احداث مرکز معاینه فنی سبک در میدان میوه و تره‌بار اصفهان

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و کالای درون شهری شهرداری اصفهان گفت: این سازمان در حوزه حمل بار در صدد احداث مرکز معاینه فنی سبک در میدان میوه و تره‌بار برای خودروهای باری سبک برآمده است.

مجید طهماسبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به تردد روزانه بیش از چهار هزار خودرو باری سبک در میدان میوه و تره‌بار، احداث مرکز معاینه فنی سبک در این میدان در دستور کار قرار گرفته تا راحت بتوانند معاینه فنی دریافت کنند.

وی تصریح کرد: این اقدام کمک شایانی در حوزه ایمنی حمل و نقل بار و نیز در حوزه کاهش آلاینده‌ها و کنترل کیفیت هوای اصفهان دارد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و کالای درون شهری شهرداری اصفهان از معرفی مرکز معاینه فنی برتر خودرو در خیابان جی(همدانیان) در راستای کاهش آلاینده‌ها و  بهبود کیفیت هوای اصفهان خبر داد و افزود: به واسطه حکمی که شهردار اصفهان برای این سازمان مقرر کرد وظایف بهره‌برداری مراکز و نظارت بر مراکز عموم اجرایی معاینه فنی نیز به این سازمان محول شده است.

وی افزود: یکی از اقداماتی که در کلانشهرها و شهرهای پرتردد خودرویی انجام می‌گیرد این است که برای بعضی نواحی شهر، ترددهای زمانی یا خودرویی وضع می‌شود و البته در اصفهان نیز چنین نواحی در نظر گرفته شده است.

طهماسبی گفت: خودروهایی در نقاط مشمول ترددهای زمانی یا خودرویی می‌توانند تردد داشته باشند که دارای معاینه فنی برتر باشند، یعنی علاوه بر تست‌های معمول معاینه فنی یک تست در دور موتور بالا نیز انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: زمانی که خودرو استانداردهای لازم را در تست دور موتور بالا کسب کرد و توانست به معاینه فنی برتر برسد، می‌تواند در نواحی مذکور تردد داشته باشد، در نتیجه خودروهای فرسوده و با عمر زیاد و خودروهای فاقد معاینه فنی برتر، امکان حضور در مناطق مشخص شده را ندارند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و کالای درون شهری شهرداری اصفهان با اشاره به فعالیت مرکز معاینه فنی جی(همدانیان)، اظهار کرد: با هماهنگی اداره کل محیط‌زیست استان اقداماتی انجام شده که مرکز معاینه فنی جی به عنوان مرکز معاینه فنی برتر معرفی شود.

وی افزود: با اجرایی شدن طرح محدوده ترافیکی که معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری عهده‌دار آن است تنها خودروهایی در مسیرهای در نظر گرفته شده اجازه تردد خواهند داشت که دارای معاینه فنی برتر باشند.

وی خاطرنشان کرد: انجام این طرح گامی برای کاهش آلاینده‌های هوا و بهبود شرایط زیست محیطی در کلان شهر اصفهان است که امیدواریم محقق شود.

کد خبر 382865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.