مرجع قانونی تشخیص در برگزاری انتخابات شورایاری‌ها، دولت و مجلس هستند

تحولات حائز اهمیت امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی پیش رو مطالعه کنید

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده امروز می پردازد:

بدحجابی مجوز توهین به زنان نیست

فائزه هاشمی نماینده مجلس پنجم و فرزند مرحوم آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در واکنش به حواشی همایش حجاب و توهین مجری این همایش به بخشی از زنان جامعه گفت: اخیراً آقای علم‌الهدی در سخنانی عبارت خواهران ولنگار من! را به کار برده یا در همین تجمع نیز، مجری برنامه بی ادبی هایی خطاب به خانم ها داشته، اینکه خانمی حجابش کم است یا اینکه حجاب ندارد، مجوز توهین را به ما نمی‌دهد. زیرا این فرد هم طرز تفکری دارد و باید برخوردی شایسته با او شود.

رئیس شاخه زنان حزب کارگزاران سازندگی در واکنش به بخشی از اظهارات مجری همایش عفاف و حجاب که با استناد به قرآن بد حجابان را به حیوان تشبیه کرده بود، گفت: قرآن هیچ‌گاه چنین تشبیهی ندارد و کسی را مجبور به انجام کاری نمی‌کند. اگر کسی اصول دینی خود را انجام ندهد، باید در آن دنیا پاسخگو باشد. چرا درباره تهمت زدن، غیبت کردن و افترا زدن تاکیدات قرآن را نمی‌آورند؟ مگر همه این موارد خلاف دین نیست؟ معلوم نیست که چرا برخی بر قرآنی بودن شیوه برخورد با بد حجابان اصرار می‌کنند و مواردی که پایه اخلاق و فرهنگ ما را می‌سازند کنار گذاشته‌اند. عباراتی که این افراد به کار می‌برند حتی در روایات غیر معتبر هم وجود ندارد چه برسد به قرآن. 

علت تذکر مهم رهبر انقلاب به ائمه جمعه

حجت‌الاسلام مصطفی درایتی عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت  با بیان اینکه مخاطب اصلی تذکر رهبری، ائمه‌ جمعه تهران و شهرهای بزرگ بوده‌اند، گفت: ائمه جمعه تهران و آنان که در مراکز استان هستند و خطبه آنان از صداوسیما پخش می‌شود باید پخته‌تر صحبت کنند. این افراد گاهی در مسائلی اظهارنظر می‌کنند که کاملاً پیداست اشراف ندارند و اظهار نظرهایشان نیز برای کشور دردسرساز می‌شود. همچنین  گاهی احساس می‌شود برخی ائمه‌ جمعه به دنبال حل معضلات و مشکلات مردم نیستند و از طرح برخی مسائل، هدف دیگری را دنبال می‌کنند. مثلاً معضلی وجود دارد و مسئولان امر در حال حل‌ و فصل آن هستند، اما متأسفانه طرح ناپخته آن موضوع در خطبه‌های نمازجمعه یا تریبون‌های رسمی دیگر، باعث می‌شود گره بر کار بیفتد و مشکل مردم حل نشود. به نظر می‌رسد رهبری از این جهت، چنین تذکری داده‌اند و از ائمه‌جمعه خواسته‌اند در خطبه‌های خود دقت بیشتری داشته باشند.

توصیه تلویحی عارف به شورای نگهبان درباره بررسی صلاحیت کاندیداهای اصلاح‌طلب

 محمدرضا عارف، رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در این نشست مهمترین هدف تشکیل شورای عالی اصلاح‌طلبان را انسجام بخشی و وحدت درون جریان اصلاحات نامید و گفت: نتیجه تشکیل شورای عالی اصلاح‌طلبان را در انتخابات سه دوره گذشته در دهه ۹۰ دیدیم. شاید در مقطعی سقف آرزوی اصلاح طلبان این بود که با لیست حداقلی وارد انتخابات شوند ولی با محوریت شورای عالی اصلاح طلبان در انتخابات سال ۹۴ و ۹۶ مردم به لیست ارائه شده اعتماد کردند و باید قدر این اعتماد را بدانیم.

