مونسان: آسیب های وارد شده به میدان حسن آباد در اسرع وقت جبران می شود

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و از تشکیل کارگروهی برای بررسی و جبران آسیب‌های واردشده به میدان حسن آباد تهران خبرداد.

به‌گزارش ایمنا، علی‌اصغر مونسان در نوشت: میدان حسن‌آباد به‌عنوان بخشی از هویت تهران و اثری ثبت ملی شده، همواره مورد توجه سازمان میراث‌فرهنگی بوده است. کارگروهی ویژه تعیین شده است تا ضمن هماهنگی با سایر نهادهای مسئول، علت بروز حادثه از سوی مقامات قضایی و شهری پیگیری و آسیب‌های واردشده در اسرع وقت جبران شود.

میدان حسن آباد تهران در زمان پهلوی اول به شکل دایره‌ای به شعاع ۴۵ متر و مساحت حدود شش هزار و ۵۰۰ مترمربع احداث و در سال ۱۳۰۹ هجری خورشیدی به بهره‌برداری رسید. این میدان را  با ساختمان‌های گنبدی آن می‌شناسند که از سال ۱۳۰۹ هجری خورشیدی پابرجاست و به نوعی جزء المان‌های پایتخت محسوب می‌شود این میدان با چهار ساختمان هشت گنبدی به شکلی طراحی و ساخته شده است که گنبدها چهار گوشه میدان را احاطه کرده است.

شامگاه ۲۶ تیرماه  یک انبار محل نگهداری کالا در میدان حسن آباد تهران دچار حریق شد که با توجه به مجاورت آن با بنای تاریخی میدان حسن آباد حریق به بخش‌هایی از این بنا سرایت کرد و موجب از بین رفتن بخشی از این میدان شد.

کد خبر 382952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.