انتخابات شورایاری‌ها قانونی است و برگزار می‌شود

رئیس شورای عالی استان‌ها با تاکید بر اینکه انتخابات شورایاری‌ها برگزار می‌ود، گفت: برگزاری انتخابات شورایاری‌ها با توجه به مصوبه‌های موجود قانونی است.

به گزارش ایمنا و بنابر اعلام شهرنوشت، مرتضی الویری در بازدید از ستاد هیات اجرایی انجمن شورایاری‌ها گفت: مجوز برگزاری انتخابات را سازمان بازرسی کل کشور صادر نمی‌کند. این سازمان می‌تواند نسبت به یک فرایند انتقاد داشته باشد و تذکرات قانونی خود را ارائه دهد.

وی افزود: سازمان بازرسی کل کشور می‌تواند بر مبنای تشخیص خود تذکرات لازم را به دستگاه‌های اجرایی ذیربط بدهد، ولی اینکه دستگاه اجرایی به این تذکر عمل کنند به مصوبات قانونی که در آن زمینه وجود دارد بر می‌گردد.

رئیس شورای عالی استان‌ها ادامه داد: برگزاری انتخابات شورایاری‌ها یک موضوع مسبوق به سابقه است؛ شورای اسلامی شهر تهران برای اولین بار این انتخابات را برگزار نمی‌کند؛ بلکه این انتخابات در چهار دوره گذشته برگزار شده و در این دوره هم بودجه‌ای که برای شورایاری در نظر گرفته‌ایم، مورد تایید فرمانداری قرار گرفته است.

الویری تاکید کرد: برای برگزاری این انتخابات مصوبه هیات وزیران را داریم و شورای عالی استان‌ها به موجب بند ۷ ماده ۸۰ قانون شوراها، شیوه نامه‌ای را در زمینه برگزاری انتخابات شورایاری در کلانشهرها تصویب کرده که برای طی مراحل به کارگروهی منتقل شده است. با توجه به این اقدامات، انتخاباتی که قرار است برگزار شود، قانونی است و اگر اشکالی وجود داشت دستگاه‌های اجرایی یا نظارتی ذیربط به ما یادآوری می‌کردند.

کد خبر 382810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.