خانه‌های رویایی برای کودکان بی‌سرپرست

یکی از موسسات خیریه استرالیا در واکنش به چالش مهم بی‌خانمانی، پروژه‌ای طراحی کرد که طی آن به طور خلاقانه مفهوم خانه‌سازی در قالب بازی به کودکان بی سرپرست آموزش داده می‌شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مشکل بی‌خانمان بودن جوانان موضوع مهمی است که مردم در سراسر دنیا با آن مواجه هستند. این مسئله بسیاری از جنبه‌های زندگی مردم، به خصوص کودکان، را تحت تاثیر قرار می‌دهد. یکی از موسسات خیریه استرالیا در واکنش به چالش مهم بی‌خانمانی، پروژه‌ای طراحی کرد که طی آن به طور خلاقانه مفهوم خانه‌سازی در قالب بازی به کودکان بی سرپرست آموزش داده می‌شد. در پایان پروژه کودکان خانه‌های خود را به نمایش عموم مردم گذاشتند و از این طریق درآمد کسب‌ کردند.

طراحان جوان باید با وجود قوانینی که بر خانه‌سازی آن‌ها حاکم بود، سازه‌ای زیبا و باکیفیت تحویل می‌دادند. یکی از مهم‌ترین قانون‌ها برای خانه‌سازی این بود که هر سازه می‌بایست فضایی برابر با ۳*۳*۲ متر را اشغال کند و به طور سیار ساخته شود تا بتوان قبل از شروع مزایده بین خانه‌های ساخته شده، آن را به مکان اصلی انتقال داد. جالب است بدانید که طراحان جوان موظف بودند از مصالح و مواد باکیفیت، که توسط خود آن‌ها تهیه می‌شد، استفاده کنند.  

استفاده دوباره از مصالح ساختمانی یکی دیگر از نکات جالب این پروژه بود. طراحان می‌توانستند از مصالح باقیمانده از ساخت‌وساز هم‌نوعان خود برای پیاده‌ سازی طرح‌های خود بهره گیرند. بنابراین، کودکان سعی می‌کردند با استفاده از تمام مصالح و مواد زائد در اطراف خود به بهترین شکل استفاده کنند و خلاقیت آن‌ها در ایجاد ساختمان‌ها باعث به وجود آمدن سازه‌هایی بسیار زیبا و متنوع در یک فضای سبز عمومی شد.

در پایان کار پروژه، از کودکان خواسته شد به طور شخصی به قضاوت و ارزیابی در مورد سازه‌های خود بپردازند و در پایان بهترین ساختمان‌ها انتخاب شد که این ساختمان‌های برگزیده با قیمت بالاتری در مزایده به فروش می‌رفت. این پروژه در تقویت روحیه کودکان بی‌سرپرست نقش مهمی داشت و توانست رویای خانه‌دار شدن کودکان بی‌خانمان را هرچند در مقیاس کوچک برآورده سازد.

کد خبر 382804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.