توسعه در یک قدمی مترو/راه‌اندازی دبیرخانه دائمی شهر دوستدار سالمند در اصفهان

شهردار اصفهان با بیان این که دبیرخانه دائمی شهر دوستدار سالمند علاوه بر دبیرخانه شهر دوستدار کودک در اصفهان راه‌اندازی شده است، گفت: شهر دوستدار سالمند قصد دارد به گونه‌ای عمل کند که هیچ سالمندی دغدغه گذراندن دوران سخت سالمندی خود را نداشته باشد و شهر به عنوان دوست یار و همراه آنها باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی صبح امروز پنجشنبه_۲۷ تیرماه ۹۸_در برنامه رادیویی «شهر پرسشگر، شهردار پاسخگو» با بیان اینکه ۲۵ تیرماه در تقویم به نام روز بهزیستی و تامین اجتماعی نامگذاری شده، اظهار کرد: روز بهزیستی از روزهای مهم است؛ روز گذشته با حضور در اداره کل بهزیستی از نزدیک با وظایف آنان آشنا و با کارمندان این اداره دیدار کردم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه اداره کل بهزیستی ۱۴۷ وظیفه دارد که تمام آنها به نوعی مرتبط با زیست بهتر است و مخاطبان آنها افراد خاصی هستند، تصریح کرد: همه به ویژه خیران و نیک اندیشان وظیفه داریم به مسئولان بهزیستی کمک کنیم تا آنان بتوانند وظایف خود برای تامین زندگی بهتر مردمی که نیاز به خدمات دارند را به خوبی انجام دهند.

وی ادامه داد: در اصفهان خیریه‌ها و مردم در زمینه خیر فعال هستند و امیدواریم بیش از پیش آنان با بهزیستی ارتباط برقرار کرده و کمک های خود را به این نهاد ارائه کنند.

نوروزی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های شهرداری اصفهان کمک به بهزیستی است، گفت: همه خواهان شهری زیست‌پذیر هستیم تا زندگی در آن راحت‌تر و امکانات برای همه مردم فراهم باشد.

وی با تاکید بر اینکه توسعه حمل ونقل عمومی در شهر اصفهان با تمهیدات ویژه، شتاب خوبی گرفته است، گفت: در دو روز گذشته سفر رییس کل بانک مرکزی به اصفهان را داشتیم که در جلسه و ملاقات‌هایی که برگزار شد نتایج خوبی به همراه داشت.

شهردار اصفهان با بیان اینکه سال گذشته ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای خط دو مترو دریافت شده است، تصریح کرد: این اتفاق بزرگی که در زیر زمین از زینبیه آغاز شده و با شتاب پیش می‌رود، ناشی از داشتن همین امکانات مالی بوده است.

وی ادامه داد: در سال جاری نیز شهرداری اصفهان موفق به دریافت مجوز انتشار ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای مترو و ۲۰۰ میلیارد تومان برای ناوگان اتوبوسرانی شد که این اتفاقات مهم می‌تواند زندگی را در این شهر راحت‌تر، امکانات را افزایش و زیست پذیری در شهر را رقم بزند.

نوروزی خاطرنشان کرد: برای قوی‌تر فعال شدن خط یک مترو و سرویس دهی هر چه بیشتر به شهروندان مذاکراتی با رییس کل بانک مرکزی انجام شد تا توافقات قبلی صورت گرفته با دولت، اجرایی و تعداد رام‌ها افزایش یابد.

وی با بیان اینکه ظرفیت خط یک مترو ۲۵۰ هزار مسافر در روز است که در حال حاضر با توجه به تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها آمار مسافران استفاده کننده به ۷۰  هزار نفر رسیده است، اظهار کرد: این آمار در ایام نوروز به ۱۰۰ هزار نفر رسیده بود که بی شک از مهرماه آمار این تعداد فراتر خواهد رفت از این رو نیاز به قطار بیشتری داریم.

نوروزی اظهار امیدواری کرد: شهرداری اصفهان بتواند در اولین فرصت ۲۰ میلیون یورویی را که دولت بابت چهار رام ساخته شده و آماده حمل تصویب کرده را دریافت کند.

وی از شهروندان اصفهانی درخواست کرد: تا سفرهای درون شهری خود را با مترو به عنوان وسیله‌ای پاک، ارزان و سریع انجام دهند.

