مدیریت واحد شهری را عمیقا باور دارم

استاندار یزد با تاکید بر اینکه مدیریت واحد شهری را عمیقا باور دارم، ‌گفت: آمادگی داریم هر اقدامی که باید در حوزه مدیریت واحد شهری در یزد انجام دهیم تا هم‌افزایی خوبی در بین دستگاه‌های استان صورت گیرد.

به گزارش ایمنا، محمدعلی طالبی در نشست شورای راهبردی میراث جهانی شهر تاریخی یزد با بیان اینکه "ثبت یزد به‌عنوان شهر میراث جهانی کاری ارزشمند و بسیار بزرگ بود"، ‌اظهار کرد: ثبت جهانی یزد، بازتاب ظرفیت‌های تاریخی این شهر بود که با تلاش‌های بسیار صورت گرفت.

وی ‌ادامه داد: ثبت یزد به عنوان شهر میراث جهانی، فرصت بسیار ارزشمندی برای همراه شدن همه ما در جهت بازنمایی هویت تاریخی یزد و ارتقاء شرایط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی زندگی در این کهن دیار است.

طالبی با اشاره به اینکه در اولویت‌های توسعه‌ای استان جایگاه ویژه‌ای را برای میراث فرهنگی و گردشگری قائل شده‌ایم، تصریح کرد: برخی از رویکردهای توسعه‌ای استان را در چند دهه گذشته بازنگری کردیم و به این دلیل است که ظرفیت‌های بسیار خوبی در یزد وجود دارد که باید از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

استاندار یزد با اشاره به داشته‌های ویژه استان یزد در حوزه گردشگری اشاره گفت: بافت تاریخی ارزشمند، میراث فرهنگی بسیار غنی و ظرفیت‌های طبیعی و گردشگری مانند کویر و موضوعات دیگر از جمله مباحثی است که نشان می‌دهد یزد دارای میراث ارزشمند بسیاری در حوزه گردشگری است.

وی با بیان اینکه در این چند سال نیز استان یزد نشان داده که اگر در حوزه گردشگری حمایت شود خود مردم در رابطه با سرمایه‌گذاری در این حوزه پیشقدم خواهند بود، اضافه کرد: استدعای ما از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ‌این است که در بحث سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری، تخصیص اعتبارات مورد نیاز این بخش و حمایت از بخش خصوصی در استان یزد به گونه‌ای حمایت شویم که بتوانیم یزد را به عنوان قطب گردشگری کشور معرفی کنیم و این بخش بتواند خدمات خود به اقتصاد کشور را بهتر نشان دهد.

طالبی با اشاره به اثرات مثبت تشکیل جلسات شورای راهبردی میراث جهانی شهر تاریخی یزد ادامه داد: یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب موجود در استان یزد، تعامل، ‌هماهنگی و همکاری دستگاه‌های مرتبط با ثبت یزد به عنوان شهر میراث جهانی است.‌

ضرورت هم افزایی بین دستگاه‌های استان در حوزه مدیریت واحد شهری

عالی‌ترین مقام اجرایی استان یزد با تاکید بر اینکه مدیریت واحد شهری را عمیقا باور دارم، ‌گفت: آمادگی داریم تا هر اقدامی که باید در حوزه مدیریت واحد شهری در یزد انجام دهیم تا یک هم‌افزایی خوبی در بین دستگاه‌های استان صورت گیرد.

طالبی به اهمیت همراهی ساکنان بافت تاریخی شهر یزد اشاره کرد و افزود: توجه ویژه به ساکنان بافت تاریخی بسیار مهم است و خیلی از مشکلات و معضلات این مناطق با همراهی ساکنان بافت تاریخی مرتفع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: لازم است در شورای راهبردی و راهبردهایی که ما در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری داریم فضایی ایجاد شود که هر دستگاهی خود پیشقدم شود تا برای شهر جهانی یزد اقدامات مورد نیاز را انجام دهد و در این رابطه نقش‌آفرین باشد نه اینکه ما به هر دستگاهی اعلام کنیم که چنین برنامه‌ای را باید انجام دهید و وظیفه‌ای بر دوش آن دستگاه تحمیل کنیم.

استاندار یزد با بیان اینکه باید ارزش بناها در بافت تاریخی یزد افزایش یابد، ‌اظهار کرد: به علت ارزان بودن، این بناها مورد استقبال اتباع خارجی قرار می‌گیرد، تصور اینکه اتباع را می‌توان از شهر خارج و در اردوگاه ساکن کنیم به دلایل مختلف امکان‌پذیر نیست و درحال حاضر باید برای کاهش تهدیدها و استفاده از فرصت حضور مهاجرین خارجی تمام تلاشمان را به کار گیریم.

کد خبر 382920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.