طغیان رودخانه‌های جنوب سیستان‌وبلوچستان/۴۴۷ روستای خراسان‌جنوبی بدون شبکه آبرسانی

در بسته خبری امروز از واردات شتر شیری به سیستان وبلوچستان تا بیش از پنج هزار کلاس فرسوده خراسان‌جنوبی و تالار گفت‌وگوی گندم ارزوئیه را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای شرقی کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهمترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

تالار گفت‌وگوی گندم در ارزوئیه ایجاد می‌شود

کرمان: رضا محمد حسینی، مدیر تعاون روستایی شمال استان کرمان گفت: تالار گفت‌وگوی گندم در شهرستان ارزوئیه به‌منظور ارتباط بین کشاورزان و افزایش دانش فنی آنها ایجاد می‌شود.

راه‌اندازی ۴ کمپ ماده ۱۶ در کرمان

کرمان: عباس صادق‌زاده، مدیرکل بهزیستی استان کرمان از راه‌اندازی چهار کمپ ماده ۱۶ در شهرهای رفسنجان، سیرجان، بم و جیرفت خبر داد.

افزایش ضریب پرداخت خسارت به محصولات کشاورزی کرمان

کرمان: محمدرضا پورابراهیمی، نمانده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی از افزایش ضریب پرداخت خسارت به محصولات کشاورزی استان کرمان خبر داد.

**************************************************************************************************************

واردات شتر شیری به سیستان وبلوچستان

سیستان وبلوچستان: محمد محمدقاسمی، مدیر اموردام معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: در پی تصویب واردات شتر شیری، اولین محموله شتر شیری از طریق مرز پاکستان وارد زاهدان شد.

طغیان رودخانه‌های محلی در جنوب سیستان و بلوچستان

سیستان وبلوچستان: علی ملاشاهی، رییس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه شرایط برای طغیان رودخانه‌های محلی در جنوب سیستان و بلوچستان فراهم است، گفت: با تداوم جریانات مرطوب جنوبی به استان انتظار می‌رود بارش‌های مونسون هند تا اواسط هفته آینده ادامه یابد.

کلنگ‌زنی ساختمان آمفی تئاتر مجتمع پژوهشی شهرسوخته

سیستان وبلوچستان: این ساختمان با اعتبار ۲۳ هزار میلیون ریال و با امکانات حیاط مرکزی و لابی ۴۱۰ متر مربع، مساحت سالن آمفی تئاتر ۵۸۴ متر مربع و ظرفیت ۳۸۰ نفر احداث می‌شود.

***************************************************************************************************************

محور «طبس-یزد» پرحادثه‌ترین محور خراسان‌جنوبی

خراسان‌جنوبی: علیرضا رضایی، رییس پلیس راه خراسان‌جنوبی با اشاره به حادثه‌خیز بودن کریدور غربی استان، گفت: بیشترین متوفیان در محور «طبس- یزد» بوده به طوری که از ۹۱ نفر جان باخته در محورهای استان ۲۵ نفر در این جاده جان خود را از دست دادند.

آبرسانی سیار به ۴۴۷ روستای خراسان‌جنوبی

خراسان‌جنوبی: رضا صفوی‌نژاد، مدیر عامل آبفار خراسان‌جنوبی گفت: هم‌اکنون ۴۴۷ روستای استان با تانکر آبرسانی می‌شود که از این تعداد ۱۱۵ روستا در بحث کیفی و ۳۳۲ روستا در بحث کمی آب هستند.

۵۷۰۰ کلاس درس در خراسان‌جنوبی نیازمند بازسازی است

خراسان‌جنوبی: محمدرضا بیکی، مدیر کل نوسازی مدارس خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در این استان پنج هزار و ۷۰۰ کلاس تخریبی و نیازمند مقاوم‌سازی وجود دارد، گفت: ساخت دو آموزشگاه با مشارکت یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی یک مؤسسه خیریه تکمیل و تا مهرماه پذیرای دانش‌آموزان می‌شود.

**************************************************************************************************************

بیش از ۶ هزار واحد مسکونی به خانوارهای دارای دو معلول در کشور تعلق گرفت

خراسان رضوی: ذوالفقار یزدان‌، معاون امور مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی در همایش تجلیل از خیرین و نیکوکاران برگزیده بهزیستی کشور که در هتل الغدیر مشهد برگزار شد، گفت: شش هزار و ۵۸۸ واحد مسکونی به خانوارهای دارای دو معلول به بالای تحت پوشش بهزیستی تعلق گرفت‌.

ارائه خدمات بهزیستی به حدود ۵ هزار تبعه خارجی در خراسان رضوی

خراسان رضوی: مسعود فیروزی، معاون امور توان‌بخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: حدود پنج هزار نفر در خراسان رضوی از اتباع خارجی که دارای کارت آمایش هستند از سازمان بهزیستی خدمات دریافت می‌کنند که این خدمات بر اساس اولویت و نیاز ارائه می‌شود.

۵۰ اثر تاریخی خراسان رضوی در نوبت مرمت اضطراری است

خراسان رضوی: مرجان اکبری، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: ۵۰ اثر تاریخی در استان خراسان رضوی در معرض ریزش و نابودی قرار دارد و به‌شدت به مرمت فوری نیازمند است و در نوبت مرمت اضطراری قرار گرفته است.

کد خبر 382931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.