توافق ساخت ۲۳ رام با  شرکت‌های چینی

وی ادامه داد: شهرداری اصفهان توافق ساخت ۲۳ رام دیگر را با شرکت‌های کشور چین دارد تا با مشارکت شرکت‌های داخلی به سرانجام برسد، البته برای تحقق آن به ۹۳ میلیون یورو اعتبار نیاز داریم که مذاکرات مربوطه با رییس کل بانک مرکزی انجام شده و امیدواریم این اتفاقات محقق شود تا شاهد ۴۳ رام قطار در خط یک مترو و جابه جایی ۲۵۰ هزار نفر مسافر در روز باشیم.

شهردار اصفهان تاکید کرد: به شهروندان قول دادیم احداث خط دو مترو را از دو جبهه کاری آغاز کنیم که این قول بسیار سنگین و اجرای آن دشوار است، اما عملیات احداث  فاز اول خط دو مترو را از دارک یعنی شمال شرقی آغاز  و در حال حاضر پنج ایستگاه آن در حال ساخت است و تاکنون بخش زیادی از حدفاصل دارک و زینبیه حفاری شده است.

وی با بیان اینکه روز گذشته جلسه‌ای با هیئت مدیره مترو برگزار شده است، افزود: قول می‌دهیم هفته آینده پیمانکار خط دو مترو از ضلع غربی(ایستگاه مدرس نجفی) انتخاب و پس از آن مقدمات اجرای عملیات حفاری از سمت کهندژ آغاز شود تا از دو مسیر اقدامات صورت گیرد؛ این اقدام یعنی دو برابر شدن فعالیت ها و در صورت امکان انجام کار در سه شیفت است.

نوروزی ابراز امیدواری کرد: علی‌رغم مشکلاتی که در حوزه اقتصادی وجود دارد و تحریم هایی که فعالیت‌ها را دشوار کرده، اما شهرداری اصفهان به نحوی باید عمل کند که با مهندسی معکوس برای ساخت واگن ها مذاکره و تحولی در کشور صورت گیرد تا  هر چه زودتر تجهیزات فراهم شود و در آینده نه چندان دور شاهد راه‌اندازی خط دو برای کمک به فضای حمل ونقل شهری باشیم.

راه‌اندازی دبیرخانه دائمی شهر دوستدار سالمند در اصفهان

وی با بیان اینکه دبیرخانه دائمی شهر دوستدار سالمند علاوه بر دبیرخانه شهر دوستدار کودک در اصفهان راه‌اندازی شده است، گفت: در صدد هستیم شهری پویا برای زندگی تمام شهروندان داشته باشیم، البته شهر دوستدار سالمند قصد دارد به گونه‌ای عمل کند که هیچ سالمندی دغدغه سپری‌کردن دوران سخت سالمندی خود را نداشته باشد، شهر به عنوان دوست یار و همراه آنها باشد و زیرساخت ها را به گونه ای بسازد که سالمندان زندگی توام با آرامش داشته باشند.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر شهر اصفهان پایلوت شهر دوستدار کودک در ایران است و برای دریافت کاندیداتوری آن نیز مطرح شده که امیدواریم این موضوع در یونیسف تایید و به عنوان شهر دوستدار کودک فعالیت‌های مختلفی را انجام و ایجاد تسهیلات را در راستایی پیش ببریم تا کودکان شهر زندگی سالمی داشته باشند.

وی گفت: در راستای شهر دوستدار سالمند معاون فرهنگی شهرداری اصفهان به دفتر سازمان ملل دعوت شده تا این موضوع را پیگیری کند، قطعا این موضوعات اتفاقات خوبی است که شهر اصفهان را در جایگاه واقعی خود قرار می دهد.

نوروزی ابراز امیدواری کرد: این شهر جهانی از شأن و منزلت حقیقی خود برخوردار شود و شهری در راستای تحقق شعار شهر گردشگری باشد و بتواند به رفاه و اشتغال کمک کرده، نشاط و امید را در شهر ایجاد و کسب و کارها را رونق ببخشد.

کوچ کارخانه ناز از منطقه ۱۱

وی با اشاره به خارج شدن آخرین کارخانه باقی مانده در شهر اصفهان، خاطرنشان کرد: با تمرکز شهرداری اصفهان و جدیت منطقه ۱۱ کارخانه روغن نباتی ناز پس از سالها از این منطقه خارج شد که این اتفاق از نظر محیط زیستی اهمیت بسیار بالایی دارد، زیرا شهر سال‌ها گرفتار این مشکل بود.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه مباحث زیست محیطی باید جدی گرفته شود، گفت: از این رو برای توسعه فضای سبز تفاهمنامه‌ای بین سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان و پایگاه هوانیروز شهید وطن‌پور امضا شد تا بر اساس آن  گونه‌های گیاهی مقاوم به کم آبی در عرصه‌های این پایگاه کشت شود.

