تصویب طرح نوآفرین برای حل مشکل استارتاپ‌ها

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به تهیه و تدوین طرح نوآفرین برای رفع موانع موجود در وزارت ارتباطات اشاره کرد و گفت: در نتیجه آیین نامه نوآفرین بعد از دو سال پیگیری با شش امضا به دولت رفت و بعد از ۹ ماه تحمل سختی ها به تصویب رسید که می تواند به بزرگ شدن استارت آپ ها و رفع موانع آنها کمک کند.

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی در همایش ایران هوشمند که با حضور رییس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: آیین نامه نوآفرین موانع مالیات، سرمایه گذاری، بیمه و مجوز شرکت هایی که از صفر تا ۵۰۰ میلیون ریال درآمد در سال دارند را برطرف می کند و آنها را مورد حمایت قرار می دهد.

وی تصریح کرد: دولت ها در عرضه اقتصاد دیجیتال از رگولاتور به توانمندساز تبدیل می شوند و ما در دولت باید دو کار انجام دهیم که یکی کم کردن تصدی گری و دوم هم توانمند  سازی بخش خصوصی است.

آذری جهرمی با اشاره به مفهوم شکاف دیجیتالی و تصوری که در این زمینه بین تفاوت مناطق شهری و مناطق کمتر برخوردار وجود دارد، افزود: برای رفع این شکاف قرار شد برای توسعه خدمات در مناطق کمتر برخورددار اقداماتی انجام شود، ولی بعد متوجه شدیم این شکاف دیجیتال نیست بلکه یک دره عمیق شکاف دیجیتالی بین فهم جوانان این جلسه و مدیران سنتی که به کارهای خود چسبیده اند و تکان هم نمی خورند، وجود دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اینرسی ناشی از تغییر، دره شکاف دیجیتال و تحریم را مشکلات این حوزه عنوان کرد و گفت: انصافا دولت و شخص رییس جمهور ما را تنها نگذاشتند و بزرگترین کار هم توسط جوانان انجام شد و واقعا جوانان استارت آپی ایرانی افتخار آمیز هستند.

وزیر ارتباطات، با اشاره به اینکه همه این محدودیت ها برای ما فرصت است، گفت: می توانیم این فرصت را تبدیل به آینده روشن کنیم که آینده روشن از دید ما ایران هوشمند است که فرصت های بسیاری را پیش روی ما قرار می دهد.

کد خبر 382868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.