وی بر ضرورت رعایت قانون و اخلاق انتخاباتی از سوی مسئولان و کاندیداها تاکید کرد و گفت: توصیه من به متولیان برگزاری انتخابات این است که بدانند حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش رو بخصوص در شرایط فعلی کشور نظام را بیمه می‌کند به همین دلیل نباید به گونه‌ای عمل شود که یک جریان سیاسی با محدودیت در ارائه کاندیدا به دلیل رد صلاحیت رو به رو شود، همچنین به دلیل رد صلاحیت‌های صورت گرفته در انتخابات مجلس دهم با نگاه سلبی در برخی حوزه ها لیست ائتلافی بسته شد و متاسفانه هزینه زیادی هم پرداخت کردیم. باید بدانیم که اقلیت موثر بسیار ارزشمند تر از اکثریت غیر همراه است.

نام‌گذاری روز کوروش در وزارت کشور بررسی می‌شود

بهرام پارسایی، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، با اشاره به طرح سوال خود و عبدالکریم حسین زاده، رئیس فراکسیون حقوق شهروندی از وزیر ارشاد در رابطه با نام‌گذاری روزی در تقویم به نام روز کوروش، گفت: سوال در هفته قبل از تعطیلات مجلس در دستور کار مجلس قرار گرفت، اما فعلاً به مدت یک ماه متوقف شده چرا که وزارت ارشاد قول پیگیری جدی‌تر موضوع سوال را داده و همین طور موضوع از طرف دولت به وزارت کشور ارجاع  شده است. البته این موضوع باید قاعدتاً به وزارت ارشاد ارجاع می‌شد، اما به هر حال به وزارت کشور ارجاع شده و این وزارتخانه با درایت آن را به بخش اجتماعی برای رسیدگی فرستاده و قرار است جلسات تخصصی بین وزارت کشور و وزارت ارشاد برگزار شود و من هم در این جلسات حضور پیدا می‌کنم تا به جمع بندی مشخصی در این باره برسیم همچنین من این درایت را در وزارت کشور تحسین می‌کنم که به جای امنیتی کردن مسئله، با راهبردهای اجتماعی به آن نگاه می کند.

احمد جنتی به عنوان دبیر شورای نگهبان ابقاء شد

در جریان انتخابات هیئت رئیسه شورای نگهبان، آیت‌الله احمد جنتی با رأی اکثریت اعضا برای یک سال دیگر به عنوان دبیر شورای نگهبان ابقاء شد. جنتی همچنین  در جسله شورای نگهبان با اشاره به انتخاب اعضای جدید این شورا گفت: همگی این آقایان دارای سوابق حسنه و درخشان در خدمت به انقلاب هستند که در همین زمینه باید از حُسن انتخاب رهبر انقلاب و از رئیس قوه قضائیه و نمایندگان مجلس تشکر و قدردانی کنم.

ویلاهای ۲۰۰ تا ۷۰۰ میلیاردی در باستی هیلز لواسان

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌ که ساخت شهرک‌های لاکچری نظیر باستی‌ هیلز در لواسان در نظام اسلامی تعجب برانگیز است، گفت: تصمیم قوه قضائیه در برچیدن حصارهای این شهرک نقطه عطفی در تصمیم مسئولان بود.

سید احسن علوی درباره ساخت و سازهای غیرقانونی یا غیرمجاز در شهرک باستی هیلز لواسان اظهار کرد: این‌که ساخت‌ و سازها در این شهرک قانونی انجام شده است یا نه را باید از شهرداری پرسید، اما آنچه اعلام شده این است که قیمت هر یک از ویلاهای این شهرک بین ۲۰۰ میلیارد تا ۷۰۰ میلیارد است.

وی در ادامه اظهار کرد: گویا این شهرک توسط گیت‌هایی از محیط اطراف جدا شده بودند و تنها افراد خاصی اجازه ورود به آن را داشته‌اند. وجود چنین شهرک‌هایی در جمهوری اسلامی عجیب است. وجود چنین شکاف طبقاتی در جامعه جای سؤال دارد. اقدام قوه قضائیه در برچیدن گیت‌های اطراف این شهرک نقطه عطفی در تصمیم مسئولان است.

