اعتیاد پیش‌زمینه اصلی کودک‌آزاری در کاشان

کاشان_رییس اداره بهزیستی کاشان گفت: کودک‌آزاری در کاشان معمولا در خانواده‌هایی که پدر یا مادر معتاد هستند رخ می‌دهد.

ام‌البنین متقی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان با بیان اینکه مددجویان تحت پوشش اداره بهزیستی این شهرستان در سال گذشته سه میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان تسهیلات برای ۲۳۴ طرح اشتغالزایی دریافت کردند، اظهار کرد: بیش از۴۰ نفر از این افراد معتادانی هستند که در مراکز ترک اعتیاد موفق به ترک شده‌اند.

وی با اشاره به رسالت قانونی سازمان بهزیستی در کاهش آسیب‌های اجتماعی، تصریح کرد: طبق قانون جمع‌آوری معتادان متجاهر بر عهده این سازمان است و در کاشان نیز ۹ مرکز ترک اعتیاد پذیرای درمان این افراد است.

 مدیر اداره بهزیستی کاشان گفت: در حال حاضر ۱۶۶ نفر در این مراکز دوران بازپروری را می‌گذرانند که پنج نفر از آنان زن هستند که در تنها کمپ ترک اعتیاد زنان شهرستان بستری هستند.

متقی‌نژاد علت اعتیاد بانوان کاشانی را شیوع مصرف شیشه در باشگاه‌های زیبایی و پرورش اندام دانست و افزود: در صورت مشاهده توزیع این مواد با مدیران این باشگاه‌ها برخورد جدی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های غربالگری بینایی و شنوایی در این شهرستان، خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از ۱۶ هزار کودک سه تا پنج ساله در این طرح‌ها غربالگری شدند که یک‌هزار و ۱۰۰ نفر از آنان مشکوک بودند.

 مدیر اداره بهزیستی کاشان با بیان اینکه نظارت بر ۲۹ مهد کودک در شهرستان از وظایف اداره بهزیستی است، یادآور شد: چهار مرکز نگهداری از ۳۰ کودک سه تا ۱۸ سال بدسرپرست و ۱۱ مرکز نگهداری از معلولان در کاشان فعال است.

متقی‌نژاد ادامه داد: در چهار مرکز شبانه روزی ۴۲۰ نفر و در هفت مجموعه روزانه ۴۵۰ معلول نگهداری می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت ۱۷ مرکز مشاوره در این شهرستان با میانگین مراجعه ماهانه ۱۵۰ شهروند برای بهره‌مندی از خدمات روانشناسی، تخصصی کودکان، ازدواج و خانواده اظهار کرد: کودک‌آزاری در کاشان معمولا در خانواده‌هایی که پدر یا مادر معتاد هستند رخ می‌دهد.

 مدیر اداره بهزیستی کاشان گفت: فرایند اداری فرزندخواندگی در این شهرستان پنج سال است و با توجه به حجم بالای درخواست‌ها بسیار طولانی است.

کد خبر 382790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.