حقوق ۲۰ میلیونی معاون وزیر آموزش و پرورش/ معلولان تجمع کردند

در بسته خبری اجتماعی امروز ایمنا از تجمع معلولان مقابل وزارت بهداشت تا افشای حقوق های نجومی برخی از مسئولان وزارت آموزش و پرورش و ماجرای گم شدن دو دختر دانش آموز می خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ساعت شش عصر چهارشنبه ۱۹ تیر امسال دختری به نام نرگس حیدرزاده که در آستانه ۱۴ سالگی قرار دارد، خانه پدری اش در گنبد را ترک کرد تا با دوستش به نام فاطمه به کتابخانه بروند. این دو دختر آخرین بار در خانه پدری نرگس دیده شدند و بعد از آن به طرز مرموزی ناپدید شدند و هیچ اثری از آنان به دست نیامد.

خانواده های نرگس و فاطمه که می دیدند غیبت دختران شان طولانی شده است با گوشی همراه فاطمه تماس گرفتند اما خاموش بود . گزارش به پلیس خانواده دو دختر گمشده به جست و جو در شهر پرداختند اما هیچ ردپایی به دست نیاوردند و وقتی نیمه شب شد با نگرانی خود را به کلانتری ۱۲ گنبد کاووس رساندند و گم شدن مرموز دختران شان را گزارش دادند.

در پایتخت تجسس های پلیسی برای رسیدن به ردپایی از نرگس و فاطمه در شهر گنبد به بن بست خورد تا این که سرنخی از آنان در تهران به دست آمد.

مادر نرگس در این خصوص گفت: دو روز نگران دختران مان بودیم. پلیس گنبد به ما اطمینان داد که آن ها ربوده شده اند. عصر جمعه ۲۱ تیر کارگری افغان در تماس با ماموران کلانتری شهرک غرب تهران ، اطلاعاتی مبنی بر مشاهده شدن دو دختر نوجوان در کارگاهی واقع در شهرک غرب داد.ماموران کلانتری سریع خودشان را به کارگاه رسانده بودند اما متاسفانه خبری از این دو دختر نبود. خیلی زود مشخص شد آن دو دختر نوجوان همان نرگس و فاطمه با رسیدن پلیس به کارگاه پا به فرار گذاشته اند.

مادر نرگس که از نگرانی صدایش می لرزید، گفت:با توجه به این که دختر من و دوستش در تهران دیده شده بودند با دستور قاضی گنبدی پرونده در اختیار ماموران اداره ۱۱ پلیس آگاهی تهران قرار گرفته است اما هنوز هیچ سرنخ دیگری به دست نیامده و نگران دخترانمان هستیم.

یک محیط بان براثر تیراندازی شکارچیان مجروح شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست از زخمی شدن یک محیط بان این استان در درگیری شکارچیان غیرمجاز در پارک ملی و منطقه حفاظت شده تنگ صیاد خبر داد. 

شهرام احمدی گفت: محیط بانان پارک ملی و منطقه حفاظت شده تنگ صیاد در جریان گشت و کنترل متوجه حضور شکارچیان غیرمجاز در این منطقه شدند و در جریان تعقیب وگریز شکارچیان، موفق به دستگیری یکی از سه شکارچی می‌شوند. دو شکارچی دیگر با هدف آزادکردن شکارچی دستگیرشده اقدام به تیراندازی به سمت محیط بانان کردند و پس از زخمی کردن یکی از محیط بانان از ناحیه ی پا و گریختن فرد دستگیر شده، از منطقه متواری می‌شوند.

وی  تصریح کرد: تحقیقات اولیه ثمربخش بوده و متخلفان به زودی شناسایی، دستگیر و به دست قانون سپرده خواهند شد.

معاون وزیر ماهانه بالای ۲۰ میلیون تومان دریافتی دارد

حاجی‌بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان با اشاره به افزایش حقوق‌ها گفت: به وضوح می‌بینیم که اجرای قانون را تغییر دادند اما به دنبال این موضوع جلساتی با دیوان محاسبات و اعضای دولت تشکیل دادیم تا موضوع را پیگیری کنیم که دولت معتقد است پایین‌ترین حقوق ۳۹ درصد افزایش داشته است و این موضوع در شرایطی مطرح می‌شود که روزهای اخیر حکمی از یکی از معاونان وزیر آموزش و پرورش به دست ما رسید که ماهانه ۲۰ میلیون و ۸۰ هزار تومان دریافتی دارد.

وزیر اسبق آموزش و پرورش ادامه داد: وقتی با رئیس سازمان برنامه و بودجه صحبت می‌کنیم می‌گوید حقوق ۲۰ میلیونی یا بازنشسته‌ای که حقوق بالا بگیرد، نداریم و به حقوق فردی که پایین‌ترین حقوق را می‌گیرد ۲.۷ درصد و به فردی که بالاترین حقوق را می‌گیرد ۱۶ درصد اضافه کرده‌ایم که این نوع افزایش جوانمردانه نیست.

