کاهش تولید زباله و افزایش بازیافت

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز از کاهش حجم زباله ورودی به سایت دفن زباله برمشور و افزایش حجم مواد قابل بازیافت تحویلی در امسال خبر داد.

به گزارش ایمنا، روح‌الله خوشبخت با اشاره به کاهش حجم زباله‌های ورودی به سایت دفن برمشور خرداد امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، اظهار کرد: حجم ورودی زباله از میانگین یک هزار و ۱۵۰ تن در روز به یک هزار و ۸۴ تن در روز کاهش یافته است.

خوشبخت میزان کاهش حجم زباله ورودی به سایت برمشور را شش درصد و افزایش حجم مواد قابل بازیافت را حدود پنج درصد در کلانشهر شیراز طی خرداد ماه امسال اعلام کرد.

وی با اشاره به پروژه‌های در حال اجرا در سایت برمشور، خاطرنشان کرد: احداث سلول شماره چهار دفن پسماند، افتتاح کارخانه بازیافت پت، افتتاح ایستگاه آتش‌نشانی، احداث سرویس بهداشتی و حمام، پروژه عملیات احداث سالن غذاخوری و خط سوم سورتینگ، از پروژه‌های در دست اجرا در این سایت است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز گفت: یک واحد تولید کمپوست از پسماندهای سبز در سایت برشمور وجود دارد که سالانه ۵۰۰ تن کود گرین، ۵۰۰ تن بیو و ۱۵۰ تن ورمی کمپوست تولید می‌کند .

خوشبخت تصریح کرد: ساکنان تمام شهرک‌ها و روستاهایی که در محدوده خدمات شهری شیراز قرار دارند، از خدمات کامل سازمان پسماند شامل  نظافت، جمع‌آوری پسماند تر و خشک، شست و شوی اِلمان‌های شهری برخوردار هستند.

وی اضافه کرد: شهرک‌ها و روستاهای خارج از محدوده خدمات شهری، زیر نظر فرمانداری شهرستان، از خدمات دهیاری‌ها استفاده می‌کنند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز اظهار کرد: زباله تولیدی تمام روستاها و شهرک‌ها و شهرهای شهرستان شیراز به سایت دفن زباله برمشور منتقل می‌شود.

کد خبر 382886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.