پیاده‌سازی سیستم امنیت اطلاعات و ارتباطات در اتوبوسرانی اصفهان

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه گفت: پروژه نرم‌افزار امنیت اطلاعات و ارتباطات اتوبوسرانی اصفهان شروع شده است.

قدرت افتخاری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در عصر ارتباطات و اطلاعات، مبنای تمام فعالیت‌ها در هر سیستمی اطلاعات و داده است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل داده‌های زیاد و متنوعی وجود دارد که اگر خوب جمع آوری و پردازش نشود، بهبود و توسعه امکانپذیر نخواهد بود، افزود: روزانه اطلاعات بسیار زیادی در شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان از تراکنش و جابه جایی مسافران تا مباحث فنی و ناوگان به دست می‌آید که نحوه تولید، نگهداری و استفاده از آنها نیاز به بستر امنیتی و حفاظتی قوی و محکم دارد.

 مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه ادامه داد: نه تنها در این شرکت بلکه در بسیاری از سازمان‌ها به امنیت اطلاعات بهای چندانی داده نمی‌شود که با توجه به اهمیت این موضوع، در صدد سامان بخشی امنیت اطلاعات شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان بر اساس آخرین پروتکلهای امنیت اطلاعاتی دنیا برآمدیم.

وی با تاکید بر اینکه تولید و تبادل اطلاعات باید در بستر امنیتی محکم و مطمئن باشد، تصریح کرد: نرمافزار و سخت‌افزارهای مختلف و همچنین خود افراد و کاربران از جمله مباحثی است که در بحث امنیت اطلاعات به آنها پرداخته میشود و در واقع به سطحی از امنیت داده می‌رسیم که اطمینان از تولید، تبادل و استفاده از داده‌ها به صورت فرایندهای سیستماتیک حاصل شود.

افتخاری با بیان اینکه این روزها در فضای مجازی اطلاعات درست و غلط به صورت در هم آمیخته و غیرشفاف مطرح و باعث ناامیدی و دلسردی شهروندان و کارکنان شرکت واحد اتوبوسرانی میشود، اظهار کرد: با حفاظت امنیت اطلاعات این اطمینان حاصل میشود که اطلاعات از مجاری مورد تایید تولید و منتشر شده و افراد و مجموعههای دارای صلاحیت به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهند کرد و شهروندان نیز به عنوان ذینفعان می‌توانند از اطلاعات درست بهره ‌مند شوند.  

وی گفت: شاید کیفیت و کمّیت اطلاعات در حوزه حمل ونقل عمومی برای خارج از مرزها کم اهمیت و چندان جذاب نباشد، اما در هر صورت باید نکات مربوط به امنیت اطلاعات در بیرون مرزها مورد توجه قرار گیرد، از این رو در این پروژه بیشتر به این مباحث پرداخته می‌شود.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با بیان اینکه این پروژه با هدف امنیت اطلاعات و ارتباطات کلید خورده و محورها و حوزه‌های مختلفی را شامل میشود، افزود: مباحث فرهنگسازی و فیزیکی مربوط به نگهداشت اطلاعات همچنین مباحث نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در بخش‌های مختلف  آغاز شده، اما در ابتدای راه قرار داریم و تا سال آینده تکمیل این پروژه ادامه خواهد داشت.

کد خبر 382896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.