بستنی خوردن زنان جنجالی شد/ جشن عروسی مختلط، ممنوع!

در بسته خبری اجتماعی امروز ایمنا از ممنوعیت برگزاری جشن های عروسی مختلط تا سقوط جوان ۲۰ ساله از کوه صفه، جنجال ممنوعیت بستنی خوردن زنان و ماجرای خواستگارهایی که ۱۰۰ میلیون طلا دزدیدند را می خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرمانده انتظامی مراغه از دستگیری اعضا و متلاشی شدن باند سه نفره سارقان طلا و جواهر در این شهرستان خبرداد و گفت: اعضای این باند به بهانه خواستگاری وارد خانه‌ای در این شهر شده و با بستن و محبوس کردن اعضای خانواده اقدام به سرقت طلا و جواهر می کردند.

وی اضافه کرد: با دستگیری و اعتراف اعضای این باند سرقت در بازجویی‌های تکمیلی، جواهرات و طلاجات مسروقه به ارزش ۱۰۰ میلیون تومان از این سارقان کشف و پس از تأیید آن، این اموال تحویل مال باختگان شده و سارقان نیز تحویل دستگاه قضائی شدند.

حذف یارانه ها هنوز اجرایی نشده است

 شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حذف یارانه ها هنوز اجرایی نشده است.
 وی افزود: احتمالا عدم واریز برای برخی در خانواده ها به دلیل نقص فنی بوده است. حذف یارانه ها در طول سال و با هماهنگی استانداران این اتفاق می‌افتد و تاریخ مشخصی ندارد.

بستنی خوردن زنان جنجالی شد

خبری در فضای مجازی منتشر شد که رئیس بسیج جامعه زنان کشور گفته است که خوردن بستنی توسط بانوان در اماکن عمومی ممنوع است.

 مینو اصلانی رییس بسیج زنان کشور  ضمن تکذیب این خبر گفته است: شایعه ممنوعیت بستنی خوردن زنان طراحی اندیشکده دشمن بود چرا که بعد از برگزاری تجمع زنان عفیفه در ایران دشمن عصبانی شد.
 به رغم تکذیب رییس بسیج جامعه زنان بسیاری  این توییت طنز را باور کردند.

 ۱۰ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند

وزیر بهداشت گفت: ۱۰ هزار نیروی جدید جذب وزارت بهداشت می‌شوند.

سعید نمکی در مورد تعدیل نیرو نیز گفت: موضوع تعدیل نیرو ابلاغ نشده و احتمالاً خود دانشگاه‌ها انجام می‌دهند ضمن اینکه مجوز پذیرش ۱۰ هزار نیروی جدید به عنوان نیروهای پرستاری و تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی به پیمانی و رسمی گرفته شده و علاوه بر این مجوز پذیرش ۱۰ هزار نیروی جدید دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.

در عروسی ها، زن و مرد باید کاملا جدا باشند

معاون نظارت بر اماکن پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ گفت: با برگزار کنندگان عروسی‌ها مختلط در تهران برخورد جدی داریم چراکه بارها جلسات توجیهی برای این افراد برگزار کردیم.

سرهنگ تقی افرند معاون نظارت بر اماکن پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: برگزاری مراسم عروسی مختلط در تالارهای پایتخت بر خلاف موازین شرعی است و این کار کاملاً ممنوع است که در صورت مشاهده با آن برخورد می‌شود.

وی افزود: ما تمامی رئیس‌های تالارها و هتل‌ها را در یک جلسه جمع کردیم و مراتب تخلف را به آنها اعلام کردیم، همچنین رئیس اتحادیه هتل‌داران هم توجیه شده است که برگزاری عروسی مختلط کاملاً ممنوع است.

معاون نظارت بر اماکن پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ تصریح کرد: باز هم تاکید می‌کنم که زن و مرد باید کاملاً جدا باشند و شئونات اسلامی باید رعایت شود.

افرند تصریح کرد: اگر چنین موردی باشد که در مراسمی زن و مرد مختلط بوده باشند، با مدیران تالار به شدت برخورد می‌شود البته یادآور می‌شوم که این برخورد بر اساس قوانین و مقررات است نه سلیقه شخصی بنده و مامورانم.

مشاهده دو یوزپلنگ ایرانی در طبس

 اسدالله حاتمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست طبس گفت: به صورت مستند امسال دو یوزپلنگ ایرانی در زیستگاه حیات وحش نایبندان طبس مشاهده شده که در یک مورد نیز یکی از اهالی محلی بیان داشته که یک یوز را به همراه توله‌اش دیده است.

حاتمی افزود: مشاهده و آمارگیری از این گونه حیوانی بسیار سخت است چرا که همواره در مسیر پناهگاه نایبندان طبس تا پناهگاه راور استان کرمان در حال حرکت است.

سقوط جوان اصفهانی از کوه صفه

سقوط جوان ۲۰ ساله اصفهانی از کوه صفه به خیر گذشت .
 سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: دیشب در پی تماس یکی از شهروندان با سامانه ۱۲۵ مبنی بر سقوط جوانی ۲۰ ساله ازمنطقه شهدای کوه صفه ماموران ایستگاه ۱۲ آتش نشانی اصفهان بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.
فرهاد کاوه  آهنگران افزود: با حضور به موقع امدادگران آتش نشان این جوان که بر اثر سقوط از ارتفاع چهار متری کوهف دچار شکستگی دست و پا شده بود ، به عوامل اورژانس برای انتقال به بیمارستان تحویل داده شد.

رئیس پلیس راهور: "سایپا مطمئن نیست"

رئیس پلیس راهور تهران از خودروسازان خواست که در مورد ایمنی خودروها واقعیت را به مردم بگویند و نگویند "که سایپا مطمئن است".

محمدرضا مهماندار، رئیس پلیس راهور تهران، در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به این‌ که پراید بیشترین تصادفات تهران را به خود اختصاص داده تأکید کرد که خودروسازان باید صادقانه به مردم اعلام کنند که با این مبلغی که خودرو تهیه می‌شود سطح ایمنی پایینی دارد.

رئیس پلیس راهور تهران همچنین با اشاره به مدل‌های متفاوت پراید و خودروهایی نظیر تیبا در ایران گفت: همه این‌ها پراید است و باید رانندگان حواس‌شان باشد.

پیشتر، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی نیز با انتقاد شدید از وضعیت ایمنی برخی خودروهای داخلی گفته بود: «آردی و پراید نباید در جاده‌ها تردد کنند و باید خودروسازان ما به سمت تولید خودروهای امن بروند.»

رئیس پلیس راهور تهران همچنین درباره نقش نیروی انتظامی در جلوگیری از تولید این قبیل خودروها گفت: تا آنجا که توان پلیس راهور است پیگیری می‌کند تا صنعت هم نخوابد.»

به‌ گفته محمدرضا مهماندار، علاوه‌ بر پلیس، «وزارت صنعت، سازمان استاندارد و خودروسازان» نیز در این موضوع مسئول هستند.


    

کد خبر 382934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.