رئیس فراکسیون فرهنگیان بیان کرد: شنیده می‌شود فردی از کمیسیون تلفیق  با هماهنگی دولت مواردی به مصوبه مجلس اضافه کرده  تا امکان انجام هرکاری وجود داشته باشد و رئیس مجلس هم متوجه آن نشده است و آن را امضا کرده است حالا بعد از ۴ ماه ایستادگی رئیس مجلس نامه‌ای مبنی بر تخلف دولت بر افزایش حقوق‌ها را صادر کرد.

حاجی‌بابایی به موضوع حقوق دانشجو معلمان هم اشاره و تصریح کرد: بعد از مطرح شدن اعمال حداقل حقوق به دانشجو معلمان با فشاری که آوردیم در نهایت ۴۴۰ هزار تومان به حقوق دانشجو معلمان اضافه شد و باید حداقل حقوق هم مشمول آن‌ها می‌شد، اما آموزش و پرورش زیر بار نمی‌رفت که در نهایت بعد از پیگیری‌ها نامه دیوان محاسبات به وزارتخانه رفت تا احکام حقوق دانشجو معلمان را به صورت حداقلی اصلاح کند.

یارانه تیرماه امشب واریز می شود

سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که یارانه نقدی ساعت ۲۴ امشب (چهارشنبه ۲۶ تیرماه) به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

در اطلاعیه سازمان هدفمند سازی یارانه‌ها آمده است: به اطلاع هم‌وطنان عزیز می‌رساند یکصد و یکمین مرحله یارانه نقدی مربوط به تیرماه امسال به ازای هر نفر ۴۵هزار و ۵۰۰تومان به همراه افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور ساعت ۲۴ امشب به حساب سرپرستان خانوارها واریز می‌شود و قابل برداشت خواهد بود.

اعتراض معلولان مقابل وزارت بهداشت

صبح امروز (۲۶ تیر ماه) حدود ۲۵ نفر از معلولان و فعالان صنفی تشکل‌های معلولان در اعتراض به عدم اجرای ماده ۶ قانون معلولان مقابل وزارت بهداشت تجمع اعتراضی برگزار کردند.

به گفته یکی از فعالان صنفی معلولان، طبق ماده ۶ قانون معلولان وزارت بهداشت و درمان مکلف است پوشش بیمه سلامت افراد دارای معلولیت تحت پوشش سازمان را به گونه‌ای تأمین کند که علاوه بر تأمین خدمات درمانی مورد نیاز این افراد، خدمات توانبخشی جسمی و روانی افراد دارای معلولیت را نیز پوشش دهند.

معلولان می‌گویند: اگرچه قانون تأکید بر شمولیت بیمه‌ای خدمات توانبخشی (فیزیوتراپی، کاردرمانی و گفتار درمانی) اما وزارت بهداشت تاکنون این قانون را رعایت نکرده‌ است. در این شرایط اقتصادی ما از پس هزینه‌های درمانی و توانبخشی خود برنمی‌آییم.

به گفته آنها، تنها بیمه معلولان بیمه سلامت پایه است. بیمارستان‌های دولتی این بیمه را برای عمل‌های جراحی مثل زخم بستر قبول نمی‌کنند و هزینه بیمارستانهای خصوصی نیز بسیار زیاد است.

خرس، چوپان ناشنوا را راهی بیمارستان کرد

چوپان ناشنوا هنگام چرای گوسفندانش در ارتفاعات نیر اسم بابل با حمله خرس درنده راهی بیمارستان شد.

این حادثه ساعت ۱۱:۴۳ روز دوشنبه در حالی رخ داد که تقی محمدی، چوپان ۷۵ ساله در ارتفاعات سرگرم چراندن گوسفندانش بود.به گفته شاهدان منطقه، پارس کردن مداوم سگ گله باعث شد تا ساکنان وارد عمل شوند و با ایجاد سر و صدا، خرس مهاجم را از صحنه فراری بدهند.

مهدی غلام‌نیا روشن، سخنگوی اورژانس ۱۱۵ بابل ضمن تأیید این حادثه گفت: وقتی ماجرای حمله خرس از طریق ساکنان منطقه به ما اطلاع داده شد، به سرعت تکنیسین‌های پایگاه بندپی ‌شرقی به محل اعزام شدند. بریدگی‌های متعدد ناشی از گازگرفتگی خرس وحشی روی ساق پای چپ علاوه بر پارگی‌های عمیق، موجب شکستگی ساق پای این چوپان و خونریزی شدید مصدوم حادثه شده است، از این رو او را بلافاصله به بیمارستان شهید بهشتی بابل منتقل کردند.

ثبت بیش از ۵۵۰ هزار ازدواج طی چهارماه نخست امسال

سیف الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور درباره آمار ازدواج و طلاق در سال ۹۷ و ۹۸ اظهار کرد: ۵۵۰ هزار و ۵۶۵ رویداد ازدواج در سال ۹۷ تا ۱۵ تیرماه سال ۹۸ ثبت شده است و میانگین سن مردان در اولین ازدواج ۲۷.۵ و میانگین سن زنان در اولین ازدواج ۲۳.۴ است.

