مسابقه شنا میان ترامپ و بایدن

اظهارات لاوروف در مورد ارتباطات آمریکا با جبهه النصره، بازداشت موسس لشکر طیبه در پاکستان، قدرت محدود نتانیاهو بدون لیبرمن، تحریم رهبران نظامی میانمار توسط آمریکا و نگرانی اسراییل از استقرار سامانه اس ۴۰۰ در ترکیه از جمله مهم ترین تحولات سیاسی منطقه و جهان بوده است.

به گزارش ایمنا، برگزیده اخبار جهان، همچنین مرور تحولات خاص سیاسی منطقه طی بیست و چهار ساعت گذشته را می‌توانید در بسته خبری پیش رو مطالعه کنید:

لاوروف: آمریکا در پی برجسته کردن جبهه النصره است

وزیر خارجه روسیه در سخنانی گفت که آمریکا تلاش می‌کند تا گروه تروریستی جبهة النصرة را به یک طرف حل و فصل بحران سوریه تبدیل کند.

بر اساس گزارشی از سایت شبکه روسیا الیوم، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی اظهار کرد: آمریکا تلاش می‌کند تا جبهة النصرة را از لیست گروه‌های تروریستی خارج و آن را به یک طرف در مذاکرات برای حل و فصل بحران سوریه تبدیل کند، که می‌توان آن را یک "بمب ساعتی" توصیف کرد.

وی از کشورهای غربی و واشنگتن خواست تا به منظور ممانعت از بازگشت آوارگان سوری به خانه‌هایشان بهانه جویی نکرده و برای بازگشت آنها و فراهم کردن شرایط مناسب برای آن تلاش کنند.

لاوروف ادامه داد: ما موضع واشنگتن در قبال آنچه رخ می‌دهد و مسأله کردها را مسؤولانه نمی‌دانیم، چراکه واشنگتن کردها را به مناطق تحت تسلط خود در شرق سوریه منتقل می‌کند. آمریکا و برخی کشورهای غربی تلاش می‌کنند تا بحران سوریه را برای اهداف ژئوپولیتیک طولانی کنند.

این مقام روس ادامه داد: روسیه نگران تلاش‌های آمریکا برای تشدید اوضاع در اطراف ادلب است و این مسأله یاد آور دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق این کشور است.

آمریکا مشوق شهرک سازی های در فلسطین است

وزیر خارجه فلسطین با اشاره به اینکه رژیم غاصب صهیونیستی با اقدامات خود به طور کامل اصول راه‌حل مسالمت‌آمیز را نادیده می‌گیرد، تاکید کرد: تصمیمات اخیر آمریکا مشوق شهرک‌سازی‌های این رژیم است.

بر اساس گزارشی از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، ریاض المالکی، وزیر خارجه فلسطین امروز (چهارشنبه) اظهار کرد: کشورهای ما باید اقدامات جدی را در برابر اسرائیل در پیش بگیرند، آنها باید به راه‌حلی برای پایان دادن به اختلافات با اسرائیل دست یابند تا منطقه از چندین دهه‌ درگیری مجدد دور شود.

المالکی گفت: فعالیت‌های استعماری و ناقض حقوق فلسطینی‌ها در اسرائیل افزایش یافته‌ است و هرگونه عادی‌سازی با اشغالگران باید متوقف شده و کشورهای ما باید اقدامات جدی را در برابر آنها در پیش بگیرند.

وزیر خارجه فلسطین افزود: شهر قدس اکنون با بزرگترین هجمه از زمان آغاز اشغالگری اسرائیل مواجه است و حق فلسطینی‌ها در بازگشت به مناطق خود که مطابق با توافقنامه‌های بین‌المللی است، نادیده گرفته می‌شود.

بازداشت موسس لشکر طیبه در پاکستان

مقام‌های پاکستان، موسس لشکر طیبه را که یک گروه شبه نظامی است، دستگیر کرده‌اند.

بر اساس گزارشی از خبرگزاری رویترز، این گروه شبه نظامی از سوی آمریکا و هندوستان عامل یک حمله چهار روزه به بمبئی در ۲۰۰۸ است.

