آگاهانه مسئولان را نقد کنیم

لنجان_امام‌جمعه باغبادران گفت: در مورد نقد مسئولان گاهی یک منکر و مشکل بزرگ وجود دارد امامان جمعه نباید به محض دیدن مشکلی در دستگاه ‏های دولتی، قضایی و یا مراکز دیگر، آن‏ را در خطبه‌‏ها مطرح کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام علیرضا فرهنگ در جمع طلاب و جوانان شهرستان لنجان با اشاره به دیدار ائمه جمعه سراسر کشور با مقام معظم رهبری اظهار کرد: این دیدار باعث افزایش امید و تقویت روحیه ائمه جمعه در راستای انجام ماموریت بزرگ خود در مناطق مختلف کشور شد، و معظم له نکات بسیار مهم و کلیدی را اریه کردند که این نکات نقشه راه برای ائمه جمعه در سراسر کشور بود.

وی سخنان و هدایت های مقام معظم رهبری را چراغ راه ائمه جمعه دانست و افزود:مقام معظم رهبری کوتاه بودن سخنرانی ها و خطبه ها ولی پر مغز و پر محتوا آن را از اهمیت بالایی برخوردار دانستند و توصیه ایشان پاسخگویی به سوالات روز مردم بود چراکه توجه به این مسئله باعث بصیرت افزایی بیشتر می شود.

امام جمعه باغبادران تصریح کرد: مقام معظم رهبری در مورد سولک رفتاری ائمه جمعه با مردم و مسئولان نکات بسیار ارزنده ای را ارایه فرمودند و تاکید کردند مردمی بودن امام جمعه یعنی مردم از رفتار امام جمعه باید تقوا، صداقت، انقلابی گری و... را ببینند از طرفی ائمه جمعه باید با مردم انس داشته باشند و رفتار آنان تصنعی نباشد.

فرهنگ اضافه کرد: ائمه جمعه و روحانیون باید در کوچه و بازارو در بین مردم معاشرت داشته باشند، از طرفی نشانه مردمی بودن جامعه روحانیت پیگیری حل مشکلات مردم با چهره گشاده است که باید به آن توجه جی داشته باشند.

وی عنوان کرد: گاهی اوقات حل برخی مشکلات از توان ائمه جمعه خارج است، اما می توان با روی باز به سخنان مراجعین گوش فرا داد و صادقانه پاسخ سخنان مردم را داد و آنها را نسبت به مشکلی که پیش روی آنها قرار گرفته توجیه و راهنمایی کرد چراکه مردم ولی نعمت ما هستند و به هیچ عنوان نباید با بد خلقی و یا چهره عبوس با آنها برخورد کرد.

امام جمعه باغبادران خاطرنشان کرد: از توصیه های مهمی که همواره باید ائمه جمعه و جامعه روحانیت آن را نصب العین خود قرار دهد، در خصوص توجه به مسائل مردم و عدم حرکت به سمت صاحبان ثروت وقدرت است، یعنی ما نباید این جایگاه مهم را هزینه اشخاص خاص، ثروتمندان و صاحبان قدرت کنیم.

وی گفت: گرایش، همنشینی و زد و بند با این افراد باعث می شود انسان از وظیفه اصلی خود که چشیدن درد مستضعفان است غافل شود از این رو نباید اجازه داد صاحبان ثروت و مقام برای حفظ جایگاه و مقام خود، ائمه جمعه را یک سپر قرار دهند از طرفی ائمه جمعه و جامعه روحانیت نباید اشرافی زندگی کنند بلکه باید ساده زیست باشند و به دنبال استفاده از امکانات بیت المال برای خود نباشد.

فرهنگ خاطر نشان کرد: مواظبت کامل ائمه جمعه از نزدیکان و فرزندان یک اصل به شمار می آید و خدای نکرده اگر در این مقام از اطراف خود غافل شویم ضررهای جبران ناپذیری را باید پذیرفت و این مهم همان سفارش خداوند متعال بوده که در قران کریم می فرماید؛«مواظب خود و خانواده واهل خود باشید» بدان معنا که خدای نکرده فرزندان واطرافیان ما نباید طعمه دیگران برای دنیای خود شوند.

امام جمعه باغبادران با اشاره به سلوک رفتاری با مسئولان و جریان های انقلابی گفت: از جریان انقلابی حمایت کنید  زیرا جریان ها و روحیه انقلابی است که باعث حفظ انقلاب شده است و در صحنه های مختلف از جمله مبارزات قبل از انقلاب، هشت سال دفاع مقدس و فتنه ها همین جریان ها در صحنه حاضر شده اند تا به مردم و انقلاب ضربه ای وارد نشود.

وی تصریح کرد: باید از جریان های انقلابی حمایت کنید ولی نسبت به افراد دیگر نیز با روی خوش برخورد کنید امام جمعه باید با همه مردم ارتباط داشته باشد و نمی توان افراد را طرد کرد.

فرهنگ با اشاره به اهمیت نقد عملکرد مسئولان گفت: در مورد نقد مسئولان گاهی یک منکر و مشکل بزرگ وجود دارد که با وجود پیگیری ‏های مکرر حل نمی‏ شود، بیان این موارد که خیلی نادر است، از این رو نباید به محض دیدن مشکلی در دستگاه ‏های دولتی، قضایی و یا مراکز دیگر، آن‏را در خطبه‌‏ها مطرح کرد.

وی عنوان کرد: طرح چنین مسائلی قبل از بررسی و کسب نتیجه تأثیر مثبت نداشته بلکه موجب افزایش شکاف ‏ها و اختلاف ‏ها می شود و مردم را دچار تشویش می‏ کند از این رو باید آگاهانه دست به نقد مسئولان زد.

کد خبر 382980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.