امامان جمعه در انتقادات امید در جامعه را تضعیف نکنند

لنجان_امام‌جمعه فولادشهر گفت: امامان جمعه در انتقادات خود هدفی جز تقویت نظام اسلامی و خدمت به ملت ندارند، پس در نوع نقد و انتقاد هم باید به نحوی رعایت شود که روح امید در جامعه تضعیف نشود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام مسعود سرافراز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه فولادشهر احیاء نماز جمعه را امری بسیار مهم دانست و اظهار کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند نماز جمعه تأمین‏ کننده‏ نیاز جامعه به ذکر و اجتماع و همدلی و زمینه‏‌ساز استقرار گفتمان های عالی و بصیرت‏بخش است و باید توجه داشت یکی از نیازهای امروز جامعه‏ی ما تقوا است که زمینه‏‌ساز حل مشکلات مادی و معنوی جامعه بوده و این مهم در نماز جمعه به دست می آید.

وی افزود:با توجه به اهمیت موضع تقوا، تقوا باید به‏صورت مصداقی و عینی در خطبه‌‏های نماز جمعه تبیین شود چراکه یکی از گرفتاری‏های امروز ما، رواج دروغ، تهمت، شایعه و مسایلی از این قبیل در فضای مجازی است که باید در خطبه‏‌های نماز جمعه، لزوم رعایت تقوا در فضای مجازی تبیین شود.

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: یکی از مصادیق رعایت تقوا دوری از ناامید کردن جوانان است، ناامید کردن جوانان باعث می شود فرصت و قدرت عنصر جوانی از کشور و جامعه‏ی اسلامی گرفته شود و این مسئله خود یک منکر است.

وی ادامه داد: یکی از توطئه هایی که دشمن در جنگ نرم آن را دنبال می کند از بین بردن روح امید در ملت ایران بوده برهمین اساس حفظ و ترویج امید واقعی از مهمترین وظایف مسئولان و مؤمنان به انقلاب است.

سرافراز اضافه کرد: امید آفرینی در جامعه ثمرات بسیاری را به همرا دارد نخست آنکه وقتی در جامعه ای امید افزایش یابد، افراد احساس تعلق خاطر بالایی به نظام خود پیدا می کنند از طرفی وقتی افراد جامعه امیدوار باشند همه ظرفیت ‏های فردی و اجتماعی جامعه رشد می‏ کند.

وی عنوان کرد: در جامعه ای که امید وجود داشته باشد خلاقیت و نوآوری افزایش می‏ یابد از این رو می توان گفت افزایش امید در جامعه، دشمنان را درجنگ نرم ناکام می گذارد از این رو باید با برنامه ریزی به سمت امید آفرینی در کشور خصوصا نسل جوان حرکت کرد.

امام جمعه فولادشهر خاطرنشان کرد: گاهی یک منکر و مشکل بزرگ وجود دارد که با وجود پیگیری ‏های مکرر حل نمی شود و بیان اینگونه موارد نیز نادر است، قطعا امامان جمعه در انتقادات خود هدفی جز تقویت نظام اسلامی و خدمت به ملت ندارند، پس در نوع نقد و انتقاد هم باید به نحوی رعایت شود که روح امید در جامعه تضعیف نشود.

وی افزود: یکی دیگر از محورهای مهم رهنمودهای مقام معظم رهبری خطاب به ائمه جمعه سراسر کشور، حمایت از جهت‏ گیری‏ ها و جریان های انقلابی ضمن روی خوش نشان دادن به همه جریان ها بود که به عنوان یک وظیفه برای ائمه جمعه مورد تاکید و تصریح قرار گرفت.

سرافراز تصریح کرد: حمایت از جریان انقلابی پیامدهای مثبت را به دنبال خواهدداشت از جمله این پیامدها ماندگاری انقلاب اسلامی، افزایش کارآمدی نظام اسلامی، جلوگیری از مخاطرات ناشی از کاهش روحیه انقلابی در کشور، شتاب در روند پیشرفت کشور و فاصله گرفتن از سستی و بی عملی، رشد فرهنگ خدمت بدون منت در همه بخش های نظام، بستر سازی برای تحقق تمدن نوین اسلامی با ساری و جاری شدن فرهنگ انقلابی در کشور و تاثیر گذاری جریان انقلابی در پیشبرد اهداف منطقه ای و جهانی انقلاب است.

وی ادامه داد: اروپا پس از گذشت بیش از ۱۴ ماه از خروج آمریکا از برجام، گستاخانه از ایران می‏ خواهد که همچنان تمام و کمال به تعهدات خود عمل کند، این درخواست ناشی از روحیه تکبر و خود بزرگ‏بینی آن‏هاست و چاره آن نیز نهراسیدن و دفاع محکم و قوی از منافع کشور است.

امام جمعه فولادشهر اضافه کرد: قطعا جمهوری اسلامی ایران با کاهش تعهدات خود به آن‏‌ها خواهد فهماند که قرار نیست این روند یک طرفه همچنان ادامه داشته باشد و آنان اگر واقعاً خواهان حفظ برجام هستند باید به جای پیشنهادات توخالی و اتلاف وقت، به تعهدات خود عمل کنند.

 سرافراز گفت: غربی ‏ها ازجمله اروپایی‏ ها دچار روحیه تکبّر هستند که همین خصلت باعث می ‏شود نتوانند حقایق را درک کنند، البته این تکبّر در مقابل ملت‏‌ها و کشورهای ضعیف برای آنان موفقیت به همراه می‌‏آورد، اما در مقابل ملت‏ هایی که‏ نمی‏‌هراسند و از حق خود دفاع می‏ کنند، غربی‏ها را دچار شکست می‏‌کند.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی به تعهدات خود در برجام و حتی بالاتر از آن عمل کرده است، و امروز که ایران در برابر بدعهدی غرب شروع به کاهش تعهدات خود کرده، اروپایی‏‌ها با طلبکاری و پررویی می گویند که ایران نباید چنین کند.

امام جمعه فولادشهر خاطرنشان کرد: قطعا جمهوری اسلامی به روند کاهش تعهدات برجامی خود ادامه خواهد داد و نباید فراموش کرد دل بریدن مردم و مسئولان از بیگانگان، دارای برکات زیادی است که بتدریج نمایان خواهد شد.

وی با اشاره به توقیف نفتکش ایرانی در جبل الطارق گفت: این اقدام یکی از اقدامات خباثت آمیز انگلیسی ها و خلاف حقوق بین ‏الملل و یک راهزنی دریایی است که پس از هدف قرار دادن پهپاد آمریکایی در خلیج فارس انجام گرفت چراکه پس از این اقدام توان و اراده آمریکا در مقابل جمهوری اسلامی ایران زیر سوال رفت.

سرافراز افزود: آن ها نه تنها نتوانستند برخلاف عملیات روانی که اجرا می کردند، دست به جنگ محدود بزنند، بلکه تنها اقدام تلافی جویانه شان، طبق اخبار روزنامه های آمریکایی حمله سایبری به زیرساخت یکی از گروه های عضو حشدالشعبی عراق بود.

وی تصریح کرد: حالا انگلیس برای جبران شکست آمریکا پیش قدم شده، در واقع انگلیس می خواست بسنجد که ایران بعد از جنگ روانی چند هفته اخیر و نیز تهدیدات مکرر آمریکا، آیا همچنان اراده لازم برای مقابله با آمریکا را دارد یا نه؟

کد خبر 382981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.