کاهش ۱۵ درصدی تولید پسماند تر در بهار امسال

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از کاهش تولید پسماند تر در بهار سال جاری خبر داد و گفت: بیشترین میزان کاهش مربوط به اردیبهشت ماه امسال و به مقدار حدود ۲۰ درصد بوده است.

علی دهنوی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: هرم استراتژیک مدیریت پسماند در عالی‌ترین سطح خود دارای دو بخش اجتناب و کاهش تولید پسماند است که سیاست‌ها در حوزه مدیریت پسماند به این سو در حرکت است و برنامه‌های آموزشی و زیرساختی سازمان در سطح شهر نیز همین اهداف را دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به تغییر الگوی زندگی و مسائل اقتصادی، آمارهای مربوط به جمع آوری پسماندها حاکی از آن است که در سه ماهه نخست سال جاری، میزان پسماند تر تولیدی به طور میانگین نسبت به دوره مشابه در سال قبل ۱۵ درصد کاهش داشته است که بیشترین میزان کاهش مربوط به اردیبهشت ماه و حدود ۲۰ درصد بوده است.

دهنوی با اشاره به کاهش میزان تولید پسماندهای بیمارستانی و پسماند فضای سبز در فصل بهار افزود: با توجه به این که هم اکنون تفکیک پسماندهای بیمارستانی با دقت و حساسیت بیشتری صورت می‌گیرد، از ورود پسماندهای خشک و غیرعفونی به پسماندهای بیمارستانی جلوگیری شده و از این رو شاهد کاهش حدود ۳۳درصدی در آمار پسماندهای بیمارستانی در سه ماه نخست سال جاری نسبت به دوره مشابه در سال قبل بوده‌ایم.

وی با اشاره به افزایش میزان تولید پسماندهای ساختمانی با توجه به رونق گرفتن مجدد ساخت و ساز گفت: تولید پسماندهای ساختمانی در فصل بهار سال جاری حدود ۳۶ درصد افزایش یافته که بیشترین بخش این افزایش متعلق به خرداد ماه با میزان ۸۴ درصد بوده و نشانگر رشد نرخ ساخت و ساز در این ماه است.

دهنوی با تاکید بر اهمیت کاهش تولید پسماند و لزوم مشارکت شهروندان تصریح کرد: تولید پسماند به هر میزان، به ضرر محیط زیست است به همین دلیل شهروندان باید در کنار فعالیت‌هایی که در راستای تفکیک انواع پسماندها انجام می‌دهند، برای کاهش میزان پسماندهای تولیدی نیز اقدام کنند.

کد خبر 382905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.