وی افزود: تمام این اقدامات گام‌هایی برای جلب رضایت شهروندان است تا آنها در فضایی مناسب به زندگی همراه با کرامت خود ادامه دهند.

برنامه ملاقات‌های مردمی در مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان

نوروزی در پاسخ به سؤال شهروندی مبنی بر چگونگی برنامه ملاقات‌های مردمی در مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان، گفت: به تمام مناطق شهرداری مراجعه و با مدیران و کارکنان ملاقات می‌کنیم و گاهی در مسیر بازدید با شهروندان نیز گفت و گو و برای رفع مشکلات دستورات لازم صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه جلسات دوره‌ای با دعوت قبلی از مردم آغاز شده است، افزود: ششم مردادماه سال جاری با شهروندان منطقه ۹ ملاقات خواهیم کرد و در این فرصت از شهروندانی که می‌خواهند مباحث خود را مطرح کنند، دعوت به حضور می کنیم، قطعا مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان نیز زمینه را فراهم می‌کند تا امکان طرح مشکلات مردم فراهم و راهکارهای مناسب برای رفع آنها در نظر گرفته شود.

شهردار اصفهان منطقه ۹ را منطقه‌ای مستعد گردشگری، رشد و پیشرفت عنوان کرد و گفت: ملاقات با مردم مناطق مختلف شهر بر اساس برنامه ریزی‌ها و اولویت ها انجام می‌شود.

وی ادامه داد: تاکنون چندین مرتبه از منطقه هفت شهرداری اصفهان بازدید و با شهروندان صحبت کردیم که چند مورد آن به صورت سرزده بوده است.

نوروزی تصریح کرد: چند نفر از نیروهای خود را به صورت غیررسمی به مناطق اعزام می‌کنیم و به این واسطه گزارش‌هایی از داخل سیستم و مراجعات مردم به مناطق دریافت خواهیم کرد، در واقع بسیاری از اطلاعات به صورت غیررسمی بوده که امیدواریم انجام اینگونه اقدامات با خیر و مصلحت شهروندان همراه باشد و مشکلات آنها رفع شود.

وی تاکید کرد: شهرداری یک دستگاه خدمت رسان است و باید در راستای رفع نیازهای مردم گام های مؤثری بردارد.

منطقه هفت در مسیر آبادانی

شهردار اصفهان با بیان اینکه در منطقه هفت شهرداری اصفهان فعالیت‌های خوبی آغاز شده است، افزود: کیفیت آب فضای سبز در این منطقه به شدت رو به بهبود است، همچنین کلکتور فضای سبز در منطقه هفت ایجاد شده تا مخازن، ایستگاه‌ها و پمپاژ انجام و موضوع آب در منطقه برای فضای سبز رفع شود.

وی از احداث پمپاژ در جنوب بلوار فرزانگان خبر داد و خاطرنشان کرد: انتقال پساب فاضلاب از شهرهای اطراف برای کلکتور فضای سبز جهت تصفیه در ایستگاه های پمپاژ و آبیاری فضای سبز منطقه در حال انجام است.

نوروزی ادامه داد: پروژه‌ای در خیابان گلستان با دو هزار و ۴۰۰ مترمربع فضای فرهنگی در سه طبقه، دو هزار مترمربع فضای ورزشی، ۱۵هزار مترمربع فضای سبز در حال احداث است که تاکنون ۴۰ درصد اقدامات انجام شده و امیدواریم تا سال آینده به اتمام برسد.

وی تاکید کرد: برای آزادسازی ادامه خیابان شهید احمدی نیز به دلیل همکاری نداشتن لازم از سوی مالکان پلاک‌های در مسیر، ناگزیر به اجرای ماده هشت قانون از طریق مراجع قضایی شدیم، البته کارشناسان اظهارنظر کرده و به زودی عملیات آن آغاز می‌شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه خیابان شهید احمدی از فلکه حج تا خیابان بعثت است که از فلکه حج تا کوثر با عرض ۳۶ متر انجام شده و حدفاصل کوثر تا بعثت نیز باید آزادسازی شود، گفت: برای انجام این اقدامات نیاز به همکاری مالکان پلاک‌های در مسیر داریم، البته شهرداری باید حق و حقوق مردم را به صورت کامل پرداخت و رضایت آنها را حاصل کند، در واقع رضایت باید با توافق و توافق با گفت و گو حاصل شود.

وی تصریح کرد: خیابان شهید رضازاده حدفاصل گلستان تا خیابان سعدی در منطقه هفت شهرداری اصفهان در دست آزادسازی است، افزود: این خیابان در دل یک محله ضعیف احداث می‌شود و باعث آبادانی و منشأ تحول در آن نقطه از شهر خواهد شد.

