۵ مرکز خرید تضمینی در سمیرم فعال می‌شود

سمیرم- رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان سمیرم گفت: در شهرستان سمیرم پنج مرکز خرید تضمینی فعال است تا محصولات کشاورزان را خریداری کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رئیس جهاد کشاورزی شهرستان سمیرم در نشست نماینده و مسئولان شهرستان با دهیار و مردم روستای سادات آباد و چهارراه با اشاره به خرید تضمینی گندم توسط دولت از کشاورزان اظهار کرد: در شهرستان سمیرم پنج مرکز خرید تضمینی فعال است تا محصولات کشاورزان را خریداری کند.

احمد تیموری با اشاره به حضور دلالان در این بازار افزود: دلالان و سودجویان با قیمتی بالا تر از مبلغ تایین شده خرید تضمینی به کشاورزان مراجعه می کنند که این موضوع را بررسی می‌کنیم.

وی در پاسخ به سوالات و گلایه کشاورزان در رابطه با حضور کمپاین های مهاجر در شهرستان و اعلام نرخ بال برای کمباین کردن خاطر نشان کرد: برای برداشت محصولات کشاورزان به این موضوع توجه داشته باشند که کمباین مورد استفاده معاینه فنی داشته باشد تا از ریزش بیشتر از حد مجاز محصول جلوگیری شود.

تیموری افزود: با توجه به اقدامات انجام شده و صورت جلسه موجود نرخ کمباین برای کاشت دیم هر هکتار بالغ بر ۱۱۲ هزار تومان تا ی۱۲۰ هزار تومان تایین و همچنینن برای محصولات آبی بالغ بر ۲۰۰ هزار تومان مشخص شده است.

رئیس اداره جهاد و کشورزی شهرستان با اشاره به استقبال از متقاضیان فعالیت در حوزه گلخانه در سمیرم افزود: افرادی که بخواهند به صورت خصوصی و یا در غالب مجتمع گلخانه احداث کنند در صورت داشتن شرایط ما با این افراد همکاری کرده و از تسهیلات ارزان قیمت بهره‌مند خواهند شد.

تیموری همچنین با اشاره به دیده شدن پنج نقطه در شهرستان برای احداث گلخانه افزود: به زودی نتیجه بررسی این نقاط اعلام خواهد شد.

کد خبر 382964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.