کودکان باید تئاتر ویژه خود را داشته باشند

کارگردان نمایش "شنل قرمزی و چوپان دروغگو" گفت: کارگردانان تئاتر کودک باید برای نمایش کودک به اندازه نمایش بزرگسال احترام قائل شوند.

امیر شیخ جبلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، ‌ درباره کیفیت تولیدات کودک و نوجوان اظهار کرد: متاسفانه ضعف در مخاطب شناسی، زبان ساختار و نبود شفافیت و وجود نداشتن ارتباط عمیق و صادقانه با کودک و غیره باعث شده این قالب هنری در سطح پایین نگه داشته و تئاتر کودکان به عنوان یک قالب هنری جداگانه و دارای استانداردهای لازم در جامعه شناسایی نگردد.

کارگردان نمایش "شنل قرمزی و چوپان دروغگو" با بیان اینکه "کارگردانان تئاتر کودک باید برای نمایش کودک به اندازه نمایش بزرگسال احترام قائل شوند" تاکید کرد: تئاتر کودکان ویژگی و امتیازات خاص خود را داراست. این مدل از تئاتر قالب هنری جداگانه ای دارد که از حیث کیفیت کاملا با تئاتر بزرگسال متفاوت است. برای تولید تئاتر با کیفیت برای کودکان باید دنیای جدیدی از هیجان و تخیل را برای آنها ساخته و کودکان به عنوان بخش مهمی از افراد جامعه، باید تئاتر ویژه خود را داشته باشند.

وی سپس با اشاره به تازه ترین کار خود گفت: تئاتر "شنل قرمزی و چوپان دروغگو" با همراهی و بازی خوب و روان بازیگران کودک این اثر و همچنین طراحی صحنۀ زیبا و پرکاربرد را که در جهت انتقال مفاهیم نقش بسزایی داشته، در حال اجراست. این اثر با بهره گیری از فانتزی‌های خلاق و مبتنی بر موسیقی و حرکت توانسته در خلق فضاهای خلاق و ارتباط با مخاطبان گروه‌های سنی مختلف موفق عمل نماید .

شیخ جبلی ادامه داد: در آهنگسازی نمایش تکنیک‌ها و شیوۀ استفاده از موسیقی و افکت در خدمت اثر و ایجاد جذابیت‌های ویژه ی آن است. داستان این اثر نمایش براساس قصه شنل قرمزی و چوپان دروغگو و بزبزقندی با محوریت شخصیت‌های اصلی این سه داستان نوشته شده که با تلفیقی خلاقانه سعی در انتقال مفاهیم آموزشی نیز بوده است .

وی درباره داستان اثر توضیح داد: گرگ ناقلا که برای دیدار بزبزقندی به جنگل سبز باز گردیده، در بدو ورود با شنل قرمزی ملاقات و تصمیم می‌گیرند که بزبزقندی و بچه‌ها به چنگ چوپان دروغگو افتاده‌اند را نجات دهند و داستان به این شکل پیش می‌رود.

به گزارش ایمنا، ‌نمایش موزیکال "شنل قرمزی و چوپان دروغگو" با بازی محمد قبادی نژاد، زهرا گرک یراقی، امیر حسین حسن پور، آلا دهقانی، دانیتا دباغ، الما حمیدی، بهار فراست، دلارام حبیبی، شکیبا دهقان، ریحانه تمدن، آرین فردجو، درسا حامدی نسب، مدیسا جان نثاری، آنیسا جان نثاری، آناهیتا قائم مقامی، پارسا رمضانی، مهربد مرادیان، صدرا جلالی، راستین ابوطالبی، ماهد طحان، نازنین کریم زاده، یاسمین کریم زاده، عماد محبی، محمد حسن موسوی، علی جعفری، هلیا سعیدی زاده، آوینا محمد زکی، بهراد یزدی، شایان مهرگان، فرزاد معصوم زاده، کیاوش صدری، سارینا ساسانی، پریا کرمی، رها مختاروند، رها بقایی، آنیسا عطاخواه، مهلا جعفری و ساینا رضایت تا ۳ مرداد ماه، هرشب ساعت ۲۱ در سالن اصلی مجموعۀ فرهنگی هنری فرشچیان روی صحنه می‌رود.

کد خبر 382781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.