نوروزی اظهار کرد: احداث خیابان شهید رضازاده حدفاصل گلستان تا خیابان سعدی می‌تواند به عنوان پروژه محرک توسعه مطرح شود، هر چند زمین آن وقفی است و بافت‎های ریزدانه زیادی دارد که باید توافق‎های زیادی انجام شود و همه برای انجام آن کمک کنند.

وی با بیان اینکه باغ فدک یک باغ گردشگری بسیار بزرگ و زیبا به عنوان محل اسکان موقت مسافران در منطقه هفت شهرداری اصفهان واقع شده است، خاطرنشان کرد: پارکینگ قدس یکی از پروژه‌هایی است که بخشی از زمین آن متعلق به شهرداری و بخشی متعلق به شهروندان است، البته توافقات لازم در حال انجام است تا بتوانیم یک پارکینگ مشارکتی بزرگ را با همکاری سرمایه‌گذار بخش خصوصی احداث کنیم.

شهردار اصفهان گفت: علاوه بر بازسازی بلوار پرستار حدفاصل غرضی تا خیابان گلستان، پروژه‌های متعدد دیگری در منطقه هفت شهرداری اصفهان در حال اجراست.

منطقه ۱۴ محروم نیست

وی با بیان اینکه در دوره جدید مدیریت شهری اصفهان اقدامات اساسی در مناطق محروم انجام شده است، تصریح کرد: به عنوان مثال با اجرای پروژه‌های مختلف در منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان، دیگر این منطقه محروم نیست.

نوروزی در پاسخ به سؤال شهروندی مبنی بر تغییر فضای شهربازی سابق واقع در خیابان فروردین و کمبود امکانات برای تفریح کودکان این نقطه از شهر، گفت: این مکان تا چند سال پیش شهربازی بود، اما از اول امسال مقرر شد ۹ هزار مترمربع از زمین این محل به احداث پارک اختصاص پیدا کند و تا پایان سال به اتمام برسد.

وی ادامه داد: این پارک برای کودکان منطقه هفت احداث می‌شود چرا که شهرداری اصفهان دغدغه بهره‌مندی کودکان از امکانات خوب را دارد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه کاربری این محل فضای سبز است، تاکید کرد: فضایی در اختیار شهرداری جهت آماده‌سازی برای ارائه به مردم قرار گرفته، البته گوشه‌ای از آن خدمات شهری است و باید خدمات ارائه کند.

وی با اشاره به آزادسازی خیابان گلزار، تصریح کرد: آزادسازی خیابان گلزار حدفاصل خیابان احمدآباد تا چشمه باقرخان از سمت غرب خیابان، به صورت تدریجی در حال انجام است.

نوروزی اظهار کرد: حاشیه خیابان گلزار از سمت شمال به جنوب با توجه به عرض کم، در حال حاضر برای خودروها توقف ممنوع شده تا شهروندان به آسانی امکان رفت و آمد داشته باشند.

تکمیل پروژه‌های نیمه تمام

وی با تاکید بر اجرا و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، گفت: در زمان بودجه نویسی تاکید بر توجه هر چه بیشتر به پروژه‌های نیمه کاره و نیمه تمام داشتیم زیرا این موارد مردم را خسته می‌کند و البته نباید اجرای پروژه‌ای موجب اذیت و آزار مردم شود در حال حاضر این توان در شهرداری اصفهان وجود دارد تا مشکلات را رفع کند.

شهردار اصفهان در پاسخ به سؤال شهروندی که از پیاده‌روهای نامناسب میدان سقاخانه به سمت سه‌پله در محدوده منطقه ۹ شهرداری اصفهان گلایه داشت، گفت: در حال حاضر سه چهارم پیاده‌روهای خیابان میرزاطاهر بلوک فرش شده، بخش‌های باقی مانده مربوط به ساختمان‌های جدید در حال احداث است تا پس از تکمیل پیاده راه‌سازی شود.

وی تصریح کرد: مدتی قبل به مدیران مناطق ۱۵ گانه اعلام کردیم که هر منطقه خیابانی را به عنوان نمونه طراحی کند تا ۱۵ خیابان نمونه که بین تابلوها، فضاهای عمومی و فضای سبز آنها هماهنگی وجود داشته باشد، در شهر اصفهان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در منطقه ۹ شهرداری اصفهان خیابان میرزا طاهر به عنوان خیابان نمونه معرفی شده است، تاکید کرد: باید دیوار باغ‌های این خیابان زیباسازی، پیاده‌روها دقیق و منظم و یکنواخت و تابلوی مغازه‌ها و علائم ترافیکی ساماندهی شود.

کد خبر 382884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.