محیط زیست دغدغه اصحاب رسانه اصفهان

اصحاب رسانه در جلسه مردمی برنامه جامع شهر محیط زیست، بی اعتمادی بین شهروندان و مسئولان و مشارکت نداشتن شهروندان را دغدغه‌های مردمی خود اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صبح امروز (پنج شنبه) اصحاب رسانه در جلسه ای گرد هم آمدند تا درباره طرح جامع توسعه شهر اصفهان بحث و تبادل نظر کنند. سلسله جلسات مردمی طرح جامع اصفهان با هدف درگیر کردن اقشار مختلف جامعه درحال برگزاری است. در این جلسات از اقشار و گروه‌های مختلف سنی تا حرفه‌های مختلف در کنار هم جمع شده و در قالب برنامه‌ای کارگاهی به ارائه ایده پیرامون طرح جامع اصفهان می پردازند.

تا به امروز دو برنامه جامع شهری برای اصفهان نوشته شده، اما این دو برنامه با نگاهی از بالا به پایین بوده و نتوانسته شهروندان را درگیر کند. هدف برنامه های مشترک در برنامه جامع اصفهان استفاده از نظرات شهروندان در این طرح است.

در ابتدا جلسه حاضران، رویاهای خود را مطرح کردند که در این زمینه اصفهان با شهروندان آگاه، اصفهانی که زیست پذیری پایدار داشته باشد، اصفهان پایتخت گردشگری و صنایع دستی و اصفهانی که شهروندانش به مدیران شهری اعتماد کنند شهر رویایی خبرنگاران بود.

سپس هر کدام از حاضران به بیان دغدغه‌های خود راجع به شهر پرداختند که دغدغه‌ها و مسائل زیست محیطی، ترافیکی، حفظ میراث فرهنگی و توسعه گردشگری از جمله این مشکلات بود. همچنین استفاده نکردن صحیح از سازمان‌های مردم نهاد و بی‌اعتمادی شهروندان به یکدیگر دیگر دغدغه‌های مطرح شده بود.

مسائل زیست محیطی در اولویت مسائل و مشکلات حاضران در جلسه بود و خشک شدن زاینده رود، آلودگی هوا و افزایش خودروهای شخصی که انواع آلودگی‌ها را در شهر ایجاد می‌کند نیز از دیگر  مشکلات بود، خبرنگاران معتقد بودند: «در محیط زیست هم افزایی و هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف وجود ندارد، علاوه بر اینکه زیرساخت های حمل و نقلی بسیار ضعیف است و توزیع متناسب سفر شهری وجود ندارد.»

همچنین بی‌اعتمادی شهروندان به یکدیگر و مسئولان شهر با مصادیقی چون پروژه چهارباغ و مترو مطرح شد در این مورد نگاه مسئولان بر آزمون و خطا از دلایل این مشکل مطرح شد. در این بحث خبرنگاران تاکید کردند که اعتماد نکردن شهروندان باعث مشارکت نکردن آنان در امور مختلف در شهر شده و حس تعلق شهروندان به شهر را کاهش داده است.

نبود مدیریت یکپاچه شهری یک اصلی مهمی در برنامه جامع شهر اصفهان بود که توسط اصحاب رسانه بر آن تاکید زیادی شد. اصحاب رسانه راه حل رفع بسیاری از مسائل و مشکلات را در مدیریت یکپاچه و همگانی عنوان کردند.

کد خبر 382888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.