مذاکره‌پذیر بودن بینه دفاعی ایران بازی رسانه‌ای است

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس می‌گوید آمریکایی‌ها با تغییر الفاظ در اخبار شبکه‌های خارجی می‌خواهند بر روی افکار عمومی تاثیر بگذارند.

به گزارش ایمنا، محسن کوهکن ریزی با اشاره به ادعای وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر اینکه ایران مذاکره بر سر بینه دفاعی و توان موشکی را پذیرفته است، اظهار کرد: هیچ کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران بر سر بنیه دفاعی مذاکره نمی‌کند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی در مجلس با اشاره به اینکه هر حکومتی استراتژیک خود را مشخص کرده و برای رسیدن به آن هدف تاکتیک‌های مختلفی را دنبال می‌کند، گفت: احتمال تحلیل اشتباه در تاکتیک‌ها وجود دارد، افرادی که ظاهر تاکتیک‌ها را تحلیل کنند، به اشتباه می‌افتند و تصور می‌کنند آمریکایی‌ها تغییر مسیر داده‌اند.

نماینده مردم لنجان در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: با اتفاقی که اخیرا رخ داده است آمریکایی‌ها دستپاچه شده است و دست به تغییر تاکتیک‌های خود زده‌اند از این رو باید در تحلیل این تاکتیک‌ها دقت لازم را داشت، چرا که آن‌ها با تغییر تاکتیک از مسیر رسیدن به اهداف منحر نمی‌شوند.

کوهکن خاطرنشان کرد: آمریکا با استفاده از زمان، شرایط جدیدی را فراهم می‌کنند تا با بیان مطالبی پاسخ‌های طرف مقابل را چک کند، با این حال آنچه مسلم است پاسخ روشن و صریح ایران بوده که نمی‌توان آن را منکر شد، سیاست‌های کلی نظام همان‌طور که در قانون اساسی تاکید شده است در جایی تعیین می‌شود که کسی نمی‌تواند آن را زیر سوال ببرد.

وی تاکید کرد: اگر مسئولی به اشتباه نحوی صحبت کند که به نظر برسد ایران کوتاه آمده یا نرم شده در واقع اشتباه است چرا که جایگاهی سیاست‌های کلی نظام می‌گیرد که با کسی تعارف ندارد و در عین حال مردم را محرم خود می‌داند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه سیاست‌ها کلی نظام بارها به صورت شفاف بیان شده است، ادامه داد: در روزهای اخیر با رصد اخبار در شبکه‌های خارجی شاهد تغییر رویه آمریکا و استفاده از الفاظ زیبا از سوی آن‌ها هستیم که تلاش می‌کند بر روی افکار عمومی اثر بگذارند و مردم را همراه خود کنند، آن‌ها از عبارتی چون به دنبال جنگ با ایران نیستند می‌خواهند واکنش‌ها را ارزیابی کند از این رو چنین ادعاهایی را دروغ میدانیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: آن‌ها استراتژی خود را که مخالفت و مبارزه با نظام جمهوری اسلامی است تعریف کرده‌اند، از سوی دیگر مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و وزیر امور خارجه کشور بارها تاکید کرده‌اند که ایران بر روی توان موشک و نظامی مذاکره نمی‌کند؛ هیچ ملتی درباره بینه دفاعی خود با هیچ مذاکره‌ای نمی کند، اگر مسئولی حرفی زده باشد و استنباط آمریکا این بوده که ایران در این زمینه مذاکره می‌کند، مجلس با شناسایی و برخورد با این فرد دست از تلاش بر نمی دارد.

منبع: خانه ملت

کد خبر 382990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.