سخنگوی جماعة دعوه، یک موسسه خیریه به ریاست حافظ سعید اعلام کرد، مقام‌های مبارزه با تروریسم پاکستان وی را در حالی که به سمت شهری در مرکز پاکستان می‌رفت، دستگیر کردند.

اتهاماتی که حافظ سعید با آنها روبروست، هنوز مشخص نیست اما آنچه که واضح است ارتباط وی با "تامین مالی تروریسم" است. وی پیش از نیز چند بار از سوی پلیس پاکستان بازداشت شده بود.

مسابقه شنا میان ترامپ و بایدن

جو بایدن گفت، حاضر است با دونالد ترامپ یک مسابقه شنای سوئدی داشته باشد.

بر اساس گزارشی از پایگاه هیل، جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق و نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات آمریکا این اظهار نظر را در جریان مصاحبه‌ای با میکا برزینسکی، مجری شبکه MSNBC مطرح کرد.

در این مصاحبه برزینسکی از بایدن پرسید، اگر ترامپ در خصوص سن و سال او یا وضعیت روحی-روانی‌اش در یک مناظره شوخی کند چه جوابی به او خواهد داد؟

بایدن ۷۶ ساله با زدن پوزخندی گفت: من به او خواهم گفت بیا جلو دونالد! اگر مردی نشان بده چند تا شنا سوئدی می‌توانی بروی؟

این نامزد ریاست جمهوری پیشتاز حزب دموکرات آمریکا در ادامه تاکید کرد که به این رقیب سیاسی ۷۳ ساله خود خواهد گفت: بیا جلو و اگر مردی با من مسابقه بده!

ترامپ معمولاً زمانی که درباره جو بایدن حرف می‌زند از او با لفظ "جو بایدن خوابالو" یاد می‌کند. زمانی که جو بایدن در ماه آوریل قدم به میدان رقابت برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ گذاشت ترامپ در توییتی عنوان کرد، امیدوار است بایدن "هوشی را که مدت‌هاست محل تردید است" برای پیشبرد یک کمپین موفق انتخابات مقدماتی داشته باشد.

بایدن ترامپ

قدرت محدود نتانیاهو بدون لیبرمن

براساس یک نظرسنجی جدید در اسرائیل، بنیامین نتانیاهو بدون آویگدور لیبرمن قادر به تشکیل دولت جدید نیست.

بر اساس گزارشی  از روزنامه القدس العربی، براساس نظرسنجی که شبکه "کیشت" انجام داد، اردوگاه احزاب راست‌گرای اسرائیل بدون حزب "اسرائیل خانه ما" به ۵۵ کرسی در کنست دست می‌یابد که به معنای عدم توانایی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل برای تشکیل ائتلاف دولتی است.

لیبرمن اکتبر از سمت وزیر جنگ در اعتراض به آتش‌بس در نوار غزه استعفا کرد و از آن زمان از سیاست‌های نتانیاهو انتقاد می‌کند.

این نظرسنجی نشان داد که حزب لیکود به ۳۱ کرسی دست خواهد یافت و حزب "آبی سفید" به ۳۰ کرسی.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که حزب "لیست مشترک" عربی به ۱۱ کرسی و "اسرائیل خانه ما" به ۱۰ کرسی و حزب کارگر به شش کرسی دست خواهند یافت.

اسرائیل برای انتخابات جدید در سپتامبر آماده می‌شود. این انتخابات به دنبال انحلال کنست و شکست نتانیاهو در تشکیل دولت جدید برگزار می‌شود.

لیبرمن و نتانیاهو

تردید احزاب سوریه نسبت به نتیجه کمیته قانون اساسی

رئیس مشترک حزب اتحاد دموکراتیک سوریه ضمن ابراز تردید نسبت به موفقیت آمیز بودن رایزنی‌های کمیته قانون اساسی در سایه عدم حضور نمایندگان دولت خودمختار در روند سیاسی، تاکید کرد، گروه کوچک کشورهای عضو ائتلاف ضد داعش از مشارکت این نمایندگان حمایت می‌کنند و روسیه نیز بارها درباره عدم حضور نمایندگان کردها و لزوم مشارکت نمایندگان دولت خودمختار و نیروهای سوریه دموکراتیک صحبت کرده است.

