حدود ۴۰۰ بیمار مبتلا به ایدز در کاشان وجود دارد

کاشان_معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود ۳۰۰ تا ۴۰۰ بیمار مبتلا به ایدز در این شهرستان وجود داشته باشد، گفت: از این تعداد تنها ۱۴۷ نفر شناسایی شده و ۴۸ نفر نیز تحت مراقبت هستند.

سیدعلیرضا مروجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان، اظهار کرد: ۶۷ درصد مبتلایان به ایدز در این شهرستان از طریق تزریق، ۲۵ درصد از طریق تماس جنسی و مابقی از طریق انتقال ویروس از مادر به فرزند و سایر روش‌های ناشناخته به این بیماری مبتلا شده‌اند.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود ۳۰۰ تا ۴۰۰ بیمار مبتلا به ایدز در این شهرستان وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: از این تعداد تنها ۱۴۷ نفر شناسایی شده و ۴۸ نفر نیز تحت مراقبت هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه یکی از وظایف بازرسان بهداشت محیط برخورد با عاملان عرضه قلیان در مراکز تهیه و توزیع موادغذایی است، اظهار کرد: بر اساس قانون مالکان واحدهای صنفی کافی‌شاپ‌ و رستوران‌ حق عرضه مواد دخانی و قلیان را ندارند.

مروجی با بیان اینکه ایجاد محدودیت‌های قانونی برای مصرف مواد دخانی و قلیان در اماکن عمومی از مصادیق رعایت حقوق شهروندی است، عنوان کرد: سه سفره‌خانه عرضه کننده قلیان در آران و بیدگل با حکم مقام قضایی پلمب شد.

وی از پلمب یک واحد آشپزخانه در آران و بیدگل خبر داد و تصریح کرد: متصدی این واحد صنفی اقدام به استفاده از رنگ‌های غیرمجاز می‌کرد.

کد خبر 382780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.