در برگزاری انتخابات شورایاری‌ها، مرجع قانونی دولت و مجلس هستند

پیروز حناچی شهردار تهران در واکنش به نامه اخیر رئیس سازمان بازرسی در خصوص غیر قانونی بودن برگزاری انتخابات شورایاری‌ها اظهار کرد: درباره عدم برگزاری انتخابات شورایاری‌ها هنوز مراجع قانونی اعلام نظر نکرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه درباره عدم برگزاری انتخابات شورایاری‌ها هنوز مراجع قانونی اعلام نظر نکرده‌اند، خاطر نشان کرد: در برگزاری انتخابات شورایاری‌ها، مرجع قانونی در دولت معاونت حقوقی ریاست جمهوری و در قوه مقننه رئیس مجلس است.

راهکارهای «لاریجانی» برای حمایت از رونق تولید در شرایط فعلی کشور

علی لاریجانی رئیس مجلس  در نشست مشترک مجلس و دولت راهکارهایی برای حمایت از رونق تولید در شرایط فعلی کشور ارائه کرد و گفت: در بحث بازگشت ارز صادراتی پیشنهاداتی از بخش های مختلف ارائه شده است، به طور مثال محرومیت از معافیت مالیاتی می تواند برای صادرکنندگانی که ارز صادراتی را پس نمی دهند، اعمال شود.

وی افزود: شرایط فعلی کشور با سال های گذشته کاملاً متفاوت است و رهبر معظم انقلاب با توجه به این شرایط، دستور تشکیل شورای اقتصادی سران قوا را دادند.

الحاق پهپاد تهاجمی مهاجر ۶ به ناوگان پهپادی نیروی زمینی ارتش

فرمانده گروه پهپاد حضرت ولی عصر(عج) نیروی زمینی ارتش گفت: بر اساس تدابیر فرماندهی معظم کل قوا حفظه الله تعالی مبنی بر تقویت سامانه پهپادی در مناطق مرزی و همچنین با تغییر رویکرد نیروی زمینی ارتش از عملیات‌های پدافندی به آفندی در مناطق تحت مسئولیت به ویژه در منطقه شمال شرق کشور، با همکاری گروه پهپاد حضرت ولی عصر(عج) این نیرو، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، صنایع داخلی و صنعت هوایی قدس، پرنده‌های بدون سرنشین و تمام ایرانی مهاجر ۶  به ناوگان پهپادی نیروی زمینی ارتش ملحق شد.

امیر سرتیپ دوم شهرام حسن نژاد گفت: ماموریت اصلی این پرنده ها انهدام اهداف از پیش تعیین شده با قدرت و دقت بالا و همچنین همزمان شناسایی و مراقبت از مناطق تحت کنترل نیروی زمینی ارتش است.

فرمانده گروه  پهپاد حضرت ولی عصر(عج) خاطر نشان کرد: با ورود پرنده های بدون سرنشین مهاجر۶ مرحله جدیدی از استفاده گسترده از پهپادها در سطح نیروی زمینی ارتش شکل خواهد گرفت و آمادگی رزمی این نیرو در حوزه پهپادی به شکل فزاینده ای افزایش می یابد.

وی تاکید کرد: با این اقدام هر گونه تهدیدی در مرزهای جمهوری اسلامی و در آن سوی مرزها قبل از شکل گیری شناسایی، رهگیری و منهدم خواهد شد.

ایران درباره بنیه دفاعی‌اش مذاکره نمی کند

محمود واعظی رئیس دفتر رییس جمهور صبح امروز در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران در واکنش به ادعاهای اخیر پمپئو یاد آورشد: بنیه دفاعی ما خط قرمز ماست و بارها اعلام کردیم که درباره آن مذاکره نمی‌کنیم. ما از مقامات آمریکا تاکنون سخنان متناقض زیاد شنیدیم و این دولت آمریکا از بقیه بیشتر تناقض‌گویی کرده است.

وی افزود: در حال حاضر هم  هم اگر آنان برگردند و تحریم ها را بردارند یک فرصت مناسب برای آنان در قالب ۱+۵ شکل می‌گیرد.

کد خبر 382809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.