحدی‌زاده ادامه داد: پیش از این شهر توس شرایط خوبی برای میزبانی مجاوران و زائران نداشت اما با نوسازی‌های انجام شده و اجرای برنامه‌های فرهنگی مثل شاهنامه خوانی و اجرای موسیقی شاهد استقبال گسترده مردم از این مجموعه هستیم.

نایب رییس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به فرهنگ پهلوانی که همواره در شاهنامه مورد ستایش قرار گرفته است، تصریح کرد: با توجه به اینکه شهر توس به نوعی باید مهد کشتی باشد اما بیش از ۴۴ سال بود که کسی در آنجا به چنین ورزشی توجه نمی‌کرد و ما بعد از این همه سال استارت چنین حرکتی را در شهر توس زدیم.

وی با اشاره به برنامه‌های توسعه سال جاری گفت: در زمینه فرهنگی و گردشگری اساس کار بر این است مشارکت مردمی، بخش خصوصی و نهادهای مرتبط را جلب کنیم، کمااینکه هم اکنون نیز با آستان قدس رضوی و سازمان میراث فرهنگی روابط خوبی داریم.

موحدی‌زاده در خصوص توسعه ناوگان حمل و نقل که نقش موثری در توسعه گردشگری دارد، خاطرنشان کرد: برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات با بانک‌ها در نظر گرفته شده و شهرداری پرداخت ۱۴ درصد سود پرداختی به بانک‌ها را متقبل شده است.

نایب رییس شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: علاوه بر این ۱۵۰ دستگاه مینی‌بوس جهت رفاه حال شهروندان و زائران عزیز نیز وارد ناوگان اتوبوسرانی شده است.

وی با اشاره به توسعه قطارشهری افزود: امسال در خط ۲ قطارشهری توسعه مسیر تا میدان جام عسل و بولوار شهید فکوری را خواهیم داشت.

موحدی‌زاده اضافه کرد: همچنین برای مجموعه هفت حوض در جنوب شرق مشهد که یک مکان بکر و دلپذیر است به عنوان جاذبه گردشگری تلاش می‌کنیم به طرق مختلف راه‌های دسترسی ایجاد کنیم.

نایب رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در بین کلانشهرهای کشور معروف به داشتن فضای سبز، تمیزی و زنده بودن است که جز با همکاری مردم میسر نمی‌شد. امیدوارم این همراهی و همکاری همچنان ادامه‌دار باشد.

کد خبر 382991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.