وی با اشاره به آمار طلاق ثبت شده در این مدت بیان کرد: ۱۷۵ هزار و ۶۱۴ رویداد طلاق در سال ۹۷ تا تیرماه ۹۸ ثبت شده است و میانگین سن مردان ۳۶.۹ و میانگین سن زنان ۳۲.۱ در طلاق بوده است.

تشدید نظارت بر آب استخرها در فصل تابستان

رئیس گروه بهداشت آب و فاضلاب وزارت بهداشت با اشاره به تشدید نظارت های وزارت بهداشت بر استخرها در فصل تابستان، گفت: مردم در صورت مشاهده هر گونه مشکل در آب استخرها، با شماره ۱۹۰ تماس بگیرند.

غلامرضا شقاقی نظارت بر استخرها، اظهار کرد: متصدیان استخر موظفند هر سانس وضعیت آب استخر را از نظر کیفی مورد کنترل قرار دهند و فاکتورهای اصلی مانند میزان کلر، کدورت و ph آب را بررسی کنند.

وی افزود: مردم نیز در صورت مشاهده هرگونه مشکل بهداشتی و کیفی در آب  استخر اعم از کدر بودن آب و بوی زننده کلر و غیره می‌توانند با شماره ۱۹۰ تماس گرفته و موضوع را گزارش کنند تا بازرسان ما در سریع‌ترین زمان ممکن موضوع را پیگیری کنند.

رئیس گروه بهداشت آب و فاضلاب وزارت بهداشت گفت: در کنار نظارت متصدیان استخرها و مردم، بازرسان وزارت بهداشت(Ministry of Health) نیز بر وضعیت استخرها نظارت دارند.

کشف ۳ میلیون قلم داروهای قاچاق در ساری

جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف ۳ میلیون قلم داروی قاچاق به ارزشی بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال در ساری خبر داد.

سرهنگ "حسن مفخمی شهرستانی" درباره جزئیات این خبر، گفت: به منظور مقابله با قاچاق و جلوگیری از عرضه کالاهای غیرمجاز سلامت محور، ماموران انتظامی شهرستان ساری با انجام اقدامات اطلاعاتی از فعالیت یک قاچاقچی دارو در این شهرستان با خبر شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران، افزود: ماموران با بررسی های همه جانبه موفق به شناسایی چندین انبار و محل نگهداری دارو و کالاهای غیرمجاز توسط متهم شدند.

سرهنگ مفخمی شهرستانی، تصریح کرد: ماموران پس از هماهنگی با مرجع قضائی و همکاری نماینده شبکه بهداشت و درمان شهرستان ساری در بازدید از انبارهای متعلق به متهم در مجموع بیش از ۳ میلیون قلم انواع داروهای فاسد تاریخ گذشته، قاچاق و فاقد مجوز بهداشتی کشف کردند.

آب و برق مدارس به شرط رعایت الگوی مصرف رایگان است

وزیر نیرو اظهار کرد: هزینه آب و برق از مدارسی که استفاده آنها بیشتر از الگوی مصرف نیست، دریافت نمی‌شود.

رضا اردکانیان درباره دلیل رایگان نشدن آب و برق برخی مدارس و دریافت هزینه قبوض از آنها گفت: مجلس اجازه داده تا مصرف آب و برق مدارس به میزانی که در الگوی مصرف تعریف شده، رایگان در نظر گرفته شود.

وزیر نیرو که معتقد است "هزینه آب و برق از مدارسی که استفاده آنها بیشتر از الگوی مصرف نیست، دریافت نمی‌شود"، افزود: اگر موردی وجود داشته باشد، گزارش دهند تا وزارت نیرو پیگیری کند.

بنا بر اعلام خانه ملت، نمایندگان مجلس در جریان بررسی بودجه ۹۸ قانونی را به تصویب رساندند که به موجب آن تمامی مدارس دولتی و نیز واحدهای آموزشی دولتی وزارت آموزش و پرورش از پرداخت هزینه‌های آب، برق، گاز به شرط رعایت الگوی مصرف معاف شدند.

هشت میلیون ایرانی در معرض ابتلا به فشارخون بالا

معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بر اساس کمپین اندازه گیری فشارخون که از ۲۷ اردیبهشت تا ۱۵ تیر امسال برگزار شد، فشارخون ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از مردم بالای ۳۰ سال، مادران باردار و بیماران مبتلا به کلیه اندازه‌گیری شد که از این تعداد ۲ میلیون و ۶۰۰ نفر دچار فشار بالا بالا و ۸ میلیون نفر در معرض ابتلا به این بیماری هستند.

علیرضا رئیسی افزود: این کمپین در ۴۰ هزار مرکز فشارخون کشور و پایگاه های سیار اجرا شد که کار با ارزشی در حوزه پیشگیری نظام سلامت است.

رئیسی با بیان اینکه سالانه صدها هزار نفر در کشور دچار بیماری کلیه، دیالیز و قلبی می شوند، گفت: فشارخون بالا زمینه ساز بسیاری از بیماریها است و مردم باید سبک زندگی خود را تغییر داده، نمک کمتر مصرف کنند و فعالیت بدنی داشته باشند تا دچار این بیماری خطرناک نشوند.

کد خبر 382808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.