رسانه‌ها به مردم امید دهند

لنجان_امام‌جمعه زرین‌شهر گفت: رسانه‌ها باید با انتشار اخبار خوب و امیدبخش، مردم را به آینده امیدوار کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام قاسم باقریان در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه زرین شهر با اشاره به ضرورت تحویل دستاوردها و مسئولیت ها به نسل جوان کشور، اظهار کرد: به برکت ایستادگی و مقاومت نسل های گذشته انقلاب اسلامی در طول ۴۰ سال اخیر به دستاوردهای بسیار بزرگی دست پیدا کرده است وعظمت ایران اسلامی در همه زمینه ها مرهون تلاش های نسل های گذشته است نسلی که یکی از آرمانی ترین نسل های کشور بود .

وی افزود: امروز در کنار تمامی وظایفی که با سختی فراوان به سرانجام رساندیم یک وظیفه مهم و حیاتی دیگر نیز داریم و آن وظیفه این است که شجاعانه دستاوردها و مسئولیت ها را به نسل جوان تحویل دهیم.

 امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: در گام دوم انقلاب باید این وظیفه تحقق پیدا کند و جوان ایرانی که سراسر ایمان،شجاعت، نشاط ، اقتدار وعزت است و در آزمون های مختلف نشان داده مسئولیت های بزرگ و حساس را تحویل گرفته و به کشور و مردم خدمت کنند.

وی ادامه داد: همه موظف بوده به جوانان اعتماد کنند و مسیر را برای حرکت و تلاش به آنها هموار ساخته و مسئولیت ها را به این قشر تاثیرگذار تحویل دهند تا آینده درخشان کشور در مسیر حقیقی و درست خود حرکت کند.

باقریان اضافه کرد: در گام اول انقلاب سه وظیفه مهم وحیاتی حاکمیت یعنی امنیت، بهداشت و آموزش تحق یافت به گونه ای که امروز ایران اسلامی در اوج اقتدار و امنیت قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: کسی در دنیا جرات نزدیک شدن به ناو های آمریکایی را ندارد اما فرزندان غیور ایران اسلامی بدون هیچ ترس و واهمه تا نزدیکترین مکان ممکن به ناوهای آمریکای رفته و پیشرفته‌ترین پهباد آنها را ساقط می کنند و این مهم نشان از اوج اقتدار وامنیت ایران اسلامی دارد.

امام جمعه زرین شهر گفت: در خصوص بهداشت نیز باید گفت با تلاش های انجام شده بسیاری از بیماری ها در کشور با همت جهادی نهادهای ذی ربط ریشه کن شده و هر سال شاهد مانورهای سلامت از قلب پایتخت تا عمق روستاهای کشور هستیم که نمونه آخر آن نیز اجرای طرح فشار خون بود که به خوبی در کشور عملیاتی شد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه آموزش نیز جوانان کشور در قله های رفیع علوم مختلف هستند و تمامی این دستاوردها در گام اول انقلاب تحقق یافته و امروز در گام دوم انقلاب مسئولیت ها باید به نسل جوان کشور سپرده می شود تا ضمن حفاظت از دستاوردهای گذشته مقتدرانه دستاوردهای جدید را برای میهن اسلامی رقم بزنند.

باقریان با بیان اینکه رسانه ها باید روحیه امید را به جامعه پمپاژ کنند، گفت: هر روز در کشور شاهد دستاوردهای بسیار خوبی در عرصه های مختلف هستیم و اتفاقات و رویدادهای تاثیرگذاری در شهرها و روستاهای کشور به وقوع می پیوندد که انعکاس آنها امید را در دل مردم زنده می کند اما خبرگزاری ها بسیار از این اتفاقات را مطرح نکرده و یا گذرا از آن عبور می کنند.

وی افزود: رهبر فرزانه انقلاب آینده کشور را درخشان می دانند و رسانه ها باید پیرو این مطلب روحیه امید را با تمام قدرت در جامعه نهادینه کنند و این وظیفه ای است که هیچگاه رسانه ها نباید از ان غافل شوند.

باقریان تصریح کرد: گام دوم انقلاب منشور فوق العاد دقیق وحساب شده برای امروز جامعه بوده وفرصتی است تا جامعه برای تحقق این گام آماده شود، از طرفی نشاط و شادابی یکی از نکات برجسته و مهم در این منشور است که باید مورد توجه تک تک مسئولان قرار گیرد.

وی توجه به جوانان و نوجوان را یکی دیگر از نکات برجسته گام دوم انقلاب دانست و عنوان کرد: توجه به نسل جدید مسئله ای است که باید در جامعه عملیاتی شود چراکه بسیاری از مشکلات جامعه با تحقق گام دوم و اعتماد به جوانان حل خواهد شد از چراکه جوان با ایمان و انقلابی توانایی اداره کشور را دارد و تنها باید عرصه را برای آنها مهیا ساخت.

کد خبر 382982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.