تحقق عدالت اجتماعی توصیه رهبر انقلاب به ائمه جمعه است

گلپایگان- امام جمعه گلپایگان گفت: تحقق عدالت اجتماعی در جامعه دغدغه مقام معظم رهبری است که آن را به ائمه جماعات سراسر کشور توصیه کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، حجت الاسلام محمدتقی کرامتی امروز ظهر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر گلپایگان با توصیه به رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: از جلوه‌های و مصادیق رعایت تقوا صیانت از یکپارچگی امت اسلامی که می‌تواند از تفرقه بین آن‌ها جلوگیری کند.

وی با اشاره به برگزاری اجلاس سراسری ائمه جمعه سراسر کشور در هفته گذشته، گفت: برگزاری بیش از ۹۰۰ نماز جمعه در سراسر کشور از برکات انقلاب است؛ نماز جمعه حلقه ارتباط رهبری و مردم و حرکت به سمت قله‌های بلند انقلاب است.

امام جمعه گلپایگان افزود: امامان جمعه سراسر کشور برای آینده انقلاب باید توجه به فرامین مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خود قرار دهند، یکی از مهم ترین و اصلی‌ترین دستاوردهای این همایش امید بخشی نسبت به آینده انقلاب بود.

وی با بیان اینکه تحقق عدالت اجتماعی در جامعه دغدغه مقام معظم رهبری است که آن را به ائمه جماعات سراسر کشور توصیه کردند، گفت: فاصله نگرفتن ائمه جمعه از مردم و حفظ منش اسلامی از وظایف ائمه جمعه است، اگر ائمه جماعات از مردم فاصله بگیرند توفیقات از ائمه جماعات گرفته خواهد شد.

کرامتی با بیان اینکه تلاش در جهت تقویت معنویت و گسترش به تقوا در بین مردم وظیفه ائمه جماعات است، گفت: دعوت مسؤولان به تلاش در جهت رسیدگی به امور مردم در جامعه و امید بخشیدن به مردم از وظایف ائمه جماعات است تا یأس و ناامیدی به جامعه وارد نشود.

وی گفت: ائمه جمعه متعلق به همه مردم و گرایش‌های سیاسی هستند و باید تعامل دو سویه را برقرار کنند، البته حمایت از جریان‌های سیاسی در شهرستان وظیفه امام جمعه است، امام جمعه پدر معنوی همه مردم و جریان‎های سیاسی است، رسالت او تقویت بنیان‌های انقلابی و تفکر و گفتمان انقلابی در جامعه است تا جریان انقلابی در جامعه محکم و قوی در تمام صحنه‌ها حضور داشته باشد.

امام جمعه گلپایگان افزود: گاهی ممکن امام جمعه را از فعالیت‌ها و موضع گیری انقلابی و نقد به دولت و مقابله با تخلفاتی که در قانون اساسی و نظام صورت می‌گیرد منصرف کنند، اما امام جمعه از موضع گیری انقلابی منصرف نخواهد شد و با حفظ وحدت موضع گیری انقلابی سرلوحه خود قرار می‌دهد.

کد خبر 382974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.