با کیک بوکسینگ واکو آشنا شوید

ریئس کمیته کیک بوکسینگ واکو استان اصفهان گفت: در گذشته کسانی که به صورت حرفه‌ای کیک بوکسینگ را دنبال می‌کردند، آسیب‌هایی برایشان به وجود می‌آمد اما در رشته واکو حساسیت در ایمنی و تامین تجهیزات زیاد است و پس از تامین وسایل مورد نیاز زمانی که در مسابقات شرکت کردیم با کاهش چشمگیر آسیب دیدگی‌ها مواجه شد

محمدرضا ذره در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: کیک بوکسینگ واکو تنها رشته‌ای است که مورد تایید کمیته ملی المپیک آسیا است و این کمیته مرجع اصلی کیک بوکسینگ را "واکو" می‌داند. این رشته در شش شیوه صورت می‌گیرد که سه شیوه آن روی تاتامی و سه شیوه دیگر آن در رینگ انجام می‌شود و چهار قسمت نیز موزیکال فرم است.

وی ادامه داد: در مدت فعالیت در این رشته چندین شهرستان در شاخه بانوان و آقایان فعال شده است. برنامه‌هایی که پیش رو داریم اعزام به مسابقات قهرمانی کشور  بانوان است که ۲۴ و ۲۵ مرداد ماه در شهر کرمان برگزار می‌شود؛ مسابقات المپیاد نوجوانان از تاریخ ۳۰ مرداد ماه لغایت ۴ شهریور برگزار می‌شود که تیم اصفهان را به این المپیاد اعزام می‌کنیم.

ریئس کمیته کیک بوکسینگ واکو استان اصفهان در رابطه با مقام‌های تیم اصفهان ادامه داد: در سال ۹۷ دو دوره مسابقات برگزار شد که در رده‌های نوجوانان،جوانان و بزرگسالان موفق به کسب ۱۶ مدال شدیم.

وی افزود: یکی از مشکلات این رشته استاندارد نبودن مسابقات است که باعث می‌شود صدمات سنگینی را به تفکر مردم وارد کند. کیک بوکسینگ را یک ورزش خشن حساب می‌کنند و با وجود این مشکلات دید مردم به این رشته تغییر کرده است.

وی ادامه داد: در گذشته کسانی که به صورت حرفه‌ای کیک بوکسینگ را دنبال می‌کردند، آسیب‌هایی برایشان به وجود می‌آمد اما در رشته واکو حساسیت در ایمنی و تامین تجهیزات بسیار زیاد است و پس از تامین تجهیزات وقتی در مسابقات شرکت کردیم با کاهش چشمگیر آسیب دیدگی‌ها مواجه شدیم.

وی افزود: در فدراسیون واکو کسی که بخواهد در مسابقات شرکت کند موظف است سالی یک بار نوار مغز و شش ماه یک بار نوار قلب بگیرد و باید مسئول کمیته پزشکی و آنتی دوپینگ استان آن را تایید کنند؛ هیچ ورزشکاری اجازه استفاده از مواد نیروزا را ندارد و قبل از هر مسابقات ورزشکاران تست آنتی دوپینگ می‌دهند.

ذره در ادامه گفت: واکو خط جدیدی را در رشته‌های ورزشی باز کرده است که به دو صورت آماتور و حرفه ای صورت می‌گیرد که این امکان برای افرادی که بخواهند به صورت حرفه ای کار کنند، وجود دارد.

وی اعلام کرد: این رشته در سال ۱۳۷۲ توسط دکتر نصیری وارد ایران شد و آن را بنیان گذاری کرد و در ۲۶ تیر ۱۳۹۶ مجوز رسمی آن به هیئت انجمن‌های ورزشی واگذار شد و این رشته به صورت مستقل شروع به فعالیت کرد.

کد خبر 382904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.