درختان شهر با آب و صابون شست‌وشو می‌شوند

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: در چند روز اخیر دستورالعمل شستشوی درختان شهر با آب و صابون مخصوص اجرا شده است.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پس از انجام عملیات سمپاشی برای کنترل آفات و بیماری‌ها در اردیبهشت ماه سال جاری، یکی از دستورالعمل‌های سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان، شست وشوی درختان با آب و صابون مخصوص به منظور زدودن غبار از روی برگ درختان است.

وی با بیان اینکه شست وشوی درختان شهر هر ماه یکبار انجام می‌شود، افزود: در مناطقی که عملیات‌های عمرانی انجام می‌شود و گرد و خاک بیشتری بر روی درختان می‌نشیند، عملیات شست وشو به فواصل کوتاهتر انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تصریح کرد: برای تمام درختان شهر عملیات دوش تابستانی انجام می‌شود زیرا در تمام مناطق ۱۵ گانه شهردار اصفهان شست وشوی درختان در تیرماه صورت می‌گیرد تا غبار از برگ‌های آنها زدوده و روزنه های آن که محل تبادل هوایی گیاه است باز شود.

وی ادامه داد: اجرای عملیات شست وشوی درختان در جذب نور و تسهیل در عمل فتوسنتز نیز تأثیرگذار است.  

مرتضایی‌نژاد با بیان اینکه در سال جاری با توجه به وضعیت مناسب منابع آبی، آبرسانی به درختان و تغذیه آنها بهتر انجام می‌شود و تدابیر ویژه‌ای نیز برای انتقال مناسب مواد غذایی و کود به درختان پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: برای درختانی که دچار خزان زودرس می‌شوند از جمله درختان ضعیف چنار ناژوان و سایر درختان در مکان‌های مختلف شهر تدبیری اتخاذ شده است که کود به تنه درخت یا خاک مجاور آن تزریق شده تا تغذیه درخت بهتر انجام شود.

وی تاکید کرد: سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تا پایان سال جاری تمام درختان سطح شهر را با یکی از روش‌های تزریق مواد غذایی به تنه درخت، انتقال به خاک مجاور درخت یا با استفاده ترکیبی از این روش‌ها، تیمار می‌کند.

کد خبر 382863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.