شاهین شهر و میمه – رییس اداره بهزیستی شهرستان شاهین شهر و میمه گفت:‌ بیش از ۶۰۰ خانواده بی سرپرست خدمات در حوزه های توان‌بخشی، فعالیت‌های پیشگیری و اجتماعی تحت پوشش بهزیستی این شهرستان هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شاهین شهر و میمه، امین عسگری ببا بیان اینکه دو هزار و ۷۴۸ مددجو تحت پوشش بهزیستی این شهرستان قرار دارد، اظهار کرد: بهزیستی علاوه بر معلولان جسمی حرکتی و ذهنی به بیش از ۶۰۰ خانواده بی سرپرست خدمات در حوزه های توان‌بخشی، فعالیت‌های پیشگیری و اجتماعی خدمات می دهد.

وی گفت: خدمات بهزیستی شهرستان شاهین شهر و میمه با ۲۶ مرکز مشاوره عمومی و خصوصی، کلینیک و مجتمع مددکاری، مراکز مراقبت در منزل، نگهداری کودکان اوتیسم، آموزش معلولان ذهنی، نگهداری سالمندان و نگهداری بیماران اعصاب و روان  و ۵۲ مهد کودک؛ ۱۹ درصد رشد داشته است.

رییس اداره بهزیستی شهرستان شاهین شهر و میمه افزود: همزمان با هفته بهزیستی خدمات مشاوره، غربالگری بینای و شنوایی و مشاوره ژنتیک رایگان در مراکز زیر مجموعه بهزیستی انجام می شود.

وی گفت: پایش سنجش بینایی و شنوایی بیش از ۹ هزار کودک زیر شش سال، درمان یک هزار و ۷۰۰معتاد به مواد مخدر، جمع آوری ۹۳ متکدی، ارائه مشاوره روان شناختی به حدود دو هزار و  ۸۰۰ نفر، بهرمندی ۲۰ هزار نفر از فعالیت های پیشگیرانه و ارائه خدمات تحصیلی به ۲۸۸ دانش آموز و دانشجوی تحت پوشش اقداماتی است که از سال گذشته تا کنون صورت گرفته است.

‌عسگری تصریح کرد:‌ خدمات مختلف درمانی، دریافت مستمری، دریافت تجهیزات توانبخشی، آموزش به کودکان، اورژانس اجتماعی، اشتغال، کمک هزینه تحصیلی، بیمه سلامت، پرستاری، غربال گری شنوایی و بینایی، مشاوره ژنتیک، خرید مسکن و مبارزه با اعتیاد از مهمترین خدمات بهزیستی به مددجویان در شهرستان شاهین شهر و میمه است.

وی گفت: کارتن‌ خوابی و فعالیت خیابانی و کارگری نوجوانان مهاجر خارجی را دو معضل در شاهین‌ شهر و میمه نام برد و افزود: از مجموع ۹۳ متکدی جمع‌آوری‌شده، ۸۹ نفر غیر ایرانی هستند که از شهرستان‌های همجوار برای تکدیگری به شاهین شهر رفت و آمد داشتند.

رییس اداره بهزیستی شهرستان شاهین شهر و میمه اظهار کرد: خیران به هر میزان که مشارکت مالی برای حمایت از مددجویان بهزیستی داشته باشند از معافیت های مالیاتی بهره مند می شوند و کارفرمایان به ازای جذب به کار معلول از تخفیف تا ۵۰ درصد در پرداخت حقوق، حق بیمه و دریافت تسهیلات ارزان قیمت اشتغال بهره مند می شوند.

کد خبر 382925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.