آغاز فعالیت هفتمین جشنواره فیلم شهر

هفتمین جشنواره فیلم شهر با برگزاری افتتاحیه در شب گذشته و اعطای بخشی از جوایز و بزرگداشت‌های خود فعالیت خود را از امروز رسما آغاز کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی جشنواره، هاشم میرزاخانی - دبیر این دوره از جشنواره - در ابتدای مراسم افتتاحیه هفتمین جشنواره فیلم شهر که در پردیس سینمایی ملت برگزار شد،  با اشاره به گزارشی از فعالیت‌های هفتمین دوره از جشنواره فیلم شهر افزود:‌ این سالن ظرف دو ماه برای این جشنواره آماده شد که پیش از این برای جشنواره فجر و برخی جشنواره‌ها استفاده می‌شد.

از امروز نیز سالن چند منظوره و فورت کورت این مجموعه مورد بهره برداری قرار گرفته است. از آنجا که این سینما به عنوان پایگاه هنرمندان مورد توجه بوده، تصمیم گرفته شد برای استفاده بهینه از تمام قسمت‌های آن این اقدام صورت گیرد.  

میرزاخانی ادامه داد: این مجموعه در اختیار همه جشنواره‌های مهم شهر است. همچنین در نظر داریم ۷ سالن دیگر نیز به این پردیس اضافه کنیم که تلاش بر این است برای ایام جشنواره فیلم فجر آماده شود و بتوانیم میزبان عزیزان بیشتر باشیم.

ستاد برگزاری این جشنواره حدود ۶ ماه است که فعالیت خود را آغاز کرده و ۴۲۴۰ اثر از ایران و ۱۱۴ کشور جهان در آن شرکت کردند. تعداد آثار رسیده به دبیرخانه بسیار زیاد و دیدن آن وقت گیر بود.  

در ادامه این مراسم پس از بزرگداشت داریوش اسدزاده - هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون ؛ سعید اوحدی،  رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران طی سخنانی گفت: شاید برای شما این سوال ایجاد شده باشد که چه اصراری بود این جشنواره را برگزار کنیم. به دلیل مشکلات مالی آیا جشنواره هفتم را یک اقدام تکراری می‌بینیم؟ آیا نگاه ما این بود که دیگران جشنواره برگزار کردند و ما هم باید برگزار کنیم یا اهداف بلندتری در نظر داشتیم؟ اصلا چرا شعار هفتمین جشنواره شهروند مسئول، شهر سالم انتخاب شد.

امروز اگر توسعه پایدار در بستر جامعه پیگیری می‌شود، سینما در عرصه فرهنگ نقش تاثیرگذار و ماندگارتری دارد چون اگر هنرهای مختلف را در نظر بگیریم، صنعت فیلم و سینما برآیند تجلی همین هنرهاست. فیلم و سریال آثار و ماندگار در جان مخاطب اثر می‌گذارد.

اگر اصرار به برگزاری است برای این است که جامعه ما نیاز به هنرمندان بزرگی که در صنعت سینما به کمک ساختن جامعه بیایند دارد. امروزه کشورها پول خرج می‌کنند تا صنعت سینما را فعال و زنده نگه دارند، سینما و فیلم ابزاری برای نشان دادن وضعیت فعلی و بهتر ساختن جامعه است.

او با اشاره به اهمیت سینما عنوان کرد:‌ سینما حتی در حوزه سیاسی، اقتصادی و امنیتی  مشکلات جامعه را برطرف می‌کند. فیلمی که نرگس آبیار ساخت فیلمی ماندگار بود که همه اتفاقات را دربرمی‌گرفت.

حوزه امنیتی حساس را به خوبی به تصویر کشید و این هنر سینماست که در ذهن و جان انسان تاثیرگذار باشد. نکته آخر اینکه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) طی بیانیه‌ای که به عنوان گام دوم انقلاب در دو فصل صادر کردند برای رسیدن به سه کلید واژه خودسازی، جامعه پذیری و رسیدن به تمدن اسلامی تاکید داشتند.

ما اعتقاد داریم با انتخاب شعار شهروند مسئول، شهر سالم سینما می‌تواند بستری مناسب برای جامعه سالم فراهم کند که اگر شهروند مسئول از بستر فیلم ساخته شد، حتما کلیدواژه مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) تحقق پیدا می‌کند و ما هم به‌دنبال آن هستیم.

کد خبر 382917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.