شاهوز حسن، رئیس مشترک حزب اتحاد دموکراتیک، یکی از مهم‌ترین احزاب شورای مناطق شمال شرق فرات در گفتگویی با روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط در دفتر خود در شهر القامشلی در راستای ارزیابی نتایج مذاکرات میان گی‌یر پدرسن، فرستاده سازمان ملل در امور سوریه با نظام و هیئت مخالفان سوری اظهار کرد: تشکل‌های شمال شرق سوریه با تروریسم جنگیدند و گروه تروریستی داعش را شکست دادند و بدون حضور آنها در روند سیاسی و کمیته قانون اساسی نمی‌توان درباره موفقیت آمیز بودن این مذاکرات صحبت کرد، گروه کوچک کشورهای عضو ائتلاف ضد داعش از مشارکت نمایندگان سوریه دموکراتیک و دولت خودمختار آنها حمایت می‌کنند.

وی افزود: در نشست‌های دوره‌ای نمایندگان دولت خودمختار و کشورهای عضو ائتلاف ضد داعش و در رأس آنها آمریکا و فرانسه همه طرف‌ها به لزوم مشارکت ما در این مذاکرات به ویژه در کمیته قانون اساسی پی بردند و حتی روس‌ها از غیاب نمایندگان کرد در این مذاکرات و لزوم مشارکت آنها صحبت کردند، اما تاکنون هیچگونه دعوت رسمی و اقدام جدی برای مشارکت آنها در این کمیته انجام نشده است.

رئیس اتحاد  دموکرات سوریه

تحریم رهبران نظامی میانمار توسط آمریکا

وزیر خارجه آمریکا فرمانده ارتش و چند رهبر نظامی دیگر میانمار را به دلیل کشتارهای فراقانونی مسلمانان روهینجایی تحریم کرد.

بر اساس گزارشی از خبرگزاری رویترز، بر اساس این تحریم ها، مین آنگ هلیانگ، فرمانده ارتش میانمار و چند مقام نظامی دیگر این کشور از ورود به آمریکا منع شده‌اند.

این اقدام شدیدترین اقدام دولت آمریکا در واکنش به قتل عام صورت گرفته از سوی ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینجایی تلقی می شود.

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما همچنان نگران این هستیم که دولت برمه اقدامی را برای مسئول شناختن آنهایی که عامل نقض‌های حقوق بشری و سوءاستفاده‌ها هستند، انجام ندهد؛ گزارش‌های زیادی از نقض‌های حقوق بشری و سوءاستفاده در سراسر میانمار توسط ارتش این کشور منتشر می شود.

مین آنگ هلیانگ، فرمانده ارتش میانمار

مخالفت رژیم صهیونیستی با بند هایی از "معامله قرن"

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به دولت آمریکا اعلام کرده است که با برخی از بندهای طرح صلح این کشور برای فلسطین و این رژیم موسوم به "معامله قرن" مخالف است!

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم و تعدادی از مشاوران وی با برخی از بندهای طرح "معامله قرن" مخالف هستند و این موضوع را به دولت آمریکا اطلاع داده‌اند.

طبق این گزارش، نتانیاهو به دلایل امنیتی با پیشنهاد ایجاد یک گذرگاه میان کرانه باختری و نوار غزه مخالف است و این درحالی است که ایجاد این گذرگاه بخشی از طرح معامله قرن است.

این شبکه گزارش داد: نتانیاهو و مشاورانش دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا را در جریان خطرات ورود فعالان جنبش حماس از غزه به کرانه باختری و تأثیر منفی این مساله بر امنیت قومی اسرائیل قرار داده‌اند.

