وضع تعرفه‌ بر کالای صادراتی برای پوشش هزینه انرژی ارزان کشور است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: نیازی نیست برخی مسائل در مورد وضع تعرفه‌ها از زبان فعالان اقتصادی به گوش ما برسد زیرا باید توجه داشته باشیم، تعرفه ها در نظر گرفته می شود تا انرژی و آب ارزانی کشور ما که در اختیار تولید کننده قرار گرفته، کسر و سپس اجناس صادر شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید حسن قاضی عسگر امروز چهارشنبه -۲۶ تیرماه- در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل گمرک استان اصفهان اظهار کرد: حقوق و عوارض گمرکی نیز به دلیل این است که برخی از هزینه های کشور تامین شده، میزان صادرات و واردات تعدیل شود و مدیران گمرک باید این مسائل را ساماندهی کنند.

وی افزود: جلسات ماهانه با فعالان اقتصادی می تواند راهکار خوبی برای حل مسائل و مشکلات باشد باید کارها تسهیل شود و امور با تعریف برخی شاخص ها انجام شود.

قاضی عسگر گفت: یکی از شاخص های مهم این است که شکایتی از اداره گمرک به استانداری اعلام نشود هر بار که فردی به این منظور به استانداری مراجعه می‌کند یک امتیاز منفی برای گمرک محسوب می شود. یا اگر با فعالان اقتصادی صحبت می کنیم ابراز کنند که عملیات ترخیص کالا به خوبی انجام میشود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان افزود: باید تک تک فرایندهای ترخیص کالا به صورت دوره ای ارزیابی شده و صحت و درستی ان بررسی شود.

وی تاکید کرد: انتظار هست که ترخیص کالا در استان اصفهان تسریع شود به طوری که زمان ماندن کالاها در گمرک به حداقل برسد.

قاضی عسگر افزود: برخی مشکلات اساسی موجود در کشور طی ۴۰ سال گذشته همتی برای حل آن ها وجود نداشت که سبب شد به وضعیت کنونی  اقتصادی برسیم یکی از این مسائل موضوع سرکوب نرخ ارز است که در حال حل شدن است و با فعالیت هایی که اخیرا انجام شده است از سه نرخی بودن به دو نرخی بودن آن رسیده ایم و امید است مسئولان بتوانند این مشکل را حل کرده و ارز را تک نرخی کنند تا بسیاری از مسائل و مشکلات اقتصادی کشور حل شده و رانت از حیطه اقتصاد بر چیده شود.

باید هر مشکلی در زمان مقرر و زمان مناسب حل شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با تاکید بر اینکه باید هر مشکلی در زمان مقرر و زمان مناسب حل شود، گفت: صرف استفاده از تکنولوژی و کامپیوتر مشکلی را حل نمی کند باید رویه‌های اجرایی ( روند نماهای کاری) احصا شود و سیستم اتوماسیون نیز بر اساس روندهای کاری صحیح برنامه ریزی و پیاده سازی شود.

وی افزود: در هر دستگاه اجرایی توجه به توان کارشناسان حائز اهمیت است روندهای اداری باید حفظ و شایسته سالاری بر دستگاه‌های اجرایی حاکم باشد و هر مسئولی که فعالیت‌هایش کیفیت لازم را ندارد عزل شده و افراد بهتری جایگاه او را در اختیار بگیرند.

قاضی عسگر تصریح کرد: روان سازی رویه های اجرایی و پس از آن پیاده سازی روش های الکترونیکی،  نظارت دقیق بر انجام امور، ارتباط موثر با همه کارکنان، تسریع در امور ارباب رجوع، نظارت بر صحت تشخیص تعیین و اعمال مقررات مربوط به قاچاق، و امکانات سازمانی لازم برای تحقق و بهبود فضای کسب و کار مواردی است که در حکم انتصاب مدیرکل گمرک مورد تاکید قرار گرفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان اعلام کرد: متاسفانه فضای کسب و کار در استان اصفهان وضعیت مطلوبی ندارد و انتظار می رود این وضعیت در اسرع وقت بهبود یابد.

گمرک باید صادرات محور باشد

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: گمرک باید صادرات محور باشد همانطور که اقتصاد باید صادرات محور باشد؛ نباید بازار مصرف سایر کشورها باشیم که بعضا برخی از محصولاتشان بی کیفیت و به درد نخور است.

حجت الاسلام و المسلمین احمد سالک اظهار کرد: این مسئولیت‌ها اعتباری است و چند صباحی بیشتر نیست.

وی خطاب به مدیرکل جدید گمرک استان اصفهان اظهار کرد: از گمرک استان اصفهان آسیب شناسی کنید. اگر خلا قانونی نیز داشتید ما در خدمت هستیم.

سالک با اشاره به لزوم تسهیل فرایندهای گمرکی گفت: برای دولت از طریق قانون‌های مختلف ریل‌گذاری کرده ایم بنابراین اگر سرمایه گذاری آمد باید او را جذب و از بروکراسی اداری نجات داد.

کد خبر 382814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.