۵۰۰ معلول تحت حمایت بهزیستی خوانسار

خوانسار_رییس اداه بهزیستی خوانسار با اشاره به خدمات‌رسانی به ۵۰۰ فرد معلول تحت حمایت بهزیستی این شهرستان، گفت: در یک سال گذشته با مشارکت دهیاری‌ها در طرح "سی‌بی‌آر" شش خانه‌ روستایی با اختصاص اعتباری بالغ بر پنج میلیون تومان مناسب‌سازی شده است.

فرزاد محمدی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار با بیان اینکه خدمات بهزیستی در چهار حوزه توانبخشی، اجتماعی، پیشگیری و مشارکت‌های مردمی ارائه می‌شود، اظهار کرد: در این شهرستان یک مرکز توانبخشی شبانه‌روزی پسران کم‌توانان ذهنی بالای ۱۴ سال، یک مرکز نگهداری سالمندان و یک مرکز نگهداری دختران بی‌سرپرست یا بدسرپرست وجود دارد.

وی عنوان کرد: مجوز فعالیت مراکز نگهداری شبانه‌روزی از طرف کمیسیون ماده ۲۶ استان صادر می‌شود و بخشی از هزینه‌های خود را به صورت یارانه و بخش دیگر را از طریق کمک‌های نقدی و غیرنقدی خیران تامین می‌کنند.

رییس اداره بهزیستی خوانسار با اشاره به خدمات‌رسانی به ۵۰۰ فرد معلول تحت حمایت بهزیستی در این شهرستان، تصریح کرد: در یک سال گذشته با مشارکت دهیاری‌ها در طرح "سی‌بی‌آر" شش خانه‌ روستایی با اختصاص اعتباری بالغ بر پنج میلیون تومان مناسب‌سازی شده است.

محمدی‌پور از راه‌اندازی سایت طرح غربالگری اُتیسم برای کمک به کودکان سه تا پنج سال دارای اختلال رشدی از نوع روابط اجتماعی خبر داد و خاطرنشان کرد: با همکاری شبکه بهداشت و درمان خوانسار در یک سال گذشته بیش از ۹۰ درصد کودکان سه تا شش ساله غربالگری بینایی شدند.

وی گفت: در حوزه توانبخشی بیش از ۱۰۰ مورد کمک به مبلغ ۳۰ میلیون تومان، ۳۰ مورد لوازم پزشکی برای معلولان شامل تشک مواج، ولیچر برانکاردی، کفش طبی و عصای مچی خریداری و در اختیار آن‌ها قرار گرفته است.

رییس اداره بهزیستی خوانسار با بیان اینکه در حوزه اجتماعی بیش از ۲۲۰ خانوار تحت حمایت بهزیستی این شهرستان هستند که طبق دستورالعمل سازمان بهزیستی ماهانه مبلغی به عنوان مستمری به حساب آن‌ها واریز می‌شود، اظهار کرد: برای ۲۰ زن سرپرست خانوار شهری و ۹۳ زن سرپرست خانوار روستایی حق بیمه تامین اجتماعی پرداخت می‌شود.

محمدی‌پور اظهار کرد: هدف از راه‌اندازی پایگاه‌های اورژانس اجتماعی انجام مداخلات روانی اجتماعی قبل از مداخلات قضایی انتظامی به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

وی ادامه داد: حوزه مشارکت‌های مردمی بهزیستی در راستای اهداف خیرخواهانه ایجاد شده و پل ارتباطی بین خیران و نیازمندان تحت حمایت است.

رییس اداره بهزیستی خوانسار با بیان اینکه بیش از ۶۰۰ سبد کالا در ماه مبارک رمضان و ایام نوروز بین خانواده‌های تحت حمایت بهزیستی شهرستان توزیع شده است، تصریح کرد: در سال تحصیلی ۹۷ حدود ۱۵ میلیون تومان لوازم‌التحریر بین دانش‌آموزان تحت حمایت توزیع شد.

محمدی‌پور تصریح کرد: حوزه مشارکت‌های مردمی بهزیستی خوانسار امسال ۲۵ میلیون تومان کمک نقدی و غیر نقدی جمع آوری و برای هموطنان سیل‌زده ارسال کرد.

وی اضافه کرد: ۳۰ مورد تسهیلات خود اشتغالی از محل بند ب تبصره ۱۶ و ۳۰ مورد تسهیلات قرض‌الحسنه به مددجویان تحت حمایت بهزیستی شهرستان پرداخت شده است.

رییس اداره بهزیستی خوانسار با بیان اینکه سامانه ۱۴۸۰ یا صدای مشاور برای طرح کردن مشکلات مردم و استفاده از مشاوره کارشناسان سازمان بهزیستی در زمینه آسیب‌های اجتماعی راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: هدف از راه اندازی سامانه ۰۹۶۲۸ را پیشگیری، درمان و کاهش آسیب‌های اجتماعی با استفاده از راهنمایی مشاوران عنوان کرد.

کد خبر 382921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.