طبق اعلام این شبکه صهیونیستی، ایجاد گذرگاه میان کرانه باختری و نوار غزه پنج میلیارد دلار هزینه می‌برد و این پیشنهاد جزئی از بخش اقتصادی طرح صلح آمریکا برای خاورمیانه است و ترامپ دو روز پیش از برگزاری کارگاه اقتصادی بحرین در ماه گذشته میلادی افتتاح این گذرگاه را پیشنهاد داد.

شبکه ۱۳ اسرائیل در ادامه گزارش خود تأکید کرده است که ترامپ و دولت او کرانه باختری و غزه را یک جزء واحد می‌دانند و این عکس اعتقاد دولت رژیم صهیونیستی است که آن را دو بخش جدا می‌داند.

ترامپ: به هیچ وجه نژاد پرست نیستم

رئیس جمهور آمریکا با تداوم موج انتقادات از اظهارات نژادپرستانه چند روز پیشش علیه چهار نماینده اقلیت زن در مجلس نمایندگان آمریکا بار دیگر تلاش کرد تا از خودش دفاع کند و تاکید کرد که یک نژاد پرست به حساب نمی‌آید.

بر اساس گزارشی از پایگاه هیل، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در حالی مجدداً در مقام دفاع از توییت‌های جنجالی چند روز پیشش علیه چهار نماینده زن دموکرات و مترقی اقلیت در مجلس نمایندگان برآمده که در این توییتهای جنجالی از این قانونگذاران خواسته بود "به کشورهایی که از آنجا آمده‌اند برگردند". این در حالی است که همه این چهار نماینده زن شامل ایلهان عمر، آلکساندریا اوکازیو کورتز، آیانا پرسلی و رشیده طلیب شهروندان آمریکا هستند اما اصالت آنها به کشورهای دیگر برمی‌گردد.

نگرانی اسراییل از استقرار اس ۴۰۰ در ترکیه

به دنبال آغاز روند تحویل سامانه موشکی "اس ـ ۴۰۰" روسیه به ترکیه، رسانه‌های صهیونیستی عبری زبان توجه زیادی به این اتفاق نشان داده و از همان ابتدا نسبت به این معامله ابراز نگرانی کردند.

نگرانی‌های رژیم صهیونیستی نسبت به خرید سامانه موشکی "اس - ۴۰۰" روسیه توسط ترکیه، از همان ابتدا با اعتراض به این خرید آغاز شد و در همین راستا، پایگاه اطلاعاتی اسرائیلی "دبکا" بر ضرورت اعمال تحریم‌های فوری علیه آنکارا به دلیل بی‌توجهی به دیکته‌ها و شروط آمریکا تأکید کرده است.

این پایگاه در این باره نوشت: ترکیه اولین مجموعه از سامانه موشکی اس- ۴۰۰ روسیه را تحویل گرفت و اکنون زمان آن فرا رسیده که تحریم‌های شدیدی را علیه آن به عنوان اولین کشور عضو ناتو که این سلاح را در اختیار دارد، اعمال کنیم و این مسأله مستلزم اعمال تحریم‌های آمریکا علیه آنکارا است.

این پایگاه نزدیک به سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در ادامه تأکید کرده است، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و دولت وی بارها بر اعمال تحریم بر ترکیه در صورت عدم موافقت آن با شروط واشنگتن تأکید کرده‌اند.

در همین راستا، شبکه دو رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد: ترکیه با نادیده گرفتن هشدارهای آمریکا در این زمینه از دریافت چند مجموعه از سامانه اس- ۴۰۰ خبر داد و گویی آنکارا به این هشدارها بی‌توجه است و آن را ناچیز می‌داند.

عکس کیم روی دیوار کاخ سفید

تصویر تازه‌ای از دیدار رهبران آمریکا و کره شمالی یکی از جهار تصویر جدیدی است که اخیراً بر روی دیوار کاخ سفید نصب شده است.

بر اساس گزارشی از پایگاه خبری هیل، خبرنگار کاخ سفید بلومبرگ روز دوشنبه تصویری از کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا که بر روی دیوار غربی کاخ سفید آویزان شده، منتشر کرد و نوشت این تصویر بر روی این دیوار نصب شده است.

کد خبر 382811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.