مرکز گفت‌وگو در اصفهان راه‌اندازی شود

مشاور حقوقی اتاق بازرگانی با تاکید بر لزوم شکل‌گیری یک مرکز گفت‌وگو برای شهر اصفهان، گفت: به نظر می‌رسد وجود این مرکز می‌تواند برای مشکلات شهر و اقشار مختلف راهگشا باشد و باید یک بررسی واقعی نسبت به مشکلات اصفهان انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کامران پورجوهری در جلسات مردمی برنامه جامع شهر اصفهان در نشست وکلا ضمن ابراز خرسندی از انتصاب شهرداری از قشر حقوقدانان در اصفهان اظهار کرد: در دوره‌های گذشته بیشتر نگاه عمرانی در شهر قالب بود اما امروز به حوزه‌های انسانی و حقوقی هم توجه می‌شود که این امر نقطه قوت شهرداری است.

وی تصریح کرد: اصفهان دچار یک نوع افسردگی و خمودگی است و روح زندگی و شادابی لازم در خور مردم اصفهان را ندارد.

مشاور حقوقی اتاق بازرگانی اصفهان با بیان این که مردم با غم و اندوه بسیاری دست به گریبان هستند، اظهار کرد: این سطح بالای خودخوری و نگرانی در مردم به طور قطع در آینده برای این شهر بحران‌زا خواهد بود.

وی تصریح کرد: بحران‌های روحی و روانی مردم در کنار بحران اقتصادی بسیار نگران‌کننده است و باید با کارهای جدید این شهر از حالت مردگی بیرون بیاید و به شادابی و سرزندگی گذشته خود دست یابد.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته هم چنین نظرسنجی‌هایی از مردم به عمل آمد اما استفاده چندانی از آن نشد، افزود: اصناف مختلف در شهر با کوهی از مشکلات روبه‌رو هستند و از نگاه حقوقدانان همین سطح بالای مشکلات باعث شده تا مردم بیشتر رودر روی هم قرار بگیرند و حجم پرونده‌های حقوقی در دستگاه قضایی هر روز بیشتر شود.

پورجوهری با ابراز تاسف از اینکه به موضوع گفتگو در جامعه توجهی نمی‌شود، اظهار کرد: هنوز در ایران شیوه گفت‌وگو را بلد نیستیم و ارتباطات خوبی با یکدیگر نداریم، همان سطح اندک گفت‎وگویی هم که شکل می‌گیرد بیشتر به حالت کنایه‌ای است که خود زمینه دلخوری افراد را مهیا می‌کند.

لزوم ایجاد تغییر در معماری شهر

وی با تاکید بر لزوم شکل‌گیری یک مرکز گفت‌وگو برای شهر اصفهان، اظهار کرد: به نظر می‌رسد وجود این مرکز می‌تواند برای مشکلات شهر و اقشار مختلف راهگشا باشد و باید یک بررسی واقعی نسبت به مشکلات اصفهان انجام شود.

مشاور حقوقی اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد:  لازم است در نوع معماری شهر هم تغییراتی اساسی ایجاد شود و شهر را از حالت رخوت بیرون آورد، همچنین زیرساخت‌ها برای شهر دوستدار اقشار مختلف مانند کودکان، سالمندان و معلولان فراهم شود.

کد خبر 382872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.